Trötta hjärnor
Skapad 2022-09-18 kl 14:57 av anonym.
Tyvärr är det ju som så att jag inte är ensam med att leva med hjärntrötthet. Det är ju så vanligt i dagens samhälle. Vet att det finns fler här inne som också kämpar med det här i vardagen pga olika orsaker. Det är inte så roligt att leva med men det går om man lär sig hantera det.
Tänkte att vi kunde stötta, uppmuntra och ge tips till varandra här om vad man kan göra för att hantera det. Och att få känna att man inte är ensam då omvärlden kan va så oförstående. Berätta om dråpliga och lustiga saker som kan hända i vardagen som vi kan få skratta åt tillsammans. Det händer mig titt som tätt iallafall.
Att få skratta och ta det som är jobbigt lättsamt är något som lättar tycker jag iallafall
Ett försök att kortfattat förklara...
Hjärntrötthet är en åkomma/Ett symptom man lider av om man tex drabbats av en hjärnskada, utbrändhet/utmattningssyndrom och eller psykisk ohälsa som traumatiserar hjärnan.
Hjärntrötthet innebär att man blir fort väldigt trött av ljud, ljus och andra intryck och stimuli. All ansträngning, fysisk, psykisk som mental, även under korta stunder kan vara utmattande och svårt att återhämta sig ifrån. Hjärntrötthet orsakar stresskänslighet, koncentrationssvårigheter, nedstämdhet, huvudvärk mm och en trötthet som inte går att vila eller sova bort.
Är man helt frisk är man inte hjärntrött, då är man bara trött, vad det än beror på.