Svar #2. Postat 2022-09-04 kl 10:33 av anonym.
Tänkte att jag ska ge er pod en ny chans, och orkade yssnade de första 5 minuterna men fick stänga av. Har svårt för den "flamsiga" stilen oavsett vad det gäller. Kan vara för att jag inte är målgruppen. Betyder inte att jag menar att poden är dålig. Den fyller säkert sin funktion för yngre generationen. Den är inte i min smak helt enkelt.
Men kristendomen måste vara den mest populära religion att anamma för "vanligt folk" tänker jag, den är som ett smörgåsbord. Man kan plocka till sig lite som man vill efter smak. Vilket också framkommit i forumet. Man kan hålla på med ockulta aktiviteter också, för det är mellan Gud och mig. Så länge jag har tro så funkar allt? (sanning mixat med ironi

)
Kan hålla med Paulus att kvinnor bör hålla sig tysta i församlingen. Det ser man ju bara hur det urartar i forumet när kvinnor får fritt spelrum. Sen finns det visst män som borde hålla tyst också i rättvisans namn. Och de kvinnodominerade arbetsplatserna jag varit på är ingen dröm att jobba på. Men det finns undantag. Det finns ju kloka kvinnor också, som kan bidra till församlingen. Paulus borde inte dra alla kvinnor över en kam, men kanske alla kvinnor han kände var tjattriga och olärda och han va trött på dem...vem vet?
Ärligt talat så har kristendomen vattnas ur till en blaskig soppa, tycker jag. Ett tips på podämne...?