Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Roffe
Skapat 2022-06-27 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
KD vill se underskrifter på ”abortkontrakt”

Ebba Busch bjuder in samtliga partier i Sveriges riksdag att skriva under ett kontrakt – för att visa att de vill skydda den svenska abortlagstiftningen. Samtidigt vill flera partier grundlagskydda aborträtten.

– Jag tror att det stora styrkebeskedet vore att skapa trygghet i att de åtta partier som är folkvalda i Sveriges riksdag står bakom svensk abortlagstiftning, säger Ebba Busch under en pressträff.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-kd-bjuder-in-riksdagspartierna-att-skriva-under-abortkontrakt

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-06-27 av Anonym

Ebba Busch bjuder in samtliga partier i Sveriges riksdag att skriva under ett kontrakt – för att visa att de vill skydda den svenska abortlagstiftningen. Samtidigt vill flera partier grundlagskydda aborträtten.

– Jag tror att det stora styrkebeskedet vore att skapa trygghet i att de åtta partier som är folkvalda i Sveriges riksdag står bakom svensk abortlagstiftning, säger Ebba Busch under en pressträff.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-kd-bjuder-in-riksdagspartierna-att-skriva-under-abortkontrakt
Att de övriga 7 satanistpartierna står bakom aborten är väl inte så konstigt. Det som är bekymrande är väl att Ebba och KD gör det, när de utger sig för att vara kristna. "Du skall inte mörda" - Gud.

Detta är ett satanistiskt underkastat land. Sedan 1775, när satans sigillmakare Aron Isak blev första juden som tilläts bosätta sig här, på grund av korruption som nådde ända upp till kungen.

Barnmord är det viktigaste i världen för satans synagoga, som ju tillber moloch, barnamördandets "gud" eller demon.
LarsA
#2. Publicerat 2022-06-27 av LarsA
Det är ett bra försök att få bort frågan från Valrörelsen.
Att hota kvinnor med abort spöket, sista veckan före valet är en normal
vänster-strategi. Särskilt nu när Amerikanska HD har upphävt ROE vs WADE domen.
SweKiwi
#3. Publicerat 2022-06-28 av SweKiwi
"Du skall inte mörda" - Gud.
Tror iofs att Gud har rekordet i antalet dödade personer genom historien.

/ Kiwi
Roffe
#4. Publicerat 2022-07-01 av Roffe
Tror iofs att Gud har rekordet i antalet dödade personer genom historien.

/ Kiwi

Molok var en kananeisk gud, som troligen motsvarade ammoniternas gud Milkom och ibland omnämns som mer eller mindre synonym med Baal. Dyrkan av Molok var förbunden med människooffer - man bar fram sitt barn till guden och offrade det i eld. Syftet med de offren var antagligen att försona guden eller att visa sin vördnad genom att ge honom det dyrbaraste man ägde - barnen.

Den här sortens offer (termen var att man lät barnen "gå genom eld") var alltså förbjudna bland israeliterna, men Bibeln berättar om hur Israel många gånger vände Gud ryggen och bröt mot hans vilja...

https://www.alltombibeln.se/bibelfragan/molok.htm

MrAmour
#5. Publicerat 2022-07-02 av MrAmour
Tror iofs att Gud har rekordet i antalet dödade personer genom historien.
/ Kiwi
Skärpning SweKiwi!
Gud har inte dödat någon, Gud är inte ond, Som broder Roger från Taizé uttryckte det: Gud kan bara älska...
MrAmour
#6. Publicerat 2022-07-02 av MrAmour

Ebba Busch bjuder in samtliga partier i Sveriges riksdag att skriva under ett kontrakt – för att visa att de vill skydda den svenska abortlagstiftningen. Samtidigt vill flera partier grundlagskydda aborträtten.

– Jag tror att det stora styrkebeskedet vore att skapa trygghet i att de åtta partier som är folkvalda i Sveriges riksdag står bakom svensk abortlagstiftning, säger Ebba Busch under en pressträff.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-kd-bjuder-in-riksdagspartierna-att-skriva-under-abortkontrakt
Man blir så besviken, egentligen är det ju väldigt ledsamt även om man också känner vrede, kände mest för att sätta mig ner och storgråta när fick läsa det.
Efter att ha satt mig in i abortfrågan grundligt så har jag förstått att vi måste ha en abortlagstiftning för att förhindra att så kallade illegala aborter förekommer men det hindrar ju inte oss att på något vis göra allt vi kan för att arbeta med preventiva åtgärder som exempelvis gratis preventivmedel för alla under 25 år....Jag tror alltså på en medelväg där det finns en abortlagstiftning men med en helt en annan inställning än att abort är ett av många preventivmedel!
Anonym
#7. Publicerat 2022-07-02 av Anonym
Skärpning SweKiwi!
Gud har inte dödat någon, Gud är inte ond, Som broder Roger från Taizé uttryckte det: Gud kan bara älska...
En vanligt förekommande villfarelse inom Kristendomen, men det räcker att läsa bibeln så får man en annan bild.

Jesaja 45:7 King James Version
"I form the light and create darkness: I make peace and create evil; I the Lord do all these things"

4:e Mosebok 16: 31-35

31 Just som han hade sagt detta, rämnade marken under dem. 32 Jorden öppnade sitt gap och uppslukade dem och deras hus, allt Koras folk och alla deras ägodelar. 33 De for levande ner i dödsriket med allt vad de ägde, och jorden täckte över dem. Så utrotades de ur församlingen. 34 Hela Israel som stod runt omkring dem flydde vid deras rop, för de sade: "Annars kommer också vi att uppslukas av jorden!"
35 Och eld gick ut från Herren och förtärde de tvåhundrafemtio männen som hade burit fram rökelse.

Bara ett av flera exempel där Gud direkt eller indirekt via ombud har dödat människor. Dck aldrig utan giltigt skäl, men dödat likväl.
Gideon I
#8. Publicerat 2022-07-02 av Gideon I
Man blir så besviken, egentligen är det ju väldigt ledsamt även om man också känner vrede, kände mest för att sätta mig ner och storgråta när fick läsa det.
Efter att ha satt mig in i abortfrågan grundligt så har jag förstått att vi måste ha en abortlagstiftning för att förhindra att så kallade illegala aborter förekommer men det hindrar ju inte oss att på något vis göra allt vi kan för att arbeta med preventiva åtgärder som exempelvis gratis preventivmedel för alla under 25 år....Jag tror alltså på en medelväg där det finns en abortlagstiftning men med en helt en annan inställning än att abort är ett av många preventivmedel!
Det fanns en abortlagstiftning före 1974 men den var snävare och tillät inte abort av vilken anledning som helst. Så lagen om fri abort borde tas bort, den främjar bara egoism och barnamord. Gratis preventivmedel främjar å andra sidan otukt och lösaktiga förbindelser. En lösning borde vara att undervisa om hållbara relationer, uppvärdera äktenskapet, skapa goda förebilder, kristen moral istället för gudlöshetspropaganda. Kärnfamiljen måste vara samhällets grundsten. Annars kommer etniska svenskarna gå under och bytas ut, vilket just nu pågår för fullt som ett aktivt politiskt agerande av de styrande demonkontrollerade globalisterna.
Anonym
#9. Publicerat 2022-07-02 av Anonym
Man blir så besviken, egentligen är det ju väldigt ledsamt även om man också känner vrede, kände mest för att sätta mig ner och storgråta när fick läsa det.
Efter att ha satt mig in i abortfrågan grundligt så har jag förstått att vi måste ha en abortlagstiftning för att förhindra att så kallade illegala aborter förekommer men det hindrar ju inte oss att på något vis göra allt vi kan för att arbeta med preventiva åtgärder som exempelvis gratis preventivmedel för alla under 25 år....Jag tror alltså på en medelväg där det finns en abortlagstiftning men med en helt en annan inställning än att abort är ett av många preventivmedel!
Jag läste/hörde från något påläst håll för ett tag sen att statistik visar att när fri abort införs så ökar antalet illegala aborter och därmed dödsfall av sådana.

Jag kan också konstatera att av alla som förespråkar fri abort så har exakt 100% av dem mödrar som valde att inte göra abort...
MrAmour
#10. Publicerat 2022-07-08 av MrAmour
En vanligt förekommande villfarelse inom Kristendomen, men det räcker att läsa bibeln så får man en annan bild.

Jesaja 45:7 King James Version
"I form the light and create darkness: I make peace and create evil; I the Lord do all these things"

4:e Mosebok 16: 31-35

31 Just som han hade sagt detta, rämnade marken under dem. 32 Jorden öppnade sitt gap och uppslukade dem och deras hus, allt Koras folk och alla deras ägodelar. 33 De for levande ner i dödsriket med allt vad de ägde, och jorden täckte över dem. Så utrotades de ur församlingen. 34 Hela Israel som stod runt omkring dem flydde vid deras rop, för de sade: "Annars kommer också vi att uppslukas av jorden!"
35 Och eld gick ut från Herren och förtärde de tvåhundrafemtio männen som hade burit fram rökelse.

Bara ett av flera exempel där Gud direkt eller indirekt via ombud har dödat människor. Dck aldrig utan giltigt skäl, men dödat likväl.
Du behöver läsa våra evangelier igen - börja med att läsa Johannesevangeliet istället för det som ursprungligen skrevs ner för judarna.
Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen