Skogsvandraren säger: Solen skiner, himmelen är blå.. Fikaryggsäcken är packad.. Skogen ligger redo, sjöarna väntar.. Bara Din hand i min saknas. Men kanske nästa tur? Kram
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2022-05-30 av Gideon I, man, 67 år, Örebro län.
Allvarliga biverkningar av "vaccinationen"
Många som "vaccinerats" med de experimentella mRNA-injektionerna har fått allvarliga biverkningar. Hundratals dödsfall kan ha inträffat bara i Sverige. En svensk grupp på "Facebook" för biverkningsdrabbade har över 41 000 medlemmar som delar otaliga vittnesmål om svåra åkommor efter "vaccinationen". Ofta vill sjukvården inte pröva om det finns samband. En mörk sida av "pandemi"-hanteringen som knappast kommer fram i de etablerade medierna.

(15) Biverkningar av vaccin - offentligt forum | Facebook

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-05-30 av Anonym

Mitt bidrag till denna tråd;



(Denna studie har jag inte studerat ingående men är intressant för de som vill gå djupare i analysen.) Worldwide Bayesian Causal Impact Analysis of Vaccine Administration on Deaths and Cases
Associated with COVID-19: A BigData Analysis of 145 Countries


Stor studie bekräftar vaccinbiverkningar



Anonym
#2. Publicerat 2022-05-31 av Anonym
Det finns många sådana grupper som stängdes ner, jag minns en på 120 000 medlemmar. En annan på över 100 000 som stängdes ner tidigit i pandemin av facebook, de kallade det "desinformation" när människor beskrev bieffekterna. Som tur är har någon fångat många av kommentarerna på denna länk. Kanske kan den vara till nytta för någon fortfarande, den passar här.

https://imgur.com/a/7JqexDH#lgi08YQ

Anonym
#3. Publicerat 2022-05-31 av Anonym
PUBLIC SERVICE:

nr1 Prio just nu: Klimathotet
nr2: Hatpropaganda mot Ryssand
nr3: Pernilla Wahlgrens intressanta sexliv och husaffär (med familj)
Next RunnerUp: Monkeypox
(enligt personliga observationer)

Covidvaccinets biverkningar är det dödstyst om.
Varför vill PUBLIC SERVICE lägga locket på om biverkningar?
Varför vill man inte ens diskutera ämnet öppet?

Tvärtom uppmanas folk fortfarande att gå och vaccineras FAST covid19 inte längre anses vara samhällsfarlig sjudom.

Det var den aldrig från början men vi ska tro att den är livsfarlig dödlig sjukdom. Livrädda människor är så mycket lättare att kontrollera och bli "följsamma" (som Hallengren på en pressträff kallade de som hon nu hoppas ska springa och ta 5e injektionen). Lunginflammation orsakar tusentals fler dödsfall på jorden varje år än corona btw. om man vill ha lite perspektiv på saken. Dessutom har man också fastställt att covidvaccinet även är värdelöst mot mutationerna, delta- och omikronvarianter.
(det finns studier publicerade och hundratals länkar till oberoende läkare och insatta i ämnet i trådarna här. STUDERA SJÄLV! är bästa sättet att skapa sig en uppfattning.)

Vad är då vitsen att vaccineras mera då undrar jag? men den livsfarliga frågan får jag inte ställa i offentliga sammanhang för då blir jag kallad antivaxer och censurerad och avstängd från fb i 90 dagar för att jag har "delat falsk information".

Det gör mig skogstokig. Därför pratar jag öppet om injektionernas biverkningar och om alla människor som drabbats svårt av injektionerna. Friska barn har dött några dagar efter sprutan. Är det ok? Visst, den cyniske kan kontra med att det inte alls behöver vara av injektionen, men föräldrarna vet. Bevisbördan läggs på offret. Man ska bevisa själv att det är injektionen som orsakat skadan för att bli trodd. Hur gör man då?

Man kan också välja att bara blunda och se åt ett anant håll och strunta i sina medmänniskor, som också många gör tyvärr.
SweKiwi
#4. Publicerat 2022-05-31 av SweKiwi
Covidvaccinets biverkningar är det dödstyst om.
Varför vill PUBLIC SERVICE lägga locket på om biverkningar?
Varför vill man inte ens diskutera ämnet öppet?
Det ska finnas ett nyhetsvärde om en publicering ska ske.

Och det fanns ett nyhetsvärde – när vaccinationen var i full gång. Vilket också ledde till ett antal artiklar om biverkningar:

Över 150 har rapporterat allvarliga biverkningar av vaccin (SVT januari 2022)
Ett år av vaccinationer – drygt en av hundra rapporterade biverkning (SVT december 2021)
Region Gävleborg har gjort över 200 rapporter om misstänkta biverkningar med covidvaccin (SVT februari 2022)
Smittskyddsläkaren om biverkningarna: ”Viktigt att rapportera” (SVT september 2021)
Christoffer Nyqvists allvarliga hjärtsjukdom var biverkning av vaccinet (Sveriges Radio april 2022)
Läkemedelsverket granskar 280 fall av död efter vaccinering (Sveriges Radio augusti 2021)
Mer än 60 000 rapporter om misstänkta biverkningar av coronavaccin (Sveriges Radio augusti 2021)
Moderna pausas för unga – kan orsaka biverkningar på hjärtat (Sveriges Radio oktober 2021)

/ Kiwi
Anonym
#5. Publicerat 2022-05-31 av Anonym
Tack! Fint av dig att bidra med en handfull publicerade fall om biverkningar. Men du förstår själv att det är en fjärt i rymden.
Gå in på ts länk så kan du själv läsa om tusentals fall som inte ansågs viktiga för public service.

Har jag förstått dig rätt att det idag alltså inte längre finns ett nyhetsvärde att rapportera och prata i public service kanaler om den växande skara människor som vittnar om sina biverkningar och dödsfall inom familjen efter injektioner?
SweKiwi
#6. Publicerat 2022-05-31 av SweKiwi
Har jag förstått dig rätt att det idag alltså inte längre finns ett nyhetsvärde att rapportera och prata i public service kanaler om den växande skara människor som vittnar om sina biverkningar och dödsfall inom familjen efter injektioner?
Vad som har nyhetsvärde är en fråga som du nog ska ställa till SVT och övrig media.

Och vad som är biverkningar av vaccinet eller andra mediciner, eller symtom/sjukdomar som uppkommer av andra anledningar, är inget som i varje fall jag kan bedöma av inlägg på FB.

/ Kiwi
Anonym
#7. Publicerat 2022-05-31 av Anonym
Vad som har nyhetsvärde är en fråga som du nog ska ställa till SVT och övrig media.

/ Kiwi
Ja, fast nu var det du som nämnde nyhetsvärdet som anledning. Så därför frågade jag dig.

Tror du inte att folk har frågat berörda myndigheter och journalister? Jag har mejlat flera riksdagsledamöter men får inget svar. Jag vet andra har kontaltat folkhälsomyndigheten och frågat vem som tar ansvar om man drabbas av allvarliga biverkningar av injektionen. Ingen vet. Ingen tar ansvar. Läkemedelsbolagen har avskrivit sig ansvaret och fått det lagstadgat. Ingen kan alltså starta juridisk process mot Pfizer, Moderna, Jensen mfl. Det är väl intressant att prata om i Public Service?

Man har ansvaret själv för man har tagit injektionen "frivilligt" som i praktiken betyder om man inte tar sprutorna så får man inte behålla jobbet. Det är inte så frivilligt om man blir av med något annat om man inte går med på det? Utpressning är ett mer passande ord.

Många har vittnat att de blivit av med sin försörjning och andra har blivit omplacerade för att de tackat nej till den "frivilliga" injektionen. Fortfarande kräver arbetsgivare att nyanställda är "fullvaccinerade". Tror det betyder tre injektioner nu. Men många kommuner har släppt kravet ska påpekas. Vi vet ju alla numera att vaccinerade smittas i lika hög grad och kan smitta andra och då blir det lite pajasaktigt att kräva trippelinjicerad personal.



Återigen, det finns otaliga studier som bevisar att injektionerna har allvarliga biverkningar.
Om inte annat kan man läsa Pfizers egen släppta rapport om biverkningar. Har Public Service ens nämnt den?

Vill man veta mer så är det bara söka info själv. Som jag och många med mig har gjort.

SweKiwi
#8. Publicerat 2022-05-31 av SweKiwi
Återigen, det finns otaliga studier som bevisar att injektionerna har allvarliga biverkningar.
Om inte annat kan man läsa Pfizers egen släppta rapport om biverkningar. Har Public Service ens nämnt den?

Vill man veta mer så är det bara söka info själv. Som jag och många med mig har gjort.
De har (som vi sett) skrivit att vaccinerna ger biverkningar, ibland svåra sådana. Jag vet inte vad som mer ska skrivas? Att det fortsätter bli vaccinationsskador ju fler som vaccinerar sig?

/ Kiwi
sanningssökare
#9. Publicerat 2022-05-31 av sanningssökare
Ja, fast nu var det du som nämnde bristande? nyhetsvärdet som anledning. Så därför frågade jag dig.

Tror du inte att folk har frågat berörda myndigheter och journalister? Jag har mejlat flera riksdagsledamöter men får inget svar. Jag vet andra har kontaltat folkhälsomyndigheten och frågat vem som tar ansvar om man drabbas av allvarliga biverkningar av injektionen. Ingen vet. Ingen tar ansvar. Läkemedelsbolagen har avskrivit sig ansvaret och fått det lagstadgat. Ingen kan alltså starta juridisk process mot Pfizer, Moderna, Jensen mfl. Det är väl intressant att prata om i Public Service?

Man har ansvaret själv för man har tagit injektionen "frivilligt" som i praktiken betyder om man inte tar sprutorna så får man inte behålla jobbet. Det är inte så frivilligt om man blir av med något annat om man inte går med på det? Utpressning är ett mer passande ord.

Många har vittnat att de blivit av med sin försörjning och andra har blivit omplacerade för att de tackat nej till den "frivilliga" injektionen. Fortfarande kräver arbetsgivare att nyanställda är "fullvaccinerade". Tror det betyder tre injektioner nu. Men många kommuner har släppt kravet ska påpekas. Vi vet ju alla numera att vaccinerade smittas i lika hög grad och kan smitta andra och då blir det lite pajasaktigt att kräva trippelinjicerad personal.



Återigen, det finns otaliga studier som bevisar att injektionerna har allvarliga biverkningar.
Om inte annat kan man läsa Pfizers egen släppta rapport om biverkningar. Har Public Service ens nämnt den?

Vill man veta mer så är det bara söka info själv. Som jag och många med mig har gjort.

Beröm den som berömmas bör! Fantastiskt vilket underbart engagemang av Dig! Och dina ord säger väldigt mycket i frågan. Bör tilläggas att Pfizer med flera har redovisat biverkningarna på ett bedrägligt sätt. Så fast vi kan se dessa biverkningar i deras studier så har dom även mörkat bort mkt. av vad deras egna resultat sa.
Anonym
#10. Publicerat 2022-05-31 av Anonym
Beröm den som berömmas bör! Fantastiskt vilket underbart enggemang av Dig! Och dina ord säger väldigt mycket i frågan. Bör tilläggas att Pfizer med flera har redovisat biverkningarna på ett bedrägligt sätt. Så fast vi kan se dessa biverkningar i deras studier så har dom även mörkat bort mkt. av vad deras egna resultat sa.
Att söka sanningen har vi gemensamt

Pfizer har listat 22 sidor biverkningar som borde vara intressant för Public Service att informera allmänheten om, varför inte samtidigt som man pushar för 5e dosen? Laddar upp de två första och två sista sidorna av 22 sidor biverkningar.

"Report Prepared by: Worldwide Safety Pfizer The information contained in this document is proprietary and confidential. Any disclosure, reproduction, distribution, or other dissemination of this information outside of Pfizer, its Affiliates, its Licensees, or Regulatory Agencies is strictly prohibited. Except as may be otherwise agreed to in writing, by accepting or reviewing these materials, you agree to hold such information in confidence and not to disclose it to others (except where required by applicable law), nor to use it for unauthorized purposes."







Skogsvandraren säger: Solen skiner, himmelen är blå.. Fikaryggsäcken är packad.. Skogen ligger redo, sjöarna väntar.. Bara Din hand i min saknas. Men kanske nästa tur? Kram
Skriv Skriv här Skriv i megafonen