Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-04-26 av Anonym.
Elon Musk köper Twitter. Vändningen?
https://www.tmz.com/2022/04/25/elon-musk-new-owner-twitter-43-billion-offer-accepted/

Nu har Elon Musk köpt twitter, för att rensa upp i vänsterträsket där de haft för stor påverkan på yttrandefriheten med sin censur av högeråsikter och där de censurerat allting som är negativt för vissa stora företag, såsom pfizer där biverkningar och dödsfall av vaccin censurerats hårt och all diskussion därför tystats.

Detta tyckte som tur var Elon Musk inte om, vilket kommer att göra sanningen gångbar igen. Eftersom Gud är sanningen så är detta något som sannerligen är bra för mänskligheten, där man kan ana att Guds hand varit delaktig här i att guida Elon Musk som sitt verktyg för att återupprätta balansen!

Oavsett vad man tror så måste man förstå hur positivt detta är. Äntligen kommer sanningen att få en plats att husera, fri ifrån vänstercensuren som infesterat och korrumperat alla de övriga stora plattformarna länge.

Det är iallafall förhoppningen ifrån min sida och det verkar vara Elon Musks ambition.

Men som Jesus sade så finns det inget annat namn under himmelen än honom(Jesus) som vi behöver för frälsning. Därför är det viktigt att vi inte upphöjer Elon Musk till skyarna nu så att han framstår som en falsk profet eller messiasfigur, även om det kanske är lätt hänt för de som förstår vilken superhjälte han verkar vara, att göra det. Vi måste tänka på att han bara är en man som gör sitt bästa för att vi människor ska få en bättre framtid. En man som visserligen gör mer än kanske någon annan på planeten, men ändock bara en man.

En man att beundra.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-04-26 av Anonym
Ja, det ska sannerligen bli intressant att följa. Och att knäcka vänsterträsket är alltid en välgärning.
Deras definition av "demokrati" är det som alla normalbegåvade individer brukar kalla förtryck.
Lika lite som jag vill ha nazister springandes på våra gator, lika lite vill jag ha kommunister sittandes på viktiga poster i kommun och riksdag. Nu finns dom där lik förbaskat. Men så ser ju också landet ut som det gör .

Sen får vi se hur lång tid det tar innan Twitter släcks ner. Så som sker med alla andra kanaler som låter någon annan föra fram en åsikt. Jag gissar att så kommer att ske ca vid midsommartid, om inte lite tidigare.
Men det är ju förståss bara min lilla amatörmässiga gissning.
sestir
#2. Publicerat 2022-04-26 av sestir
Äganderätten har svag ställning nuförtiden, så Musk måste ta det försiktigt och kan inte påverka så mycket. Ett exempel är Mats Qvibergs försök med Metro, där han fick problem direkt efter att ha svarat någon på Twitter att: "Det tar en stund. Vi måste rensa ut en del stalinister först! :-)", varpå han också förlorade den lilla makt hans ägande annars hade kunnat ge honom.

Möjligen kan Musks närvaro göra det svårt för Tvitter att kraftigt påverka Sveriges riksdagsval i höst.
Anonym
#3. Publicerat 2022-04-27 av Anonym
Äganderätten har svag ställning nuförtiden, så Musk måste ta det försiktigt och kan inte påverka så mycket. Ett exempel är Mats Qvibergs försök med Metro, där han fick problem direkt efter att ha svarat någon på Twitter att: "Det tar en stund. Vi måste rensa ut en del stalinister först! :-)", varpå han också förlorade den lilla makt hans ägande annars hade kunnat ge honom.

Möjligen kan Musks närvaro göra det svårt för Tvitter att kraftigt påverka Sveriges riksdagsval i höst.
Du har säkert delvis rätt i det du skriver. Men är det på samma sätt i USA som här i sverige i den frågan? Är inte helt säker på det. Vad man kan hoppas på är ju att de mest vänsterblivna drar i ren protest. Som ett statement. Men som sagt, vi får se vart det leder.
Anonym
#4. Publicerat 2022-04-27 av Anonym
Det tog inte lång tid att komma fram till att utan vänsterstyrning så kan Twitter inte tillåtas i Europa!

Twitter kan förbjudas i hela Europa

Åsiktsdiktaturen sprider sig som den cancer den är.
EU-dokumentet som det hänvisas till finns här

Det intressanta börjar vid punkt Y och framåt. Under stycket "Motivering" kommer följande gällande "Hatpropaganda"

Hatpropaganda

Trots en allestädes närvarande hatpropaganda på och utanför internet, och trots den breda användningen av termen i juridiska, politiska och akademiska kretsar, pågår fortfarande en debatt om dess omfattning och hur den bör hanteras. Föredraganden delar uppfattningen att i den mån det är nödvändigt med ett regelverk för att motverka hatpropaganda, bör detta regelverk vara holistiskt och strategiskt differentierat för att på ett effektivt sätt bekämpa hatpropaganda. Regelverket måste också kompletteras med en ram för icke-rättsliga åtgärder. Föredraganden upprepar med kraft uppmaningen till medlemsstaterna att fördöma och bestraffa hatbrott, hatpropaganda och utpekandet av syndabockar som politiker och offentliga tjänstemän gör sig skyldiga till, på alla nivåer och i alla typer av medier. Hon understryker också med eftertryck att det klimat av strafflöshet som försvårar samverkan på det digitala området ytterligare förstärker de skadliga effekterna av angrepp och trakasserier på internet. Föredraganden betonar också den stora vikten av att beakta mediernas och de sociala medieplattformarnas roll i spridningen av hatpropaganda. Även om föredraganden är medveten om kritiken avseende flera lagstiftningsinitiativ på nationell nivå om att dessa inte i tillräcklig utsträckning tar hänsyn till yttrandefriheten i kampen mot hatpropaganda, betonar hon att särskild uppmärksamhet måste ägnas åt spänningen mellan den berättigade yttrandefriheten och den omotiverade lagenligheten för hatpropaganda.

Ska man tolka det som att alla kritik mot politiker och tjänstemän framöver kommer att klasificeras som "hat"?
Förmodligen blir det så.
MrIroni
#5. Publicerat 2022-04-27 av MrIroni
Europaparlamentet beklagar att regeringar och politiska partier i hela EU använder alltmer hatpropaganda i sin politiska kommunikation. Parlamentet uppmanar medlemsstaterna att med kraft fördöma och bekämpa hatbrott, hatpropaganda och utpekande av syndabockar som politiker och offentliga tjänstemän gör sig skyldiga till, på alla nivåer och i alla typer av medier, eftersom dessa företeelser direkt normaliserar och förstärker hat och våld i samhället, och att avstå från diskriminerande och uppviglande retorik i regeringens kommunikation, eftersom sådan retorik är skadlig för samhället. Parlamentet betonar att påföljder alltid bör överensstämma med de internationella standarderna för yttrandefrihet. Parlamentet uppmanar även medlemsstaterna att, i den mån som lagen tillåter, garantera och uppmuntra yttrandefrihet, inbegripet konstnärlig frihet, som är avgörande för en livskraftig demokratisk debatt. Parlamentet påminner om att rasistiskt och främlingsfientligt tal inte omfattas av yttrandefriheten.

Nu har du läst väldigt konstigt. Här är originalet där även parlamentet uppmanar att fördöma de politiker som håller på med hatbrott.

Enkelt sagt betyder Yttrandefrihet att vi får säga och tycka vad vi vill, så länge vi INTE gör någon annan illa!

Liknelse borde vara att jag får hugga ner vem som helst i skogen med en yxa, då det inte står i allemansrätten att jag INTE får svinga en yxa i skogen.

Eller att vi ska börja med att bränna häxor igen, för jag har yttrandefrihet.
Anonym
#6. Publicerat 2022-04-27 av Anonym
Europaparlamentet beklagar att regeringar och politiska partier i hela EU använder alltmer hatpropaganda i sin politiska kommunikation. Parlamentet uppmanar medlemsstaterna att med kraft fördöma och bekämpa hatbrott, hatpropaganda och utpekande av syndabockar som politiker och offentliga tjänstemän gör sig skyldiga till, på alla nivåer och i alla typer av medier, eftersom dessa företeelser direkt normaliserar och förstärker hat och våld i samhället, och att avstå från diskriminerande och uppviglande retorik i regeringens kommunikation, eftersom sådan retorik är skadlig för samhället. Parlamentet betonar att påföljder alltid bör överensstämma med de internationella standarderna för yttrandefrihet. Parlamentet uppmanar även medlemsstaterna att, i den mån som lagen tillåter, garantera och uppmuntra yttrandefrihet, inbegripet konstnärlig frihet, som är avgörande för en livskraftig demokratisk debatt. Parlamentet påminner om att rasistiskt och främlingsfientligt tal inte omfattas av yttrandefriheten.

Nu har du läst väldigt konstigt. Här är originalet där även parlamentet uppmanar att fördöma de politiker som håller på med hatbrott.

Enkelt sagt betyder Yttrandefrihet att vi får säga och tycka vad vi vill, så länge vi INTE gör någon annan illa!

Liknelse borde vara att jag får hugga ner vem som helst i skogen med en yxa, då det inte står i allemansrätten att jag INTE får svinga en yxa i skogen.

Eller att vi ska börja med att bränna häxor igen, för jag har yttrandefrihet.
Ja, jag håller med dig. Jag tyckte också att det lät konstig när jag läste det. För det kan tolkas som att det är tjänstemännen som gör sig skyldiga till brott. Men med tanke på hur läs och skrivkunnigheten rent generellt har försämrats avsevärt, ofta med grova syftningsfel som följd, så var jag tveksam till att det var menat så som det var skrivet. Men jag hoppas att du har rätt. Däremot är jag tämligen säker på att de på något sätt kommer att tillämpa detta för att få tyst på Twitter.
Anonym
#7. Publicerat 2022-04-27 av Anonym
Det finns många saker som är lite tveksamma eller märkliga med detta köp av twitter, främst timingen(Varför händer detta just nu när Truth Social öppnar för allmänheten, Trumps plattform, kan detta vara strategiskt för att få Trump att misslyckas?) men även där Musk gjort märkliga uttalanden tidigare och där hans företag verkat förespråkat mer censur på kinesiska plattformar kring Elons egna produkter.

Man in America(En konservativ amerikansk talkshow) har sammanfattat många av dessa frågetecken på ett bra vis för den skeptiska betraktaren här https://www.youtube.com/watch?v=CbJQwx4zr2s

Sådan kritik är viktig att uppmärksamma och ta seriöst. Man bör inte lägga alla ägg i samma korg, därför kan det bästa agerandet här vara att fortfarande vara försiktigt optimistisk, att hoppas på det bästa, men att även skapa en profil på Truth Social så snabbt som möjligt för att på så vis diversifiera och stödja fler av de olika aktörerna som verkar bekämpa ondskan i denna värld, så att inte den ena slår ut den andra och sedan visar sig vara en av satans pjäser själv, i detta enorma globala schackspel.

Allting som verkar positivt kan vara del av satans eller djävulens list, trots allt, som alla bör känna till vid det här laget. Var uppmärksamma kring dessa frågor, om du inte vill riskera att bli bedragen.

Självklart vinner sanningen och Gud tillslut, det vet vi redan, men det är ju bättre om de goda krafterna vinner imorgon än om 100 år där du och hela din familj har tyranniserats ihjäl av vänstern först, ellerhur? För sådant kan vi påverka, vi som är del av Gud! Ingen vet exakt tidpunkt för Jesus återkomst, som Jesus själv säger, och det är just av denna anledning. Annars hade det varit omöjligt att tala om den fria viljan, ens för Honom.
sestir
#8. Publicerat 2022-04-27 av sestir
Enkelt sagt betyder Yttrandefrihet att vi får säga och tycka vad vi vill, så länge vi INTE gör någon annan illa!

Nej, yttrandefrihet betyder att vi får säga och tycka vad vi vill.

Liknelse borde vara att jag får hugga ner vem som helst i skogen med en yxa, då det inte står i allemansrätten att jag INTE får svinga en yxa i skogen.

Du kan inte hugga huvudet av någon med ord. Om du påstår att någon vore pedofil och en uppretad mobb hugger huvudet av vederbörande är det individerna i den uppretade mobben som har mördat eftersom de kunde ha valt att inte hugga huvudet av personen och/eller att inte tro på vad du sa.

Just eftersom rättsväsendet ska in och tycka och gissa om sådana postmoderna brott som "förtal", "hets-mot-folkgrupp" och "hädelse/blasfemi", vänjer sig i stort sett alla människor vid att anta att vissa typer av yttrande vore sanna eftersom de annars vore illegala, eller att tänka att den som sa A förmodligen menade både B och C men inte kunde säga det eftersom det vore brottsligt.

Skulle vi istället ha full yttrandefrihet, skulle det bli lättare att ha koll på vilka som talar sanning och vilka som brukar ljuga. Anklagelser skulle behandlas med den skepsis de förtjänar, och vi skulle bli mindre beroende av vilda konspirationsteorier för att hålla oss informerade.

Eller att vi ska börja med att bränna häxor igen, för jag har yttrandefrihet.

Eller att ni ska sluta med att bränna häxor igen eftersom de också bör ges yttrandefrihet.
MrAmour
#9. Publicerat 2022-04-28 av MrAmour
Funderar på att köpa några aktier i Twitter bara för att jag tycker det är så fint att någon vill försvara det fria ordet... Musk verkar vara en person som många rika och mycket rika kan ta lärdom av och se upp till som en mentor.
Sedan har han säkert sina fel och brister men han verkar ändå på något sätt ganska vettig!
MrAmour
#10. Publicerat 2022-04-28 av MrAmour
Äganderätten har svag ställning nuförtiden, så Musk måste ta det försiktigt och kan inte påverka så mycket. Ett exempel är Mats Qvibergs försök med Metro, där han fick problem direkt efter att ha svarat någon på Twitter att: "Det tar en stund. Vi måste rensa ut en del stalinister först! :-)", varpå han också förlorade den lilla makt hans ägande annars hade kunnat ge honom.
Möjligen kan Musks närvaro göra det svårt för Tvitter att kraftigt påverka Sveriges riksdagsval i höst.
Är inte Metro ett litet dåligt exempel då det verkar som att tidningen från början bestämt sig för att existera så länge de fick presstöd (pengar från staten) men då dessa med tiden upphörde så las tidningen ner... verkar ju snarast som halvkriminell verksamhet att bygga upp sin verksamhet med bidrag och då dessa försvinner så lägger man bara ner verksamheten. Det är skattebetalarna som betalar presstödet. Även om jag förstår presstödets roll att värna mångfalden och ge media lättnader ekonomiskt för att så att säga värna demokratin framstår det som självklart att det utnyttjas och det rejält dessutom... visst det finns värre saker men ändå hur konstigt blir det inte när vissa branscher eller företag gynnas och andra inte....