snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-03-31 av Anonym.
SD petar företrädare som står för sanningen

En av SDs mest framträdande politiker Roger Richthoff petas på riksdagslistan av Sverigedemokraterna. Han hoppar nu av partiet i protest mot partiets utveckling. Detta efter att han belyste de USA-finansierade biolabben i Ukraina på sociala medier. Vilkas existens den amerikanske politikern Viktoria Nuland bekräftade under ed, i ett senatsförhör.

Nyheter 30 mars 2022 om Roger Richthoff hoppar av SD och Biden varnar för matbrist efter sanktionerna. - Swebbtv

Kan man fortfarande sympatisera med ett parti som verkar köpta av oligarken Soros och springer expos ärenden?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-03-31 av Anonym
Ja här kan vi verkligen se hur djupt rötan inom systemet har grott. Ännu värre lär det ju vara på de övriga partierna, SD är ju rätt nya på det här.... Tycker man olika så åker man ut alltså. Även där.
Anonym
#2. Publicerat 2022-03-31 av Anonym
Det pågår ett mörkt maktspel ovanför våra huvuden.
Ny ändring i grundlagen är på gång,
de vill stressa fram beslut innan valet.
Finns inget parti som står för demokratiska värderingar.

skyddagrundlagen.nu

"Regeringen vill ändra i smittskyddslagen för att möjliggöra hårdare åtgärder kommande pandemier, som exempelvis införandet av undantagstillstånd med utegångsförbud, begränsningar i rörelsefriheten, tvångsåtgärder i samband med medicinsk behandling, vaccinationsregister m.m. För att detta ska vara möjligt, behövs större stöd i grundlagen.

För att en grundlagsändring ska ske måste det röstas igenom två gånger med ett riksdagsval emellan, därför förhastar regeringen just nu på denna utredning. Om det röstas igenom i sommar och åter igen efter valet i höst, så kan denna förändring vara ett faktum - med en permanent ''pandemilag'' eller liknande som exempel. Våra ledare kommer att kunna ta till de drakoniska åtgärder vi sett i andra länder, så som Australien, Canada och Österrike. Hittills har grundlagen skyddat oss från detta.

Förslaget innebär att:

- regeringen kommer att ha permanent befogenhet att bestämma vilka åtgärder samhället följa under en pandemi (sanktioner som innebär böter eller fängelse om man inte efterlever)

- regeringen kan införa demonstrationsförbud och totala lockdowns vid pandemier samt kunna vidta olika tvångsåtgärder (så som husarrest, förhindra oss från att lämna vårt kvarter, vår stadsdel, vår stad eller vår region).

- regeringen kommer kunna tvinga fram testning och smittspårning på alla medborgare, ex. provtagning vid alla inrikes resor eller utöva reseförbud (poliskontroller på vägar in och ur städer).

- regeringen kan ställa krav på att särskilda boenden och isolera av smittskyddsskäl, vårda smittade separat inom särskilda boenden (låsa in under tvång).

- pandemivaccinationer ska inkluderas i nationella vaccinationsregistret.


Anonym
#3. Publicerat 2022-03-31 av Anonym
[innlegg fjernet av moderator]
Anonym
#4. Publicerat 2022-03-31 av Anonym
Ryssarna bombar lab i Ukraina,
då vill Sveriges regering flytta kemlabben hit.
Skaffa skyddsrum är ett bra tips!

"Regeringen håller pressträff tillsammans med Wallenberg. (idag)
Förmedlar budskapet att det är viktigt att Ukrainska forskare och labb kommer tillfälligt till Sverige. Mycket märkligt utlovas!.."


https://www.facebook.com/martin.stenso/posts/10224947595550271
Anonym
#5. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Det partiet har överlevt sig själv. Jag både hör och läser om människor som kommer att vända det partiet ryggen. Numera talas det inte om 7klövern runt fikabordet. Nu heter det 8klövern, för SD har blivit lika sjukt som de övriga partierna. Så detta valet kommer att bli intressant enbart ut den aspekten. Hur illa ska det gå för SD. Utesluter man folk bara för att de säger sanningen, då är jag gärna med och gräver graven för det partiet.
Alice
#6. Publicerat 2022-04-02 av Alice
Jag tänkte häromdagen:
Var är alla ryska propagandatroll som Sverige varnat oss för?

Men nu ser jag ju, det är ju här ni sitter och låtsas vara kristna. Varför valde ni just kristendate av alla sidor?
Eller kör ni er propaganda på Facebook också?
SweKiwi
#7. Publicerat 2022-04-02 av SweKiwi
Jag tänkte häromdagen:
Var är alla ryska propagandatroll som Sverige varnat oss för?

Men nu ser jag ju, det är ju här ni sitter och låtsas vara kristna. Varför valde ni just kristendate av alla sidor?
Eller kör ni er propaganda på Facebook också?
Tyvärr tror jag att många av de som skriver här verkligen tror på vad de för fram.

Och ja, det förekommer samma saker på Facebook. Jag kan tipsa om gruppen FOLKDOMSTOLEN, där alla möjliga påståenden florerar helt fritt. De har börjat rensa lite nu, så påståenden om att ukrainska flyktingbarn säljs direkt till pedofiler har tagits bort. Men trots att gruppadministratörerna har uppmanat folk att faktiskt länka till källor när de påstår något, så förekommer det fortfarande helt horribla saker ibland.

Och folk där, precis som här, köper nästan allt rakt av. De klappar sig själva på axeln för att de är så smarta över att ha insett något som »alla andra« har missat, och missar att genomföra ens den mest grundläggande källkritiken. Nej då, så länge det stämmer överens med deras eget narrativ, så finns det inget att granska. Bara att gilla/dela och gå vidare till nästa sak.

/ Kiwi
Roffe
#8. Publicerat 2022-04-02 av Roffe

En av SDs mest framträdande politiker Roger Richthoff petas på riksdagslistan av Sverigedemokraterna. Han hoppar nu av partiet i protest mot partiets utveckling. Detta efter att han belyste de USA-finansierade biolabben i Ukraina på sociala medier. Vilkas existens den amerikanske politikern Viktoria Nuland bekräftade under ed, i ett senatsförhör.

Nyheter 30 mars 2022 om Roger Richthoff hoppar av SD och Biden varnar för matbrist efter sanktionerna. - Swebbtv

Kan man fortfarande sympatisera med ett parti som verkar köpta av oligarken Soros och springer expos ärenden?

Här är tre falska ryska påståenden – som återkommer gång på gång

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-ar-tre-falska-ryska-pastaenden-som-aterkommer-gang-pa-gang
sanningssökare
#9. Publicerat 2022-04-02 av sanningssökare
Jag lät bli att rösta i två val, men när jag bevittnade det vansinniga i att ta in alldeles för mycket lyxinvandrare i sverige så röstade jag igen, och då röstade jag på SD. För det partiet hade mest ideer som överensstämde med mina. Jag menar att den första mkt tydliga åtgärden för att knäcka Europa var massinvandringen. Jag älskar alla nationaliteter men det går inte att under en tioårsperiod ta in 1 miljon nysvenskar varav 700 tusen inte försörjer sig själva. Det gör att ett land kommer att gå i konkurs. Sen kom plandemin, nästa mkt tydliga åtgärd för att knäcka Europas ekonomi och skapa problem. Då väntade jag på att något parti skulle säga ifrån och ta en motsatt uppfattning än vad den allmänna uppfattningen hos alla partier har blivit. Trodde väl att Jimmy och SD skulle läsa in sig om problemet och våga sticka ut som man gjorde med massinvandringen. Men icke sa nicke, helt tyst. Den enorma skada på ekonomin som plandemin har skapat är enorm. Inget politiskt parti har sagt ifrån, eller finns det något nyskapat som kanske gör det i den frågan? Nu kommer nästa enorma åtgärd som kommer att skada eropas ekonomi enormt mkt. Det är det ekonomiska kriget mot Ryssland. Vilket redan har förlorats. Rubeln ökar i värde. De varor som Ryssarna har och som få eller inga andra har har gått upp i pris jättemycket på världsmarknaden. Så de behöver bara sälja en tredjedel för att tjäna lika mkt. Men i Europa och USA där rasar ekonomin. Ryssarna har redan full kontroll på det dom ville genomföra i Ukraina. Man må tycka att Putin är en störd ledare. Om han nu är det så är det väl ännu viktigare att vara kloka. Att kriga mot honom, att sverige skickar vapen för att Ukrainarna skall offra sitt blod är ju helt vansinnigt. Dom har inte en chans. Om Putin är ond och Selenski är god så borde väl den gode ledaren lägga ner vapnen för att spara sitt folk en massa lidande. Och Europa USA och Nato borde inte hälla bensin på elden. Nej man borde gör allt för att lösa problemen utan blodsspillan. Så nu lever man i ett land där man krigshetsar, nu ska vi rusta upp och kasta bort ännu mer pengar på något så meningslöst och ondskefullt som krig. Varför säger inte alla så kallade miljövänner ifrån nu då. Krig är och förblir den största miljökatastrof som finns. Men just ja ett sekulariserat samhälle tror ju på propagandan att världen är överbefolkad. Så lite svinn eller helst ett stort svinn av människoliv det stöder man bara det inte är en själv som skall offras. Nä det som gäller är det Gud har sagt. Var fruktsamma och föröka er och UPPFYLL jorden. SD är inte något parti som jag kan rösta på. Men jag kan inte heller rösta på C, Fp Liberalerna, MP, VP, Socialdemokraterna, Moderaterna. Så vad blir det för runner up parti för oss som söker kunskap bakom dimridåerna? Eller är demokratin redan död? Tror tyvärr det!
Ferguson
#10. Publicerat 2022-04-03 av Ferguson
Jag tänkte häromdagen:
Var är alla ryska propagandatroll som Sverige varnat oss för?

Men nu ser jag ju, det är ju här ni sitter och låtsas vara kristna. Varför valde ni just kristendate av alla sidor?
Eller kör ni er propaganda på Facebook också?
Tack Alice för ditt inlägg och för ditt mod. Ja här frodas de ryska propaganda trollen och ett och annat nazist troll också.
snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen