Krig i Ukraina - detta kommer härnäst
Skapad 2022-03-09 kl 20:35 av Sola Gratia, kille/man, 47år, Västra Götalands län.
Jag kommer med ett poddtips om kriget. Jag tänker inte delta i följande diskussion eller tjafs. Tror att många, med olika åsikter, kommer finna detta samtal mycket intressant. Det är en podd där komikerna och kommentatorerna Konstantin Kisin och Francis Foster pratar om kriget i Ukraina. Det som gör det så intressant är att Konstantin är rysktalande ukrainier, mot kriget, men så tydligt berättar hur den ryska mentaliteten fungerar och vad/hur Putin tänker. Den andre mannen har delvis venezuelanskt ursprung, och detta gör att de kan se saker och konflikter ur ett annat perspektiv än vi i väst gör. De befinner sig i London och spelar in programmen där.
Jag tror att alla som vill veta mer om bakgrunden till kriget, hur Putin tänker, och vad som kan hända nu, kommer tycka samtalet är mycket intressant. Konstantin är krass och rak.
Samtalet börjar 20 minuter in:
https://odysee.com/@triggernometry:b/live-war-in-ukraine-here's-what's:9
Cirkahållpunkter:
35:00 "NATO is over". Väst är svagt. Vi har levt i en drömvärld och nu är kalla kriget 2 här.
36:00 Detta är en följd av USA:s katastrofala reträtt från Afghanistan
38:35 Detta hade inte skett med Trump som president. (Han är inte pro-Trump dock, uppfattar jag det som.) Nu ser vi "absence of leadership".
43:00 Irakkriget och västs moraliska fall
1:13 Wokeness är ett virus som spritt sig i väst i decennier och gjort oss svaga och att vi förlorat fokus på det som är viktigt, vilket nu Putin drar nytta av.
Jag rekommenderar hela samtalet.