Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

MrAmour
Skapat 2022-02-24 av MrAmour, man, 60 år, Skåne län.
Bön för de kristna i Ukraina
Herre, allsmäktige, Jesus Guds Son
vi vet att de som är födda av Gud inte syndar,
I denna tid av nöd ber vi att de ska stanna kvar i Guds kärlek,
Gud se i din kärlek till de rättrogna och förbarma dig över dem,
stärk de Kristnas hopp, skydda de värnlösa barnen,
du som är den sanne Guden som har räddat oss genom vår Herre Jesus Kristus,
hans som är härligheten, storheten, styrkan och makten före all tids början,
nu och i all evighet
Amen

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-02-25 av Anonym
Tillit
#2. Publicerat 2022-02-25 av Tillit
https://www.nytimes.com/2022/02/24/world/europe/russia-protests-putin.html

https://www.france24.com/en/live-news/20220224-thousands-in-russia-protest-ukraine-war-hundreds-detained

https://www.theguardian.com/world/2022/feb/24/we-dont-want-this-russians-react-to-the-ukraine-invasion

Tja, det finns massor av artiklar på "MSM"... Men de ljuger förstås...
Anonym
#3. Publicerat 2022-02-25 av Anonym
Tja, det finns massor av artiklar på "MSN"... Men de ljuger förstås...
Vilka ljuger? Om vad?

Gammelmedia menade jag expressen, svt, aftonbladet. Beklagar att jag inte var mer tydlig.
Men svensk statlig media kanske skickar en korre när de får loss folk från Ukraina, som rapporterar om själva kriget där.
Det tar lite längre tid bara...

Man måste inte svara sarkastisk i varje inlägg. Man kan välja vara trevlig också. Ett tips i all välmening.
Anonym
#4. Publicerat 2022-02-25 av Anonym

Tillit
#5. Publicerat 2022-02-25 av Tillit
Vilka ljuger? Om vad?

Gammelmedia menade jag expressen, svt, aftonbladet. Beklagar att jag inte var mer tydlig.
Men svensk statlig media kanske skickar en korre när de får loss folk från Ukraina, som rapporterar om själva kriget där.
Det tar lite längre tid bara...

Man måste inte svara sarkastisk i varje inlägg. Man kan välja vara trevlig också. Ett tips i all välmening.
Tack, det ska jag ta till mig. Du har rätt
Anonym
#6. Publicerat 2022-02-25 av Anonym
Sveriges Radios Maria Persson Löfgren rapporterar från Moskva. 2000 demonstranter gripna över hela Ryssland, och även ensamma demonstranter grips nu, fast det inte är (eller har varit) olagligt med enmansaktioner. (Uppfattade tidigare på morgonen att 1700 gripits enbart i Moskva, om jag fattade rätt.)

Så, visst rapporteras det.
SweKiwi
#7. Publicerat 2022-02-25 av SweKiwi
Så, visst rapporteras det.
Ja, visst gör man. Jag förstår inte riktigt varför svensk media inte skulle rapportera om det..?

(SVT skrev om protesterna och att folk hade blivit arresterade i går kväll.)

/ Kiwi
Anonym
#8. Publicerat 2022-02-25 av Anonym
Det här rapporteras det troligen INTE om i "svensk" massmedia, i varje fall inte vad jag hört eller läst:

Tankar i samtiden och för framtiden: Det andra perspektivet du ALDRIG får höra i svensk media: (hagenbo.blogspot.com)
MrAmour
#9. Publicerat 2022-02-25 av MrAmour
Det här rapporteras det troligen INTE om i "svensk" massmedia, i varje fall inte vad jag hört eller läst:

Tankar i samtiden och för framtiden: Det andra perspektivet du ALDRIG får höra i svensk media: (hagenbo.blogspot.com)
Vad handlar det om? Minuter långt?
SweKiwi
#10. Publicerat 2022-02-25 av SweKiwi
Det här rapporteras det troligen INTE om i "svensk" massmedia, i varje fall inte vad jag hört eller läst:

Tankar i samtiden och för framtiden: Det andra perspektivet du ALDRIG får höra i svensk media: (hagenbo.blogspot.com)
Nej, för frågan är om allt det där stämmer...

På samma sida fick jag nämligen också reda på att det finns minst 11 »Pentagon Biolaboratories« runtom i Ukraina:



Detta har jag då aldrig hört talas om! Vad är dessa för laboratorium? Och varför skulle USA:s försvarshögkvarter ha 11 sådana i Ukraina?

/ Kiwi
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen