Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-02-24 av Anonym.
Ryssland Invaderar Ukraina! Andra Ryttaren av apokalypsen?
Nu går Ryssland in i Ukraina, för att få stopp på beskjutningen av Donetsk och Luhansk. Denna beskjutning har pågått länge, utan att Putin gjort något, men nu när Bidens påtryckningar har gjort att Ryssland inte får använda Nordstream 2 trots att de har spenderat hundratals miljarder på att bygga denna gasledning till Tyskland... Ja då verkar han ha blivit arg, vilket man kan förstå. Nu går han in för att få stopp på beskjutningen, sen får vi se mer vad som händer.


Vad tror ni, kommer Putin nöja sig med att avsluta kriget utanför Donetsk och Luhansk ifrån Ukraina?
Kommer han ta över hela Ukraina och sparka ut kuppmakarna som haft makten sedan 2014, som var sponsrade av USA via CIA?
Eller kommer det bli tredje världskriget? "The abomination of desolation" får sin förklaring isåfall.

Putin säger i tal
"– Till alla som skulle kunna tänka sig att ingripa utifrån: Om ni gör det kommer det att möta konsekvenser som är större än de ni har mött i historien. Alla relevanta beslut har fattats. Jag hoppas att ni hör mig, säger Putin i talet.".

Andra ryttaren av apokalypsen (KJV)
And there went out another horse that was red: and power was given to him that sat thereon to take peace from the earth, and that they should kill one another: and there was given unto him a great sword.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-02-24 av Anonym
Ja vad säger man. Här fortsätter konspirationsanden när ett enormt mänskligt lidande ligger framför våra ögon.. ja vad säger man.
Tillit
#2. Publicerat 2022-02-24 av Tillit
Ja vad säger man. Här fortsätter konspirationsanden när ett enormt mänskligt lidande ligger framför våra ögon.. ja vad säger man.
Anonym
#3. Publicerat 2022-02-24 av Anonym
“When ye therefore shall see the abomination of desolation, spoken of by Daniel the prophet, stand in the holy place, (Whoso readeth, let him understand:) then let them which be in Judea flee into the mountains... for then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be.” Matthew 24:1-3, 15-21.

Kärnvapenkrig.

22 “If those days had not been cut short, no one would survive, but for the sake of the elect those days will be shortened. 23 At that time if anyone says to you, ‘Look, here is the Messiah!’ or, ‘There he is!’ do not believe it. 24 For false messiahs and false prophets will appear and perform great signs and wonders to deceive, if possible, even the elect. 25 See, I have told you ahead of time.

Ferguson
#4. Publicerat 2022-02-24 av Ferguson
“When ye therefore shall see the abomination of desolation, spoken of by Daniel the prophet, stand in the holy place, (Whoso readeth, let him understand:) then let them which be in Judea flee into the mountains... for then shall be great tribulation, such as was not since the beginning of the world to this time, no, nor ever shall be.” Matthew 24:1-3, 15-21.

"Låt ingen bedra er på något sätt. För den dagen kommer inte, om inte avfallet först har skett, och syndens* människa, fördärvets son, har blivit uppenbarad, 4 som är en motståndare och upphöjer sig själv över allt som kallas Gud eller som dyrkas, så att han sätter sig i Guds tempel såsom Gud och utger sig för att vara Gud" 2 Tess 2:3-4

Den dagen kommer inte förrän afallet har skett, förrän syndens människa fördärvets man har blivit uppenbarad och inte förrän templet är byggt. Vi är inte där än och Putin är en desillusionerad man förmodligen utan hopp och utan Gud. Därför är han en farlig man.
Anonym
#5. Publicerat 2022-02-24 av Anonym

"Låt ingen bedra er på något sätt. För den dagen kommer inte, om inte avfallet först har skett, och syndens* människa, fördärvets son, har blivit uppenbarad, 4 som är en motståndare och upphöjer sig själv över allt som kallas Gud eller som dyrkas, så att han sätter sig i Guds tempel såsom Gud och utger sig för att vara Gud" 2 Tess 2:3-4

Den dagen kommer inte förrän afallet har skett, förrän syndens människa fördärvets man har blivit uppenbarad och inte förrän templet är byggt. Vi är inte där än och Putin är en desillusionerad man förmodligen utan hopp och utan Gud. Därför är han en farlig man.
Putin är Gog, ifrån landet Magog(nuvarande Georgien) enligt vissa forskare... som denna.

https://youtu.be/dlJiJwi7C6w

Men allting klingar inte sant i klippet, så låt dig inte bedras, även om detta om Putin gör det.
MrAmour
#6. Publicerat 2022-02-25 av MrAmour
Hej
jag tycker det är lite för tidigt att dra slutsatser om apokalypsens framfart, jag förstår att människor under andra världskriget verkligen trodde att det var på gång när den ena fasan efter den andra uppenbarades. Jag vet också att något fint blir följden för de troende men jag tycker inte vi har fått den riktiga chansen att försöka omvända alla, jag hoppas inte Gud ger upp om oss än och att vi får en chans att försöka rädda både planeten, men också vinna själar som tror på Jesus Kristus.
sedan undrar jag om Putin kommer att fortsätta att anektera andra länder och om de baltiska länderna och Litauen i synnerhet bör vara ängsliga?
Anonym
#7. Publicerat 2022-02-25 av Anonym
Hej
jag tycker det är lite för tidigt att dra slutsatser om apokalypsens framfart, jag förstår att människor under andra världskriget verkligen trodde att det var på gång när den ena fasan efter den andra uppenbarades. Jag vet också att något fint blir följden för de troende men jag tycker inte vi har fått den riktiga chansen att försöka omvända alla, jag hoppas inte Gud ger upp om oss än och att vi får en chans att försöka rädda både planeten, men också vinna själar som tror på Jesus Kristus.
sedan undrar jag om Putin kommer att fortsätta att anektera andra länder och om de baltiska länderna och Litauen i synnerhet bör vara ängsliga?
Första ryttaren har aldrig kommit förr, men den har kommit nu, så enkelt är det. Nu är vi på andra, och vid 4:e så är 2 miljarder döda.

Det är priset för att Sanningen ska återkomma och utrota Satans lögner ifrån världens alla hörn.

Den som förstår tidigt kan förbereda sig bättre.
Anonym
#8. Publicerat 2022-02-27 av Anonym
MrIroni
#10. Publicerat 2022-02-27 av MrIroni
Jag hann bara läsa lite på kommentarerna och det stod att det var Photoshop. Vad jag förstår så var kvinnan inte med år 2018.
Der är bra att göra research innan man lägger upp vad som helst. Tyvärr så har jag svårt att tro på det du lägger upp när jag hittat fel på andra saker, även om detta är sant.
Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen