smålänning i norr säger: Jesus dog och uppstod för dig och mig 1Mos2-3,Jes53,Matt25-28,Ef1,Apg26:19-20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-02-07 av Anonym.
Vilken humorbild är roligast kring pandemin? Du bestämmer!
Man ska kunna skämta om allt som är allvarligt, det är vårat viktigaste knep för att lätta på trycket, och har varit i alla tider inte sant? Därav denna tråd, för att lätta upp stämningen lite kring pandemin!

Jag börjar med två för att starta tråden!







Vilken tycker du är roligast?

Har du någon ännu roligare? Bjud gärna på den isåfall!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-02-07 av Anonym
Anonym
#2. Publicerat 2022-02-07 av Anonym
Tillit
#3. Publicerat 2022-02-07 av Tillit
Jaa du. Skrattgubbe på det där är väl i grövsta laget? Jag kanske ska skicka bilder på fina vänner som gått bort i covid med en skrattgubbe på och nog både skrattas och gråts det på begravningar och efteråt bland vänner för att "lätta på trycket" vilket är självklart. Men i det här fallet så fastnar skrattet i halsen. Åtminstone på mig, men vi är förstås olika.....

Även om nu pilen visar på symbolen för en HLR docka (eller vad det nu är den visar på) så ser jag inte det roliga. Förklara.
Anonym
#4. Publicerat 2022-02-07 av Anonym
Jaa du. Skrattgubbe på det där är väl i grövsta laget? Jag kanske ska skicka bilder på fina vänner som gått bort i covid med en skrattgubbe på och nog både skrattas och gråts det på begravningar och efteråt bland vänner för att "lätta på trycket" vilket är självklart. Men i det här fallet så fastnar skrattet i halsen. Åtminstone på mig, men vi är förstås olika.....

Även om nu pilen visar på symbolen för en HLR docka (eller vad det nu är den visar på) så ser jag inte det roliga. Förklara.
Det är humor. Och smileyn satt redan där.

Om du inte förstår min humor och tar illa vid dig så kan jag inte hjälpa dig. Ska du censurera min humor?

Och kräver att jag ska förklara min humor? Nu får du bara ge dig.

Varför du lägger ner energi på att vara negativ och sprida sån dålig energi går över mitt förstånd.
Vill du dra igång konflikter medvetet? Det verkar inte bättre.

Jag vägrar hänga på dig och dina överisttarfasoner. Är inte intresserad att diskutera med varken översittare eller besserwissrar som bara har syrliga kommentarer att bidra med själv. Bara din humor ska funka här. Bara din ironi. Bara dina sarkastiska kommentarer är tillåtna på KD forum? Ingen annan får ha humor om den inte passar dig? Jag lyder inte under dig, tillit.
Alltför många har försökt trycka ner mig genom livet och inte lyckats. Det kommer inte du göra heller.
Anonym
#5. Publicerat 2022-02-07 av Anonym
Tillit
#6. Publicerat 2022-02-07 av Tillit
Det är humor. Och smileyn satt redan där.

Om du inte förstår min humor och tar illa vid dig så kan jag inte hjälpa dig. Ska du censurera min humor?

Och kräver att jag ska förklara min humor? Nu får du bara ge dig.

Varför du lägger ner energi på att vara negativ och sprida sån dålig energi går över mitt förstånd.
Vill du dra igång konflikter medvetet? Det verkar inte bättre.

Jag vägrar hänga på dig och dina överisttarfasoner. Är inte intresserad att diskutera med varken översittare eller besserwissrar som bara har syrliga kommentarer att bidra med själv.
Det här svaret ska jag nog hänga upp på väggen och sätta en stor skrattgubbe på. Det är humor på högsta nivå (med tanke på din reaktion) för den fick mig faktiskt att skratta på riktigt (även om det är sorgligt).

Tillit
#7. Publicerat 2022-02-07 av Tillit
Den här bilden får mig att skratta (eller snarare gråta) över förnekelsen som finns:

MrIroni
#8. Publicerat 2022-02-07 av MrIroni
Tillit. Är denna okej?

Jag är sådan att man skämtar om allt möjligt. Men samtidigt så är skämten bäst när man lägger in dem som ett nederlag för sig själv.

Tillit
#9. Publicerat 2022-02-07 av Tillit
Tillit. Är denna okej?

Jag är sådan att man skämtar om allt möjligt. Men samtidigt så är skämten bäst när man lägger in dem som ett nederlag för sig själv.

Den där är ju underbar!!

Att jag reagerade på IVA bilden och sen postade den om det faktiska läget, var av en orsak som jag kanske inte behöver förklara (varför ska jag behöva göra det?)

Och som Stella sa, varför fråga mig? Alla får väl skämta om vad de vill, men vem som helst har väl i så fall rätt att tycka till om skämtet?

Jag skämtar också om allt möjligt, speciellt när det är parodi på en själv och ens egna grupps beteenden och brister. Som du skriver.
Tillit
#10. Publicerat 2022-02-07 av Tillit
Den här skrattade jag åt när jag väntade i kön på läkarappen i fredags

Håll avstånd:

smålänning i norr säger: Jesus dog och uppstod för dig och mig 1Mos2-3,Jes53,Matt25-28,Ef1,Apg26:19-20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen