Jag praktiserar kristen yoga och mindfulness, även den svenskgrundade varianten Tikva.
Jag gör det själv eller med min yngsta son. Jag upplever att det hjälper mot värk, oro, ger lugnare andning, bättre rörlighet och för en närmare Gud. Det för även mig och mitt barn närmare varandra och är ett bra tillfälle att be tillsammans. Jag upplever absolut inget annat än fördelar av detta, både för mig och för mitt barn.
Det vore synd och skam att låta djävulen ta patent på ett så fantastiskt verktyg!
Tyvärr finns det inte så mycket Tikva på Youtube, och inte så många ställen där det hålls klasser, men jag funderar på att utbilda mig till instruktör.
Ni kan läsa om Tikva på www.tikva.se
Kristen yoga finns på Youtube och jag har några favoriter:
CarolineWilliamsYoga
AdorationYoga
ChristiansDoYoga
Satan behöver inte ta patent på sin egen uppfinning. Det engelska uttrycket "You can polish a turd, but it is still a turd" passar in förträffligt här. Bara för att man sätter epitetet "kristet" på någonting gör inte det att dess ursprung helt plötsligt blir ok. På -80 och -90talet använde vi vår typ av Yoga och "mindfullness" inom den aktiva Satanismen. Same shit, different name. Er kristna tro är redan så full av ockullta tecken och traditioner att ni inte behöver denna skiten också. Ni ligger redan pyrt på det.