Svar #5. Postat 2022-01-21 kl 18:31 av anonym.
Men allvarligt!? Ska du fortsätta att försöka sälja in den där meditationsskiten!?
Matteus 6:7
Och när ni ber ska ni inte rabbla tomma ord som hedningarna. De tänker att de ska bli bönhörda för sina många ords skull. 8 Var inte som de, för er Far vet vad ni behöver innan ni ber honom om det.
Hur svårt kan det va? Det är som att läsa en manual. Gör detta, gör INTE detta!
Hm... Du är ju pissed på mig för att du tycker att jag ägnar mig åt personangrepp. Vad är det för skillnad jämfört med detta? Du säger visserligen inte att MrAmour är en skit, men det han delar tycker du är skit och ifrågasätter att han fortsätter orda om det. För mig är det samma sak. Du har inte sopat rent framför din egen dörr!
Men ändå, jag tar det du skrev förut på allvar. Jag vet att jag kan vara skarp, men jag vill alltid hålla mig saklig. I den mån jag misslyckats med det och faktiskt gått till personangrepp på någon ber jag uppriktigt om förlåtelse nu. Den som känner sig adresserad får ta till sig. Själv vet jag nu bara med mig att jag kan ha gått för långt mot Närking, pga den ur mitt perspektiv "alternativa" syn på 1900-talshistoria som han står för. I sak har inget förändrats, jag tycker fortfarande mycket där är upprörande, men jag ber alltså om förlåtelse för det som kan ha gått för långt i argumentationerna. (
Ser du detta, Närking?)
För övrigt gissar jag att du mest är arg på mig för att jag sågade din långa video där du i din tur sågar Paulus och i princip hela den kristna kyrkans fundament. Och det efter bara några minuters tittande. Jag förstår att det var irriterande, men det behövdes faktiskt inte mer. Är grunden fel så blir bygget inte bra, det gäller husbyggen och kunskapsbyggen lika. Och det tog alltså bara de minuterna att se att den grund du byggde allt på var fel. Detta kan jag inte ta tillbaka, men jag ber också dig om förlåtelse om jag någonstans i vår argumentation gått över gränsen.