Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-12-12 av Anonym.
Fakenews
Jag läser forum inläggen och förfäras över mängden fakenews, konspirationsteorier och antivaxxpropaganda som frodas här. Tar inte Kristen Date något ansvar för vad som skrivs i Forum? Jag anser att det borde vara en trygg mötesplats där ingen ska vare sig skrämmas eller luras in i någon rörelse eller åsikt. Rensa därför bland forumtrådarna.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Jag läser forum inläggen och förfäras över mängden fakenews, konspirationsteorier och antivaxxpropaganda som frodas här. Tar inte Kristen Date något ansvar för vad som skrivs i Forum? Jag anser att det borde vara en trygg mötesplats där ingen ska vare sig skrämmas eller luras in i någon rörelse eller åsikt. Rensa därför bland forumtrådarna.
Så det är du som bestämmer vad som är sant eller falskt, eller? En "sanning" för dig kan vara en lögn för någon annan. Det finns alltid 2 sidor av ett problem och i en demokrati får alla sidor framföra sina åsikter. För du står väl för demokratiska värden och alla människors lika värde? Eller är du en sån där "vi och dom" människa som anser att alla som inte är eller tycker som du ska tystas? Om du är en sån person ska du inte komma och snacka om "en trygg plats" för då är DU det största hotet mot den tryggheten.

Du behöver inte tycka om det som framförs i olika trådar, men du ska banne mig respektera att ALLA har rätt att uttrycka sig. Och gillar du inte det upplägget så är det kanske dax att stämpla ut.
Anonym
#2. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Ledningen för Kristen Date rensar nästan aldrig i forumet.
De kan stänga av någon vid extrema fall, eller radera något enstaka inlägg, men har berättat att de vill ha öppna ocencurerade diskussioner för alla. För att man ska kunna få ventilera och diskutera om allt i livet.
De ser sig inte som webbpoliser, verkar det som.
Utan det är högt till tak här.
Man värnar om en åsiktsfrihet, en yttrandefrihet, och en religionsfrihet. Fast man profilerar sig som en "kristen dejtingsida".
Anonym
#3. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Du får titta vad andra sidan säger och bilda dig en egen uppfattning. Nu åtalas alla i Internationella domstolen i Haag för brott mot mänskligheten. Pandemin är en stor bluff! Jag kan inte länka till artikeln men du kan läsa i mitt fotoalbum

Guds frid!
Anonym
#4. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Konspirationsteorier är inte sanna. Det ligger i sakens natur. Att påtala att något är lögn är inte att motarbeta demokratin. Tvärtom.

Det här är, om jag förstår det rätt, en tråd där man framför ris och ros till KristenDate. Det har jag min fulla rätt att göra.
Anonym
#5. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Det är ren desinformation.
Anonym
#6. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Konspirationsteorier är inte sanna. Det ligger i sakens natur. Att påtala att något är lögn är inte att motarbeta demokratin. Tvärtom.

Det här är, om jag förstår det rätt, en tråd där man framför ris och ros till KristenDate. Det har jag min fulla rätt att göra.
Precis som de som inte håller med dig har rätt att framföra det. Men vad DU talar om är censur.
Och det är inte ok.

Och de som påtalar att det är något fel med Vaccinet anser sig också att de upplyser om en lögn och från deras synpunkt så motarbetar inte heller de demokratin. Så vem avgör vad som är rätt. Du, igen, eller?
Anonym
#7. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Jag läser forum inläggen och förfäras över mängden fakenews, konspirationsteorier och antivaxxpropaganda som frodas här. Tar inte Kristen Date något ansvar för vad som skrivs i Forum? Jag anser att det borde vara en trygg mötesplats där ingen ska vare sig skrämmas eller luras in i någon rörelse eller åsikt. Rensa därför bland forumtrådarna.
Hej, du är en synnerligen klarsynt kvinna, Du skriver inte att åsiktsfriheten bör begränsas, du vill inte sänka demokratins värde genom att lägga munkavel på medmänniskorna här, däremot tycks du se själva faran i och bakom det du läser... att "skrämmas eller luras in i någon rörelse eller åsikt" och jag håller med dig.
Tryggheten på KD naggas i kanten av själva meningen bakom.. det du pekar på.. att värva personer till den egna åsikten, att fånga in osäkra på den egna sidan.. att genom skrämselpropaganda utan stabil sanningsgrund, värva.. ja helt enkelt värva läsaren över till den "rörelse" och det tankegods man själv står fast vid.

Detta är rena rama Knutby, tänk om du stod där i Knutby och såg hur den ena grodan efter den andra hoppade fram och banade väg för det som kom där...och där talade ut: Knutby ska vara en trygg församling, ingen ska skrämmas eller luras in i någon rörelse eller åsikt som inte överensstämmer med Guds ord... Ja tänk om...

Visst har du rätt.. KD nonchar detta.
Anonym
#8. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Konspirationsteorier är inte sanna. Det ligger i sakens natur. Att påtala att något är lögn är inte att motarbeta demokratin. Tvärtom.

Det här är, om jag förstår det rätt, en tråd där man framför ris och ros till KristenDate. Det har jag min fulla rätt att göra.
Nej. Det här är en tråd som DU har skapat för att du inte håller med om vad andra framför i andra trådar.
Det är vad det är. Varken mer eller mindre. DU är trådskaparen och ämnet är att du inte gillar budskapet i div trådar.
SweKiwi
#9. Publicerat 2021-12-12 av SweKiwi
Du får titta vad andra sidan säger och bilda dig en egen uppfattning. Nu åtalas alla i Internationella domstolen i Haag för brott mot mänskligheten. Pandemin är en stor bluff! Jag kan inte länka till artikeln men du kan läsa i mitt fotoalbum
Fotoalbumet kan bara betalande medlemmar se, så lägg gärna ut materialet direkt här i tråden.

Inte för att jag tror på det du skriver...

/ Kiwi
Anonym
#10. Publicerat 2021-12-12 av Anonym
Det är ren desinformation.
Kan du då bevisa för oss alla här vad som är en "ren desinformation" och falskt?

Det vore ju det enklaste sättet att visa alla vad som är sanningen och rätt information.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen