Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Erik Bellevik
Skapat 2021-10-24 av Erik Bellevik, man, 41 år, Östergötlands län.
Finns det nått sätt å veta om ditt medelande kommit fram?
Hej kära medlemar,
Vill först tacka för denna platform. Även om jag inte hittar nån som får mitt hjärta att smälta av kärlek, så tycker jag son m inte har några troende vänner, så ger den här sidan mig hopp i en ibland ganska mörkt samhälle, som har sådan potensial att bli ett paradis på jorden.
Anledningen att jag skriver nu är att jag är dyslektiker & läser ibland fel eller det kan bli lite fel & då vill jag gärna förklara, var jag missförstod & varför jag skrev om nått som inte hade med saken att göra. Men såvitt jag förstår kan inte jag vet om den personen fått medelandet eller ej?
Vore skönt å veta om personen läst, men inte är intresserad eller om den inte fått det. För om jag fattar rätt, så får dom som inte betalar några medelanden? Går dom äns kontakta? Och om dom går att kontakta. Gör man det genom Gästboken?
Om jag har fler tekiniska frågor, vem kan msn vönds sig till?
Hursom... Tack för en underbar sida! Hoppas jag inte tråkat ut dig med teknkiska frågor kära läsare :). Alla svar vore uppskattade! Nu har jag bäddat ner mig & ska släcka ljuset. Önskar er alla vackra drömmar. Imorgon blir det gutjänst i ny församling i barndomsstaden. Tack Gud för livet & kärleken! Sov gott all kristnadatare :)

Svar på inlägg

HerrF75
#1. Publicerat 2021-10-24 av HerrF75
Hej.

I din "utkorg" finns de brev du skickat. Där står det i kolumnen "läst" ett ja om meddelandet är läst.

Det är bara betalande medlemmar som kan läsa.
Höstlöv
#2. Publicerat 2021-10-24 av Höstlöv
Hej Erik!

Om någon ej är betalande medlem tycks den kunna skriva till dig "på vanligt sätt" men du själv kan skriva på personens "vägg" vilken du finner på den aktuella profilens sida längre ner i mitten typ. Där kan du skriva små korta meddelanden men du kan skriva flera i följd om du vill. Tänk dock på att det du skriver där kan alla läsa. Mottagaren kan dock välja att plocka bort de.
Hoppas du får bli förstådd och får fin kontakt.
/H
Erik Bellevik
#3. Publicerat 2021-10-25 av Erik Bellevik
Ok. Tusen tack, för svaret! Det gör ju allt lite svårt. Tittar dom inte på mailet för dom inte är intresserade eller för att dom inte kan? Nu ser jag att de finns dom som tittat på mail, men inte svarat. Tycker personligen att man kan svara "inte intresserad" eller nått. Har svarat alla som skrivit till mig, även fast nån skrivit massor med konstiga saker & inte varit trevlig. Men alla är vi olika. Vill i alla fall tacka för svaret! Och hoppas veckan din blir fin! Tack...
Erik Bellevik
#4. Publicerat 2021-10-25 av Erik Bellevik
Hej, den över var ett tack till HerrH75. Men dök inte upp under din post som svar av nån anledning. Tack, Höstlov di med. Om man ser att dom inte läst ens mail på någon månad, så kan man väll skriva på "deras vägg". Men tycker det är lite för offentligt för en dating sida, om jag ska vara ärlig. Men nu har jag börjat öka mitt gudtjänst besökande, var både på Grapewine & nån annan igår. Ska nog upp till Hillsong & Ryskorthodoxa snart. Naturligast är ju att träffa en levande person. Framför allt nu när vi inte ä så inlåsta längre. Tack, för hjälpen. Lycka till på livetsresa & låt inte prövningae trycka ner er! Må Gud fylla era hjärtan med kärlek!!! Massor med kärlek!!!!!
Alice
#5. Publicerat 2021-10-25 av Alice
Erik, det är väldigt många ej aktiva medlemmar härinne.
De som skriver sin mailadress i presentationen, som jag gör, går att kontakta via mailadressen som står just där.

Men övriga som inte läser mail på en månad, kommer inte läsa dem alls förmodligen.

Vi utan aktivt medlemskap kan fortfarande skriva på forumet och gilla någons fina profiltext för att få uppmärksamhet, that's it
Lycka till härinne och tack för inlägget i gästboken
Anonym
#6. Publicerat 2021-10-26 av Anonym
Vet inte varför men det är väldigt vanligt att folk inte läser eller svarar har grubblat över det flera gånger men svaren är nog många bara att gå vidare. Kulturen är annorlunda här än i verkliga livet och har lärt mig att gilla läget. Har också dyslexi men tror inte folk bryr sig om det. Lycka till!
Erik Bellevik
#7. Publicerat 2021-10-28 av Erik Bellevik
Erik, det är väldigt många ej aktiva medlemmar härinne.
De som skriver sin mailadress i presentationen, som jag gör, går att kontakta via mailadressen som står just där.

Men övriga som inte läser mail på en månad, kommer inte läsa dem alls förmodligen.

Vi utan aktivt medlemskap kan fortfarande skriva på forumet och gilla någons fina profiltext för att få uppmärksamhet, that's it
Lycka till härinne och tack för inlägget i gästboken
Men du kunde läsa det jag skrev i Gästboken fast du inte är betalmedlem?
Mycket av poängen försvinner ju när man inte kan prata & på datingsidor vill man ju helst kunna öppna upp sig privat. Har haft trevliga samtal med människor här, men när jag vill bilda familj & dom har familj eller inte är i den punkten i livet, så blir det ju mest ett trevligt forum att prata med likasinnande. Skrev ett uppgivet medelande till en av dom jag tror jag hade kunnat passa med nyss, men är ju 6mån sen hon varit inne. Hon kanske redan är lyckligt gift? Hade varit schysst om KD hade lyckats, då det vi är rätt få troende i vårt land & för mig genomsyrar Gud allt & är lättare, när bordsbön, etc, inte är nån grej.
Tyvärr har jag inte sett några mail på folks profiler. Kanske får lägga till min egen, men är ju alltid lite risky. På Noah/Kristendating fick jag massor med perversa saker i deras inkorg. Nån trevlig, men kändes inte värt att betala där, så kunde inte svara. Men mest trasig energi, långt från kärlek & inget jag vill ha i inkorgen. Får du aldrig några scams, sjuka saker eller annat man inte vill ha skickat till din mail?
Alice
#8. Publicerat 2021-10-29 av Alice
Men du kunde läsa det jag skrev i Gästboken fast du inte är betalmedlem?
Mycket av poängen försvinner ju när man inte kan prata & på datingsidor vill man ju helst kunna öppna upp sig privat. Har haft trevliga samtal med människor här, men när jag vill bilda familj & dom har familj eller inte är i den punkten i livet, så blir det ju mest ett trevligt forum att prata med likasinnande. Skrev ett uppgivet medelande till en av dom jag tror jag hade kunnat passa med nyss, men är ju 6mån sen hon varit inne. Hon kanske redan är lyckligt gift? Hade varit schysst om KD hade lyckats, då det vi är rätt få troende i vårt land & för mig genomsyrar Gud allt & är lättare, när bordsbön, etc, inte är nån grej.
Tyvärr har jag inte sett några mail på folks profiler. Kanske får lägga till min egen, men är ju alltid lite risky. På Noah/Kristendating fick jag massor med perversa saker i deras inkorg. Nån trevlig, men kändes inte värt att betala där, så kunde inte svara. Men mest trasig energi, långt från kärlek & inget jag vill ha i inkorgen. Får du aldrig några scams, sjuka saker eller annat man inte vill ha skickat till din mail?
Ja jag kan läsa meddelandena på väggen och i gästboken, men inte läsa mail, inte se besökare, inte se några likes och bara skriva här på forumet
Jo om du hade läst min profil hade du sett min mailadress och mailat den istället
Jo jag får massa perversa saker till min privata mail, men det fick jag redan innan, tjejer som vill ha gruppsex, penisförstorning, sånt som verkligen är min grej

Jo du kan se i utkorgen om de läst dina meddelanden.
De flesta hittar ingen just härinne.

Men de flesta människor som är någorlunda öppna, toleranta, redo för förändring och anpassning, hittar någon i livet.
Erik Bellevik
#9. Publicerat 2021-10-29 av Erik Bellevik
Ja jag kan läsa meddelandena på väggen och i gästboken, men inte läsa mail, inte se besökare, inte se några likes och bara skriva här på forumet
Jo om du hade läst min profil hade du sett min mailadress och mailat den istället
Jo jag får massa perversa saker till min privata mail, men det fick jag redan innan, tjejer som vill ha gruppsex, penisförstorning, sånt som verkligen är min grej

Jo du kan se i utkorgen om de läst dina meddelanden.
De flesta hittar ingen just härinne.

Men de flesta människor som är någorlunda öppna, toleranta, redo för förändring och anpassning, hittar någon i livet.
Tack, för dom uppmuntrande orden. Har ju inte sökt så länge & är redo för att anpassa mig, så länge jag inte förlorar mig själ på köpet, men har inte hänt hittills, så ska nog gå bra...
Men hoppar nog över att lägga upp mailen, min är inte fylld med penisförstorade gruppsex tjejer & är ganska glad för det :)
Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen