snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2021-09-12 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
KDP EP 49: Kyrkovalsspecial med PoSK och Frimodig kyrka
En ny säsong av Kristna Dejtingpodden står för dörren, men med anledning av det stundande kyrkovalet beslöt vi oss för att köra en liten specialare med våra vänner David Castor, Anna-Sara Walldén och Evelina Bohlin från Frimodig kyrka och POSK Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan för att höra hur de vill göra Svenska kyrkan till en plats med mera #Gloriousmys och #ExtraAllt för landets singlar och "unga vuxna"!!

För er som får mersmak och vill höra ett lite mer konventionellt valsamtal mellan alla de 11 nomineringsgrupper som idag finns representerade i kyrkomötet så anordnar jag och Jacob Rudenstrand på Svenska Evangeliska Alliansen Kyrkovalsdebatt lördagen den 18sep, kl. 18.00 med livestream mot facebook!??

Veckans låt presenteras av ingen mindre än Kyrkomöteslegenden och tillika ekumenikutskottets tidigare vice ordförande Eva-Maria Munck

https://www.podbean.com/ew/pb-6akge-10d74f0

Svar på inlägg

Popah
#1. Publicerat 2021-09-14 av Popah
Berätta gärna vad du skall rösta på och varför? :-)
Alice
#2. Publicerat 2021-09-17 av Alice
Berätta gärna vad du skall rösta på och varför? :-)
Jag röstar på gröna kristna, de är djupt troende till skillnad från många andra politiker, och de värnar om att alla ska få känna sig välkomna oavsett sexuell läggning eller andra avvikelser från normen. Samt värnar om jordens viktigaste fråga för överlevnad just nu: klimatet.
Anonym
#3. Publicerat 2021-09-17 av Anonym
Berätta gärna vad du skall rösta på och varför? :-)
När jag fick reda på att Svenska kyrkans ledning och Lutherska världsförbundet sagt upp reformationen (från 1500-talet) och gått in under påven i en global kyrka igen så gick jag ur Svenska kyrkan. Jag kommer inte att vara medlem i en organisation som lyder påven och har honom som huvud, och punkterna i "Från konflikt till gemenskap" som man nu följer är helt fel.

Medlemskapet i Kristi kropp, som är den riktiga kyrkan och församlingen, har man alltid kvar som kristen. Det medlemsskapet är inte organisation- och samfundsstyrt, tack och lov.

Sedan gör Svenska kyrkan en hel del bra saker också, medan en hel del saker å andra sidan är helt emot Bibelns ord. Men det verkar vara svårt för dem att göra alla människor nöjda, i ett land som har världens mest sekulariserade befolkning. Det blir spridda åsikter blandade med oheliga politiska allianser, där ickefrälsta påverkar med profana idéer men även kristna plockar in profana och andra typer av religioners idéer in i organisationen. New Age tas in. Islam tas in. osv.
Det är inte "världen" som ska in och styra i kyrkan, utan kyrkan som ska ut och påverka "världen".

Skulle jag rösta så skulle jag definitivt stötta de som vill att politiska partier ska bort från kyrkans ledning.
Anonym
#4. Publicerat 2021-09-17 av Anonym
Gick också ur svenska kyrkan för ett antal år sedan eftersom de inte längre är kristna. De gör säkert en hel del gott ibland men det gör även humanister, terrorister och antikrister. Ja alla gör gott ibland. Samtidigt som svenska kyrkan påstår sig vara kristna proklamerar dem för New Age mysticism meditation mindfullness yoga samkönat vigslar etc allt är en enda röra. De som tar emot något från svenska kyrkan får problem i sin tro eftersom de får allt skräp och osundhet på köpet. Det bästa vore om svenska kyrkan la ner helt. Det kommer inget gott ifrån dem alls.

Därför tycker jag att vi inte ska lägga vår tid och energi på att rösta eftersom vi kristna inte har något med dem att göra.

snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen