Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-09-09 av Anonym.
Agenda 2030.
Agenda 2030 är ett nytt Babels torn?
Agenda 2030 är ett mänskligt försök att rädda framtidens generationers överlevnad på denna jord?
Observera frågetecken.

Vad tror du?
Många, likt mig, är dåligt insatt i vad denna världsomfattande agenda betyder för mänskligheten, kristna troende ser ett hot, de globala målen är ett tecken på den väntande världsledaren Antikrist,
ej kristna/troende ser ett rättvisetänk som förenar jordens folk till ett bättre framtida liv.

Är du insatt i tanken bakom agenda 2030? Dela dina tankar här..om du vill.....

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Jag önskar att du tog dig tiden att läsa igenom detta dokument noggrant:

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/10actions_en.pdf
Anonym
#2. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Jag önskar att du tog dig tiden att läsa igenom detta dokument noggrant:

https://ec.europa.eu/health/sites/default/files/vaccination/docs/10actions_en.pdf
Har läst, och ser att här plockas vacciner in i agenda-programmet. Det är logiskt eftersom strävan att vaccinera hela jordens befolkning, idag, finns under rubrikerna i agendans programpunkter.

Du visar, men skriver inte dina tankar.
Vacciner kan innebära 1. tvång att underkasta sig ett globalt styre,
och det kan betyda 2 försök att rädda jorden från kommande pandemier där samhället hamnar i uppenbar fara.

Ur kristen syn med agenda 2030 som grund för uppfyllandet av Antikrist styre, blir naturligtvis innebörden nr 1, ur profan syn växer däremot ett humant tänkande fram i syfte att rädda från och förhindra kommande globala samhällskollapser.

Delas kristenheten upp här? Blir Agenda2030 vågbrytaren som skiljer kristna från kristna, och kan kristna då helt utelämna den profana synen på detta globala tänkande och agerande...alltså det som hamnar under humanismen..?

Ja jag har många krångliga tankar kring detta...
Anonym
#3. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Vingen, här är den långa tråden som var aktuell 2018.
Trådskaparen var verkligen kritisk, och här finns nog den mesta fakta och info som handlar om farorna som man anser hör till den nya världsordningen (NWO) och FN.

Här finns också:

FN's Ockulta Agenda
https://www.youtube.com/watch?v=fSNU-jlHkDs

Agenda 2030

https://www.kristendate.se/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=12756

Tillit
#4. Publicerat 2021-09-09 av Tillit
Agenda 2030 är ett nytt Babels torn?
Agenda 2030 är ett mänskligt försök att rädda framtidens generationers överlevnad på denna jord?
Observera frågetecken.

Vad tror du?
Många, likt mig, är dåligt insatt i vad denna världsomfattande agenda betyder för mänskligheten, kristna troende ser ett hot, de globala målen är ett tecken på den väntande världsledaren Antikrist,
ej kristna/troende ser ett rättvisetänk som förenar jordens folk till ett bättre framtida liv.

Är du insatt i tanken bakom agenda 2030? Dela dina tankar här..om du vill.....
Nej, jag är inte insatt och drar mig för att sätta mig in i det, för jag har levt tillräckligt länge inom kristna sammanhang för att se ett mönster i varningarna som tycks ha funnits i alla tider. Därmed inte sagt att jag negligerar faror som människor i maktställning kan utsätta och utsätter oss människor för och naturligtvis vilar Antikrists ande över mycket som görs hela tiden, men det tar olika former och vi behöver vara vaksamma alltid.

Men. Mönstret jag har sett är att vissa kristna (och andra) tenderar att annamma allt som är en alternativ tolkning och "Konspirationer". Jag känner folk som i princip köper allt sådant. Det är inte alls underligt att möta en antivaxare, klimatförnekare, 5G motståndare osv osv i en och samma person. Och när 1984, 2000, 2012 osv inte hände så tar dessa personer inte ett steg tillbaka i självkritik och funderar utan hoppar glatt på nästa tåg av hundraprocentig övertygelse, trots att tidigare övertygelser och förutsägelser visat sig slå fel.

Tyvärr kanske jag nu låter som bespottarna Petrus beskriver:

Framför allt ska ni veta att det i de sista dagarna kommer hånfulla människor som drivs av sina begär och som hånar er 4 och säger: "Hur går det med löftet om hans återkomst? Sedan fäderna dog har ju allt fortsatt precis som det varit sedan skapelsens början." 5 De bortser medvetet från att det för länge sedan fanns himlar och en jord som uppstod ur vatten och genom vatten i kraft av Guds ord. 6 Genom vatten och Guds ord dränktes den dåtida världen och gick under. 7 Men de himlar och den jord som nu finns har genom samma ord sparats åt eld och bevaras fram till den dag då de gudlösa människorna ska dömas och gå under. 8 Men en sak får ni inte glömma, mina älskade: för Herren är en dag som tusen år och tusen år som en dag. 9 Herren dröjer inte med att uppfylla sitt löfte, så som en del menar. Nej, han har tålamod med er, eftersom han inte vill att någon ska gå förlorad utan att alla ska få tid att omvända sig.
Andra Petrusbrevet 3:3-9

Men, nej, det handlar inte om det. Jag bara lever i förvissningen om att Gud har omsorg om sina barn oavsett vilka yttre omständigheter vi lever under och att vi inte behöver frukta att hamna fel, så länge vi håller oss till honom.

"Den kamp vi har att utkämpa är inte mot kött och blod...."

ATT det händer saker i världen är inget nytt...
MrIroni
#5. Publicerat 2021-09-09 av MrIroni
Så, om jag har uppfattat rätt bland alla diskussioner angående Antikrist.

Antikrist kommer i vilket fall som helst, och det är enbart något som hen tar användning av.

Det KAN ju vara så att Antikrist använder sig av Agenda 2030 för sitt upptåg. Däremot, om vi ska vara rädda och inte vara med i Agenda 2030 kommer Antikrist använda sig av något annat.

Liknande Judas Iskariot. Ett bra tag tyckte jag synd om honom då han behövde visa Jesus, för att döden/nåden skulle komma i världen. Nästan som han var tvingad. MEN hade han vägrat så hade döden på korset hänt ändå, bara på ett litet annat sätt.
Anonym
#6. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Vingen, här är den långa tråden som var aktuell 2018.
Trådskaparen var verkligen kritisk, och här finns nog den mesta fakta och info som handlar om farorna som man anser hör till den nya världsordningen (NWO) och FN.

Här finns också:

FN's Ockulta Agenda
https://www.youtube.com/watch?v=fSNU-jlHkDs

Agenda 2030

https://www.kristendate.se/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=12756

Tack Believer!
Anonym
#7. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Tillit, Tack för dina tankar. Trådens syfte är icke att "att ta ställning" för eller emot denna globala agenda utan mer ett rum för tankar kring det som delas nu när det gäller A2030.

Du följer det syftet när dina tankar får utlopp här.
Kärnfrågan tycks bli; strider vi mot jordiska agendor som försöker genom jordiska handlingar leda Guds folk fel?
Eller strider vi mot andemakter som gör oss blinda för den andliga världens riktlinjer.. t.ex. Vi måste leva i världen men skall icke leva av världen.. ett budskap som gör oss hela tiden beroende av Gud, och där världens förändringar är en del av den jordiska tiden..förändringar som inte betyder någonting, ska betyda något, i vårt andliga liv.

Jag tänker att tusentals år har runnit på jorden sedan Jesus, Guds rike, kom till jorden... och hela tiden tycks det jordiska försöka dra våra blickar och vår kraft från detta. Har jag helt fel, eller kan uppmärksamheten kring detta t.o.m. leda människor bort från det enkla budskapet, att vi hela tiden skall vända våra blickar mot det som kom och skall komma.. det som skall vara vår verklighet idag...i en värld full av "alternativa verkligheter".

ja detta är tankar... bara tankar...
Anonym
#8. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Så, om jag har uppfattat rätt bland alla diskussioner angående Antikrist.

Antikrist kommer i vilket fall som helst, och det är enbart något som hen tar användning av.

Det KAN ju vara så att Antikrist använder sig av Agenda 2030 för sitt upptåg. Däremot, om vi ska vara rädda och inte vara med i Agenda 2030 kommer Antikrist använda sig av något annat.

Liknande Judas Iskariot. Ett bra tag tyckte jag synd om honom då han behövde visa Jesus, för att döden/nåden skulle komma i världen. Nästan som han var tvingad. MEN hade han vägrat så hade döden på korset hänt ändå, bara på ett litet annat sätt.
Tack!

Ja hur vi än funderar och drar slutsatser så blir det som Gud sagt..Tankarna kring Judas är intressanta, kan det vara så att satan ser var han kan kila in sin andemakt på bästa sätt. Judas var kanske den svagaste av lärjungarna eftersom han var ansvarig för det jordiska.. kassan.
Jag läser att satan for in i honom... hans styrka i Gud var svag...kanske.

När vi hela tiden tankar våra tankar från himlen blir vi starka och hela mot mörkret, tankar vi bränsla i världens upptåg och behov grundas tankarna i hur vi ska bli starka och hela mot mörkret...
Anonym
#9. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Tack!

Ja hur vi än funderar och drar slutsatser så blir det som Gud sagt..Tankarna kring Judas är intressanta, kan det vara så att satan ser var han kan kila in sin andemakt på bästa sätt. Judas var kanske den svagaste av lärjungarna eftersom han var ansvarig för det jordiska.. kassan.
Jag läser att satan for in i honom... hans styrka i Gud var svag...kanske.

När vi hela tiden tankar våra tankar från himlen blir vi starka och hela mot mörkret, tankar vi bränsla i världens upptåg och behov grundas tankarna i hur vi ska bli starka och hela mot mörkret...
Så är det!

Om man funderar på vad människor varnar oss för, rent praktiskt, så verkar det vara:
- hur vi ska rösta politiskt
- vad vi inte ska ta för "märke" på kroppen
- vilka media-kanaler vi inte ska titta på och ta del av

Kommer ni på mer?

Kristna lägger alltså kanske ner otaliga antal timmar på att se youtube-videos, läsa i länkar, kolla "rätt" media-kanaler och forum osv..för att varna människor (och kanske speciellt kristna) för allt detta.

MEN..vad får vi för lösningar på problemen och farorna, genom detta?

Det viktigaste måste vara att kunna se igenom alltihop.
Med andliga ögon, och inte bara med jordiska ögon.

För om vi tror att en ny världsordning ska ge oss en frid på jorden, så är vi grundlurade.
Och om vi tror att en ny världsordning ska kunna ta ifrån oss friden som kommer från Jesus Kristus, så är vi ännu mer grundlurade.

Satan är sur. Det har han varit länge.
Det gick inte som han ville, med korset på Golgata.
Han kunde inte förstå sig på Guds vishet, utan kör med världslig dårskap istället. Och tror att människorna ska gå på den linjen.
Om vi kan lägga av oss känslor av fruktan, ångest och förvirring (Satans kännetecken), så ser vi klart.
Och det gör vi med "själens fasta förankring innanför förlåten".
Fötterna i Ordet och huvudet i himlen!
Anonym
#10. Publicerat 2021-09-09 av Anonym
Så är det!

Om man funderar på vad människor varnar oss för, rent praktiskt, så verkar det vara:
- hur vi ska rösta politiskt
- vad vi inte ska ta för "märke" på kroppen
- vilka media-kanaler vi inte ska titta på och ta del av

Kommer ni på mer?

Kristna lägger alltså kanske ner otaliga antal timmar på att se youtube-videos, läsa i länkar, kolla "rätt" media-kanaler och forum osv..för att varna människor (och kanske speciellt kristna) för allt detta.

MEN..vad får vi för lösningar på problemen och farorna, genom detta?

Det viktigaste måste vara att kunna se igenom alltihop.
Med andliga ögon, och inte bara med jordiska ögon.

För om vi tror att en ny världsordning ska ge oss en frid på jorden, så är vi grundlurade.
Och om vi tror att en ny världsordning ska kunna ta ifrån oss friden som kommer från Jesus Kristus, så är vi ännu mer grundlurade.

Satan är sur. Det har han varit länge.
Det gick inte som han ville, med korset på Golgata.
Han kunde inte förstå sig på Guds vishet, utan kör med världslig dårskap istället. Och tror att människorna ska gå på den linjen.
Om vi kan lägga av oss känslor av fruktan, ångest och förvirring (Satans kännetecken), så ser vi klart.
Och det gör vi med "själens fasta förankring innanför förlåten".
Fötterna i Ordet och huvudet i himlen!
Ja tack för dina tankar, det understrukna ger oss en klar bild av var friden finns.
Friden i Kristus är aldrig beroende av jordisk frid och fred,...men är det inte så att vi ska be om fred på jorden?... nja, Jesus ger oss sin frid, han ger inte den frid jorden ger och han kom inte för att bringa fred på jorden, tvärtom han kom med svärd.. och svärdet är Ordet som skiljer andlig frid från världslig frid..

Rädslan kommer när friden inom oss tappar sin andliga kraft, så tror jag.. Kommer rädslan inför den jordiska ofriden och de världsliga förändringarna, saknas den inre friden som är förankrad i Kristus Jesus.

Agenda 2030 kan framkalla rädsla, och ur den rädslan söker sig säkerligen folk till den tro kristna äger, dvs det som sägs rädda från denna agendas toppstyre, men då undrar jag, blir frälsningslängtan då förankrad i Golgata försoning eller är grunden för frälsningsönskan rädslan inför världens osäkra framtid?
Frälsningen står och faller med Golgata försoning, hur världen än ser ut.. och finns det själar som av rädsla för framtiden vill finna det kristna har, ja då hoppas jag att grunden; undervisning om omvändelse och tro, står som prioett hos församlingar och lärjungar..

Ja som du ser, tankar återigen, mest kring den enkla tron som egentligen bär allt genom Jesus...
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden