Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-06-06 av Anonym.
Är kvinnorna intresserade eller väntar de bara på Jesus tillkommelse?
Verkar det som om kvinnorna seriöst söker en kristen man? Eller är de bara här för att månadsavgiften är låg?

Hur ärliga är ni själva gubbar? Är ni seriösa och söker en livskamrat?

Den mest använda funktionen här verkar vara blockera knappen. Eller är det bara jag? Ha ha!

Har ni försökt vara trevliga och ärliga men insett att man inte vet hur många som är skadat gods? Somliga verkar kränkta av att man kollar in deras profil. Det kanske inte är mitt fel att datingen och kontakterna går dåligt, kanske kvinnorna lider av hela alfabetet av betende störningar. Man tänker bara, ja men lycka till. Hoppas du finner en pastor tio år yngre än du själv med magrutor.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-06-06 av Anonym
Jag har några funderingar över det du skriver här.

Jag undrar över vad du menar med "många som är skadat gods"?
Vad betyder det?

Och vad menar du med "kanske kvinnorna lider av hela alfabetet av beteende störningar"?

Man skulle kunna tolka in alla möjliga saker i dina ord. Men det är bättre att du förklarar vad du menar själv.
Eller vill du bara allmänt klaga på kvinnor här, och såga dem vid fotknölarna om de inte är på ett visst sätt?

Jag kan, utifrån mig själv och alla kvinnor jag känner, påstå att kvinnor kan göra två saker samtidigt.
Både vänta på Jesus tillkommelse och en kristen livskamrat.
Alice
#2. Publicerat 2021-06-06 av Alice
De allra flesta människor är helt enkelt inte särskilt attraherade av de allra flesta andra.
Och det blir tyvärr ännu mer så med åldern, för vi blir mer karikatyrer av oss själva, mer original.
Vi behöver inte ha bokstavskombinationer för att bli konstiga.
Vi behöver bara åldras mycket i ensamheten som singlar, så blir vi tyvärr lite för säregna.

Jag tror den bästa boten mot detta är att umgås mer med folk och lära sig hur man hanterar olika personligheter.
Man måste exempelvis inte alltid gapa på om sina udda specialintressen eller åsikter.

Nu har det varit svårt i och med corona.
Men vi måste ut och träffas i verkligheten igen och hitta normala umgängesformer.
Fritjof
#3. Publicerat 2021-06-06 av Fritjof
Verkar det som om kvinnorna seriöst söker en kristen man? Eller är de bara här för att månadsavgiften är låg?

Hur ärliga är ni själva gubbar? Är ni seriösa och söker en livskamrat?

Den mest använda funktionen här verkar vara blockera knappen. Eller är det bara jag? Ha ha!

Har ni försökt vara trevliga och ärliga men insett att man inte vet hur många som är skadat gods? Somliga verkar kränkta av att man kollar in deras profil. Det kanske inte är mitt fel att datingen och kontakterna går dåligt, kanske kvinnorna lider av hela alfabetet av betende störningar. Man tänker bara, ja men lycka till. Hoppas du finner en pastor tio år yngre än du själv med magrutor.
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Ferguson
#4. Publicerat 2021-06-07 av Ferguson
många av
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Att jobba upp sig till en "nivå" för att attrahera kvinnor är väl vad som redan sker bland många av oss män. Själv tänker jag att det ärligaste sättet att attrahera det andra könet är att vara sig själv.
Anonym
#5. Publicerat 2021-06-07 av Anonym
Jag undrar över vad du menar med "många som är skadat gods"?
Vad betyder det?
Och vad menar du med "kanske kvinnorna lider av hela alfabetet av beteende störningar"?
Man skulle kunna tolka in alla möjliga saker i dina ord. Men det är bättre att du förklarar vad du menar själv.
Eller vill du bara allmänt klaga på kvinnor här, och såga dem vid fotknölarna om de inte är på ett visst sätt?

Jag menar att kvinnor bär med sig erfarenheter som gör att de inte litar på den nya mannen och kanske misstolkar vad han skriver och tror att han är en likadan skithög som hennes tidigare ex.

Jag skriver inte för att såga kvinnorna vid fot knölarna. Det gör de bra själva. Somliga är inte inloggade på ett halvår. Är det männens fel att folk inte finner varandra? Lyckas de bättre i Göteborgstrakten eller runt Jönköping. Jag tror inte det. Jag har träffat på kvinnor här som är sura som isterband. Men det är väl bra att de är avståndstagande så man slipper ha med dem att göra.
Anonym
#6. Publicerat 2021-06-07 av Anonym
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Strålande svar! Hur många date har du själv varit på genom den här sighten? Du kanske kan välja och vraka?
Anonym
#7. Publicerat 2021-06-07 av Anonym
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Banta 20 kilo och dessutom bli trevlig. Rätt osannolikt. Det är inte min natur. Nä man får nog leta efter en kvinna som har mc kort. De är så sjukt mycket mer levnadsglada än kristna kvinnor. De lever livet som om de kan dö i morgon, medan kristna kvinnor verkar förutsätta att de lever tusen år till med Jesus. Då kan man ju förstå att de inte har någon brådska att skaffa en kristen man.
Anonym
#8. Publicerat 2021-06-07 av Anonym
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Banta 20 kilo och dessutom bli trevlig. Rätt osannolikt. Det är inte min natur. Nä man får nog leta efter en kvinna som har mc kort. De är så sjukt mycket mer levnadsglada än kristna kvinnor. De lever livet som om de kan dö i morgon, medan kristna kvinnor verkar förutsätta att de lever tusen år till med Jesus. Då kan man ju förstå att de inte har någon brådska att skaffa en kristen man.
Vad är din natur då?

Och varför är det så bråttom att skaffa en kvinna, så att du hellre ska leta upp någon ofrälst?
Är det Bibelns budskap, om enheten i äktenskapet?
Anonym
#9. Publicerat 2021-06-07 av Anonym
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Strålande svar! Hur många date har du själv varit på genom den här sighten? Du kanske kan välja och vraka?
Att hitta den rätte har inget med kvantitet att göra. Du träffar inte mer rätt för att flera om dagen skriver till dig och du skulle kunna välja. Det handlar om att den rätta skriver. 1 rätt.
Varför inte skaffa vänner och hjälpa och välsigna andra, och sedan lita på Guds tajming och lägga allt hans händer?
Ferguson
#10. Publicerat 2021-06-07 av Ferguson
Det bästa tips jag kan ge är att jobba med dig själv tills du kommit upp i en nivå som attraherar kvinnorna.
Strålande svar! Hur många date har du själv varit på genom den här sighten? Du kanske kan välja och vraka?
Jag är fortsatt singel efter flera år här så mitt koncept är kanske inte det mest framgångsrika om man vill gå in i en relation till vilket pris som helst. Men dag för dag strävar jag för den skull efter att få mina fel och brister bortslipade men inte för en särskild kvinnas skull utan för min egen och Herrens.

Därför är att jobba "upp" mig till en särskild nivå som attraherar kvinnor inget jag är beredd att göra.
Om jag träffar en kvinna som genast vill ändra på mig och mitt sätt att leva är väl det mest avtändande för en relation som finns men att däremot förändra varandra under relationen är nått helt annat.
Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen