Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-04-08 av Anonym.
Är utländska kvinnor villigare?
Nu har jag ett riktigt påhugg från Ryssland. Det verkar som om utländska kvinnor är månare om sina man och betydligt ivrigare att ingå en relation, kanske även gifta sig med en man från väst. En kompis gifte sig med en bibliotekarie från en fattig ö i stilla havet. Han är mycket nöjd och hon älskar att laga mat. Svenska feminister skulle han inte ens röra på fyllan sa han. Jag har varit med här ett tag och medverkar även i Dating grupper på FB. Jag skulle tro att sannolikheten för en svensk kristen kvinna att skaffa sig en karl nu i corona tider är närmare tre av hundra och det kanske är en överskattning. Kan ju vara så att jag är ful och mindre trevlig som min dotter påpekade. Jag säger lycka till, till er män som är yngre trevligare och snyggare. Ni kanske duger åt en svensk kvinna.

Svar på inlägg

Fritjof
#1. Publicerat 2021-04-09 av Fritjof
Det är definitivt så att svenska män är mer värda utomlands. Man behöver inte ens åka särskilt långt. Norskor, finskor och danskor är ofta trevligare än svenskor nuförtiden.

Men du kanske skulle öva på dom saker som din dotter säger att du kan förbättra? I all välmening.

Jag har dock märkt att kristna kvinnor är generellt mindre hypergama, trevligare, mer familjeorienterade, sundare och gillar män mer än sekulära kvinnor.

Jag blev alldeles förvånad över hur trevliga kvinnorna var den första gången jag besökte en frikyrka.

Vad är era erfarenheter?
Alice
#2. Publicerat 2021-04-11 av Alice
Det är nog så enkelt som att utomlands anses vi vara annorlunda, spännande och exotiska. Den spänningen finns inte kvar inom landet. Det är också mer ursäktande med olika åsikter och personlighet när man kan skylla på kulturella skillnader.
Den ursäkten finns inte i Sverige.
Jag skriver "vi" för det gäller naturligtvis vi kvinnor också, inga ger oss så mycket uppvaktning som utländska män.
Fritjof
#3. Publicerat 2021-04-12 av Fritjof
Det är nog så enkelt som att utomlands anses vi vara annorlunda, spännande och exotiska. Den spänningen finns inte kvar inom landet. Det är också mer ursäktande med olika åsikter och personlighet när man kan skylla på kulturella skillnader.
Den ursäkten finns inte i Sverige.
Jag skriver "vi" för det gäller naturligtvis vi kvinnor också, inga ger oss så mycket uppvaktning som utländska män.
Det är nog en del i det. Sen skiljer sig den svenska befolkningen stort från många andra länder också det ska vi inte glömma. Vi är ett extremt land.

När det gäller kvinnor så tror jag att dom lockas av bilden av svenska män som snälla, jämställda, klär sig någorlunda bra och har någorlunda bra värderingar. Nu drar jag brett men jag tror det kan stämma.

När det gäller kvinnor från andra och tredje världen så finns ju förstås ett ekonomiskt incitament också, dom flesta kvinnor vill ju trots allt gifta sig uppåt. Något som blir svårare och svårare för svenska kvinnor då dom idag är så välutbildade i tex sthlm att dom inte hittar män som är tillräckligt mycket över dom.
Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen