Höstlöv säger: "Ty du är min hjälp, under dina vingars skugga jublar jag". Ps. 63:8
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Tillit
Skapat 2021-04-03 av Tillit, man, 59 år, Stockholms län.
Konspirationsteorier, konsekvenser?
Jag lyfter den här frågan generellt efter att ha sett en dokumentär på SVT. Säger inget innan ni har sett den, mer än är det bara jag som kan se ett mönster väldigt tydligt och vad det kan leda till:

SVT Att rädda ett barn

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-04-03 av Anonym
Programmet talar för sig själv. Granskande journalister är en Gudagåva när det gäller att få fram sanningen.

Vi kan se att:
Bryorganisationens grundare tydligt visa en konspirationistisk läggning som grund för sitt agerande. "Myndigheter, socialtjänst, domstolar, ja tom ända upp i regeringen.. antas ha ett inbyggt pedofil-nätverk som skyddar pedofilen och dömer offret." Vansinne.
I samma krets rör sig en expert/psykoterapeut som går på nätverksnacket eftersom han blir förälskad i klienten och vill bilda familj med henne, han står som Brys enda expert, och går emot 10 övriga fristående experter som samtliga förnekar brott; pappans påstådda övergrepp..
Pappan är klassad av Brys expert, psykoterapeuten, som pedofil och psykopat, innan han överhuvudtaget träffat mannen ifråga.

Denna dokumentär borde alla se. Mobben som bildades - utifrån Brys demonstrationer, nätskrifter och rena lögner plus undermålig bakgrundskoll i ärendet - skapade i samhället, i spirande konspirationshjärnor, mordhot och fruktansvärda slutsater ang/mot mannen/pappan i ärendet. Plus att det väckt tankar hos gemene man kring ett troligt myndighets-pedofilnätverk som styrande i domar och omhädertagande av utsatta barn.
Allt detta följer utifrån en övertygande konspirationistisk bild i hjärnan hos en organisation av vad som styr det ledande skikten i vårt samhället.

Ja jag säger bara: Rädda våra barn från detta, utsätt dom inte för ett konspirationsgrundande övergrepp.
Anonym
#2. Publicerat 2021-04-03 av Anonym
Jag har inte sett filmen i fråga men baserat på vad Vingen skriver så förstår jag vad det handlar om. Och det finns på nätet många vittnesmål om poliser, både i England och USA, som har blivit mordhotade när de har grävt för djupt i försvunna barns öde. Och samtliga poliser har det gemensamt att de har kommit pedofila nätverk på spåren. Nätverk som har kopplingar långt upp i samhället. Och det är dokumenterat att det sker rituella övergrepp på barn i Satanistiska nätverk. Överlevarna kallas för SRA-survivours (Satanic Ritual Abuse) och det finns att söka på nätet för den som vill.

Den som orkar kan ju ta 19 minuter av sitt liv och se vad denna flickan vittnar om.
Teresas escape from Satanic abuse

Hon berättat att hon blev gravid flera gånger efter de rituella våldtäkterna och att man använde aborterna som en form av människooffer. Ett barn födde hon, men hon vet nu inte var det är, om jag minns rätt.

Kom sen inte och säg att fenomenet inte finns eller att hon bara hittar på.
Anonym
#3. Publicerat 2021-04-03 av Anonym
Jag har inte sett filmen i fråga men baserat på vad Vingen skriver så förstår jag vad det handlar om. Och det finns på nätet många vittnesmål om poliser, både i England och USA, som har blivit mordhotade när de har grävt för djupt i försvunna barns öde. Och samtliga poliser har det gemensamt att de har kommit pedofila nätverk på spåren. Nätverk som har kopplingar långt upp i samhället. Och det är dokumenterat att det sker rituella övergrepp på barn i Satanistiska nätverk. Överlevarna kallas för SRA-survivours (Satanic Ritual Abuse) och det finns att söka på nätet för den som vill.

Den som orkar kan ju ta 19 minuter av sitt liv och se vad denna flickan vittnar om.
Teresas escape from Satanic abuse

Hon berättat att hon blev gravid flera gånger efter de rituella våldtäkterna och att man använde aborterna som en form av människooffer. Ett barn födde hon, men hon vet nu inte var det är, om jag minns rätt.

Kom sen inte och säg att fenomenet inte finns eller att hon bara hittar på.
Titta på dokumentären, alla tre delar.
Tillit
#4. Publicerat 2021-04-03 av Tillit
Denna dokumentär borde alla se.
Ja, det var min reaktion också. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Här var det intelligenta och välmenande, fullständigt övertygade människor som verkligen handlade i god tro på att de skulle rädda detta stackars barn och mamma från en psykopat och pedofil till pappa som hela etablissemanget skyddar. Och självklart är det bara deras psykiatriker, advokat och läkare som har rätt trots alla andra (som antingen är med i den onda konspirationer, eller förledda av den). Journalistens upplägg och arbetssätt var också väldigt bra. Båda parter fick ge sin bild förutsättningslöst, men sen började han gräva själv, för vem ska man tro på när båda parter verkar så trovärdiga? Min förta tanke var till och med att det (som vanligt?) förstås var pappan som lyckats frappera alla och egentligen var den onde....

Programmet pratade inte om konspirationer och det var inte heller syftet, men jag fick förstås direkt en koppling till många av våra diskussioner här, men också en påminnelse och ett verkligt fall som visar hur illa det kan gå. På många sätt.
Tillit
#5. Publicerat 2021-04-03 av Tillit
Titta på dokumentären, alla tre delar.
Dett är det jag också menade. Om nu alla ni som vill att VI ska se alla era klipp och länkar också tar er den tiden att titta, så vill jag gärna höra hur ni tolkar programmet och om ni kommer till en helt annan slutsats än vad jag och Vingen drog.
Anonym
#6. Publicerat 2021-04-03 av Anonym
Jag har inte sett filmen i fråga men baserat på vad Vingen skriver så förstår jag vad det handlar om. Och det finns på nätet många vittnesmål om poliser, både i England och USA, som har blivit mordhotade när de har grävt för djupt i försvunna barns öde. Och samtliga poliser har det gemensamt att de har kommit pedofila nätverk på spåren. Nätverk som har kopplingar långt upp i samhället. Och det är dokumenterat att det sker rituella övergrepp på barn i Satanistiska nätverk. Överlevarna kallas för SRA-survivours (Satanic Ritual Abuse) och det finns att söka på nätet för den som vill.

Den som orkar kan ju ta 19 minuter av sitt liv och se vad denna flickan vittnar om.
Teresas escape from Satanic abuse

Hon berättat att hon blev gravid flera gånger efter de rituella våldtäkterna och att man använde aborterna som en form av människooffer. Ett barn födde hon, men hon vet nu inte var det är, om jag minns rätt.

Kom sen inte och säg att fenomenet inte finns eller att hon bara hittar på.
Kollar du dokumentären och din film ser du två skilda världar,
en värld där organisation BRY bygger sin hjälp till utsatta barn på konspirationstänket att myndigheter dömer offret och rentvår pedofilen.
Den andra världen är det du visar i filmen, en satanistisk sekt där barn är offer och när detta skall granskas av myndigheter utsätts myndigheterna/polisen, för mordhot från sekten.
Ser du skillnaden?
Jag förnekar inte alls flickans uplevelser eftersom jag vet att sataniska rörelserna utför exakt det hon beskriver. Offer till satan,
men jag kan inte på något sätt jämföra satanism som mordhotar myndigheter med ett konspirationstänk där mordhotet mot pappan/falskt klassad som pedofil, formas fram ur hjälporgnisationens övertygelse och inte på fakta.
Anonym
#7. Publicerat 2021-04-03 av Anonym
Ja, det var min reaktion också. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Här var det intelligenta och välmenande, fullständigt övertygade människor som verkligen handlade i god tro på att de skulle rädda detta stackars barn och mamma från en psykopat och pedofil till pappa som hela etablissemanget skyddar. Och självklart är det bara deras psykiatriker, advokat och läkare som har rätt trots alla andra (som antingen är med i den onda konspirationer, eller förledda av den). Journalistens upplägg och arbetssätt var också väldigt bra. Båda parter fick ge sin bild förutsättningslöst, men sen började han gräva själv, för vem ska man tro på när båda parter verkar så trovärdiga? Min förta tanke var till och med att det (som vanligt?) förstås var pappan som lyckats frappera alla och egentligen var den onde....

Programmet pratade inte om konspirationer och det var inte heller syftet, men jag fick förstås direkt en koppling till många av våra diskussioner här, men också en påminnelse och ett verkligt fall som visar hur illa det kan gå. På många sätt.
Konspirationsandan är tydlig i flmen, den styr de inblandade på ett synnerligen märkligt sätt men ändå syns ett invant konspirationsmönster: Gruppen är enad oavsett vad som kommer fram i slutet. Försvar av det felaktiga är tydligt uttalat. Trots att det är fel går det inte att "ta in " som fel i hjärnan. Felaktiga handlingar,medlen, blir undangömda för att nå målet..
Det är tidens gång.. konspirationsanden kommer att växa till stora berg.. det är så tydligt att det är ett medel som nu skall krossa fred och enighet.
Anonym
#8. Publicerat 2021-04-03 av Anonym
Jag har inte sett filmen i fråga men baserat på vad Vingen skriver så förstår jag vad det handlar om. Och det finns på nätet många vittnesmål om poliser, både i England och USA, som har blivit mordhotade när de har grävt för djupt i försvunna barns öde. Och samtliga poliser har det gemensamt att de har kommit pedofila nätverk på spåren. Nätverk som har kopplingar långt upp i samhället. Och det är dokumenterat att det sker rituella övergrepp på barn i Satanistiska nätverk. Överlevarna kallas för SRA-survivours (Satanic Ritual Abuse) och det finns att söka på nätet för den som vill.

Den som orkar kan ju ta 19 minuter av sitt liv och se vad denna flickan vittnar om.
Teresas escape from Satanic abuse

Hon berättat att hon blev gravid flera gånger efter de rituella våldtäkterna och att man använde aborterna som en form av människooffer. Ett barn födde hon, men hon vet nu inte var det är, om jag minns rätt.

Kom sen inte och säg att fenomenet inte finns eller att hon bara hittar på.
Vill bara säga att eftersom du baserat din inlagda film på det jag beskrev så är det jag beskrev väldigt otydligt. Men jag är känd för att skriva otydligt i det jag vill beskriva, så det är begripligt att konsekvensen blir din film.
sailias2
#9. Publicerat 2021-04-03 av sailias2
Bra reportage.

BRY tycker inte de behöver läsa all dokumentation för att uttala sig i enskilda fall. Inte ens socialutredningarna. (tid 13:34 i sista avsnittet)
Höstlöv säger: "Ty du är min hjälp, under dina vingars skugga jublar jag". Ps. 63:8
Skriv Skriv här Skriv i megafonen