smålänning i norr säger: När man läser historia ser man att syndanaturen ställer till problem men också att Evangelium förändrar och ger Väldoft
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

AllanE
Skapat 2021-03-24 av AllanE, man, 82 år, Västra Götalands län.
Vaccin
I en annan tråd frågade Sanningssökaren:
"Får jag fråga dig en sak som inte har med tråden att göra? Har du vaccinerat dig eller kommer du att vaccinera dig mot covid 19?"

Ännu har jag inte vaccinerat mig, men kommer att göra det så snart som det är möjligt. Dock inte med Astras vaccin. Det har varit mycket frågetecken kring det.
Bland mina närmaste har min hustru, som bor i Mexico, en av mina döttrar och hennes man vaccinerats. De båda senare är läkare och vårdar bland annat covid-patienter.

Covid är en väldigt allvarlig sjukdom.
Vissa hävdar att det inte är värre än en förkylning eller vanlig säsongsinfluensa.
Jag har snart levt i 80 år och känner ingen som har dött av influensa.
Men jag känner fyra (eller om man så vill fem), som har dött av covid.
Endast en av dem var äldre än 60 år.

Två av dem sa' just att hela pratet om covid är bara propaganda.
Båda under 60.
Den ena smittade hela sin familj, så de kunde inte vara med när han dog.
Hustrun of två tonåringar låg alla på sjukhus och överlevde med hjälp av syrgas.

En av de döda var en kvinna, drygt 30 år.
Hor var gravid, och när hon dog, så dog även barnet.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-03-24 av Anonym
Vaccin självklart ja tack! Enda vägen ur denna pandemi!

Fått två doser redan.
Alice
#2. Publicerat 2021-03-24 av Alice
Beklagar sorgen Allan fruktansvärt!
Jag har tagit bägge doser av vaccin också.
Vi måste alla hjälpas åt att bekämpa viruset
Tillit
#3. Publicerat 2021-03-25 av Tillit
Tack Allan för den sansade men också sorgliga informationen. Idag fick min mamma som är 85 år (och multifrisk) sin första spruta, men det var efter en viss övertalning från min sida hon tillslut tog det beslutet eftersom hon tyvärr också lyssnat en del på konspirationsteoretiker och varit rädd. Då tänker jag hur stor skada dessa faktiskt ställer till med. Det står förstås var och en fritt att göra vad de vill med sina liv, men att påverka andra på det sättet och skapa fruktan (med uppdiktade "fakta") som kan innebära att en åttiofyraåring avstår från något som kan skydda henne mot en för henne direkt dödlig sjukdom är på gränsen till "vållande till annans död" tycker jag nästan...
Annelie47
#4. Publicerat 2021-03-26 av Annelie47
Tack att du delar med dig av verkligheten. Tyvärr så måste det gå så långt ibland att närstående blir svårt sjuka eller dör innan vissa fattar.. Jag har själv svårt sjuk anhärig, han är 50. min kusin hade 5 %chans att överleva förra året. En vän till sonens pappa blev runt 30, sjuksöterska.
Jag kan förstå diskussionerna och oron kring vaccinerna, men jag kan inte förstå massdemonstrationer för att man själv inte tror att man blir drabbad svårt. Så egoistiskt. Jag tycker Finlands forskningpå nässpray vaccinet är jätte intrressant. De ska börja testa det närmare sommaren.

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/02/16/finlandskt-vaccin-ska-stoppa-coronaviruset-helt-och-hallet-hos-de-som-vaccineras
Anonym
#5. Publicerat 2021-03-26 av Anonym
Tack att du delar med dig av verkligheten. Tyvärr så måste det gå så långt ibland att närstående blir svårt sjuka eller dör innan vissa fattar.. Jag har själv svårt sjuk anhärig, han är 50. min kusin hade 5 %chans att överleva förra året. En vän till sonens pappa blev runt 30, sjuksöterska.
Jag kan förstå diskussionerna och oron kring vaccinerna, men jag kan inte förstå massdemonstrationer för att man själv inte tror att man blir drabbad svårt. Så egoistiskt. Jag tycker Finlands forskningpå nässpray vaccinet är jätte intrressant. De ska börja testa det närmare sommaren.

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/02/16/finlandskt-vaccin-ska-stoppa-coronaviruset-helt-och-hallet-hos-de-som-vaccineras
Det kan vara svårt för den som knappt blir sjuk alls att förstå att det är en allvarlig sjukdom för andra. Lätt att hänvisa till andra faktorer då - som att de som dör har fått sina immunsystem förstörda genom illfundiga påhitt av onda människor som konspirerar mot mänskligheten osv. Det är svårt att tränga igenom med sanningen när det gått så långt, tyvärr.

Ja, nässprayen är verkligen intressant. Hörde om den på vetenskapsradion för ett tag sen. Kanske är en och annan vaccinationsmotståndare helt enkelt spruträdd? Då har vi lösningen här för dem!
Anonym
#6. Publicerat 2021-03-28 av Anonym
Ja äntligen någon sansad person som skriver här. Jag ignorerar totalt alla knäppgökar som ägnar sig åt konspirationsteorier.
Anonym
#7. Publicerat 2021-03-29 av Anonym

Innan man väljer att ta en giftspruta bör man veta att det egentligen inte är ett vaccin utan en helt ny experimentell teknik, som uppges inte förhindrar att personen blir sjuk eller kan smitta andra. Endast symptomen sägs bli lindrade. Dessutom kan det bli allvarliga bakslag i form av autoimmuna reaktioner. När nya virus uppträder vet man inte vad som händer en person som fått sitt eget immunsystem manipulerat. Detta experimentella vaccin är officiellt framtaget på mindre än ett år. På den tiden har ingen tidigare lyckats framställa ett effektivt vaccin. Det tog tio år att ta fram vaccin mot säsonginfluensan, men den återkommer likväl varje år. Vi vet inte om de som tidigare är vaccinerade mot influensan tillhör dem som dör av corona. I norra Italien våren 2020 dog tusentals italienare när de vaccinerats mot säsonginfluensan och deras immunförsvar låg nere för räkning när corona kom några veckor senare.

”Vad medborgarna uppmanas att injicera är inte ett vaccin utan som av amerikanska CDC definierats som: “en produkt som stimulerar en persons immunsystem att producera immunitet mot en specifik sjukdom” [5]. Detta är snarare en experimentell och ny teknik. FDA definierar [6] läkemedlet som en komponent som används för att behandla eller påverka kroppens funktioner. Det handlar i själva verket om en medicinsk utrustning [medical device], som distribueras i molekylstorlek”.

https://newsvoice.se/2021/03/ilana-rachel-daniel-coronavaccinet-ar-genterapi-inte-ett-vaccin/



Anonym
#8. Publicerat 2021-03-29 av Anonym

Man ska också ha klart för sig att det är en planerad ”Plandemi” i syfte att införa ”en ny världsordning”, vilket förklarar den beredskap massmedia och regeringar har haft för att bedriva skrämselpropaganda till förmån för ”coronavacciner”. Det är inget nytt. Vi har haft åtminstone dryga dussinet liknande skrämselkampanjer de senaste 20 åren. Bland annat Anthrax, SARS, Fågelinfluensan, Ecoli, Svininfluensan, Ebola, Zika-virus. Alla dessa propagandajippon har gått ut på att skrämma folk med virus-döden. Ingen kampanj har dock varit lika effektiv som Corona 2020.

”En fo¨ro¨vning till plandemin genomfo¨rdes 18 oktober 2019 i New York, det sa° kallade ”Event 201”. Ma°let a¨r att omdana va¨rlden till ett samha¨lle, som helt styrs uppifra°n av en elit, da¨r demokrati och ma¨nskliga ra¨ttigheter sa¨tts pa° undantag. Detta leds fra°n World Economic Forum med sa¨te i Davos och som verksta¨lls av WHO. Nedsta¨ngningarna har varit en viktig del en agenda, vilka nu genomfo¨rs med stor kraft. En agenda, vilken de olika la¨ndernas regeringar och myndigheter fo¨ljer med medierna som spra°kro¨r. Emellertid ifra°gasa¨tts det som ha¨nder allt mer”.

https://newsvoice.se/2021/03/fd-statstjansteman-stoppa-plandemin/

AllanE
#9. Publicerat 2021-03-29 av AllanE
Att det kommer sådana inlägg som det från Närking är inget att förvåna sig över.
Det finns tyvärr alltför gott om sådana som heller lyssnar på sagor än på fakta.
Så fort något kliar i öronen suger de åt sig som svampar.
Och sedan sprider de sina giftiga och dödsbringande djupheter vitt och brett.
Och blir skyldiga till sådana dödsfall som jag har beskrivit överst i tråden.
Det är lögner och djupheter, sådana som Paulus kallar satans djupheter.
Anonym
#10. Publicerat 2021-03-29 av Anonym

(...)

Detta experimentella vaccin är officiellt framtaget på mindre än ett år. På den tiden har ingen tidigare lyckats framställa ett effektivt vaccin.

(...)

I genomsnitt tar det tio år att utveckla ett vaccin, så att kunna ta fram ett effektivt vaccin på mindre än ett år är en extraordinär vetenskaplig prestation.

Vaccinforskningen på coronavirus har pågått länge. Den påbörjades redan under tidigare coronavirusutbrott som SARS (2003)* och MERS. Cirka 80 procent av den genetiska koden för covid-19 matchar viruset SARS, något som gav framtagandet ett försprång då en stor del av arbetet redan var gjort under de tidigare försöken.

I utvecklingen av vacciner mot covid-19 har det funnits ett globalt samarbete i en skala som aldrig setts tidigare. Vaccinforskningen har även blivit starkt finansierat – något som har lett till att processen har gått snabbare än normalt.

Tack vare den massiva ansträngning från så många företag och akademiska institutioner kan världen stå bättre rustat ifall nya typer av coronavirus skulle dyka upp samt vara bättre förberedda på en eventuell ny pandemi.

*parentesen inlagd av mig

smålänning i norr säger: När man läser historia ser man att syndanaturen ställer till problem men också att Evangelium förändrar och ger Väldoft
Skriv Skriv här Skriv i megafonen