Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-03-21 av Anonym.
PANDEMIN ÄR ÖVER!

Pandemin är över!

En chefsläkare som på ett mycket övertygande sätt framför denna hoppingivande slutsats, som kommer att glädja många. Du kan lugnt strunta i ansiktsmasker utomhus och meningslösa vacciner mot covid-19.

Som profylax fungerar Vitamin D3, zink och magnesium. Skulle du bli sjuk är Ivermectin supereffektivt mot flera slags virus. Vitamin D är mycket viktigt. 30 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=oA-fTaGadyc&t=1903s

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-03-21 av Anonym

Pandemin är över!

En chefsläkare som på ett mycket övertygande sätt framför denna hoppingivande slutsats, som kommer att glädja många. Du kan lugnt strunta i ansiktsmasker utomhus och meningslösa vacciner mot covid-19.

Som profylax fungerar Vitamin D3, zink och magnesium. Skulle du bli sjuk är Ivermectin supereffektivt mot alla slags virus. Vitamin D är mycket viktigt. 30 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=oA-fTaGadyc&t=1903s

Nu får det vara slut med livsfarlig desinformation på Kristendate! Är detta verkligen forumets syfte?
sanningssökare
#2. Publicerat 2021-03-21 av sanningssökare
Nu får det vara slut med livsfarlig desinformation på Kristendate! Är detta verkligen forumets syfte?
Säger man A får man säga B. Så vari består det livsfarliga menar du? Och vari består desinformationen menar du?
Anonym
#3. Publicerat 2021-03-21 av Anonym
Säger man A får man säga B. Så vari består det livsfarliga menar du? Och vari består desinformationen menar du?
Jag kursiverade och strök under den.
Anonym
#4. Publicerat 2021-03-21 av Anonym
Nu får det vara slut med livsfarlig desinformation på Kristendate! Är detta verkligen forumets syfte?
AllanE
#5. Publicerat 2021-03-21 av AllanE
Nu får det vara slut med livsfarlig desinformation på Kristendate! Är detta verkligen forumets syfte?

Bra skrivet Bexy

Anonym
#6. Publicerat 2021-03-21 av Anonym

Pandemin är över!

En chefsläkare som på ett mycket övertygande sätt framför denna hoppingivande slutsats, som kommer att glädja många. Du kan lugnt strunta i ansiktsmasker utomhus och meningslösa vacciner mot covid-19.

Som profylax fungerar Vitamin D3, zink och magnesium. Skulle du bli sjuk är Ivermectin supereffektivt mot alla slags virus. Vitamin D är mycket viktigt. 30 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=oA-fTaGadyc&t=1903s

Det finns många som framför sitt budskap på "ett mycket övertygande sätt". Det behöver inte vara sant för det.

Två frågor dyker upp hos mig nu:

1. Har det varit en pandemi? Jag trodde du menade att allt tal om en pandemi var lögn.

2. Går det att bli behandlad med Ivermectin i Sverige? (Om man är människa alltså. Är man t.ex. hund eller häst och har problem med parasiter går det bra.)
Tillit
#7. Publicerat 2021-03-21 av Tillit

Pandemin är över!

En chefsläkare som på ett mycket övertygande sätt framför denna hoppingivande slutsats, som kommer att glädja många. Du kan lugnt strunta i ansiktsmasker utomhus och meningslösa vacciner mot covid-19.

Som profylax fungerar Vitamin D3, zink och magnesium. Skulle du bli sjuk är Ivermectin supereffektivt mot alla slags virus. Vitamin D är mycket viktigt. 30 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=oA-fTaGadyc&t=1903s

Vilka randomiserade kliniska studier i stor skala ligger till grund för denna mirakulösa metod som löser hela världens just nu största (eller bland de större åtminstone) problem?

Vad är orsaken till att inte så gott som alla läkare och folkhälsoinstitut världen över omgående kastar sig över detta och slänger ut alla andra åtgärder som både är dyra, förstör företag och människoliv?

Hmm...
Anonym
#8. Publicerat 2021-03-21 av Anonym
Problemet som jag ser med all denna information vi får via Närking, Sanningssökare m.fl. är att fakta blandas med fiktion på ett sätt som gör att det som faktiskt kan vara sant och rätt ratas av den som inser det orimliga i fiktionsdelen. (T.ex. att Bill Gates vill mörda miljarder människor och att vaccinerna är ett verktyg för det. Eller att virus inte alls smittar och Covid-19 inte ens finns.)

Alltså: När jag nu lyssnade till föredraget som Närking länkade till så hörde jag mycket som jag absolut kan ta till mig - och i vissa fall redan har gjort. Jag tar t.ex sedan flera år extra D-vitamin i relativt hög dos - det som framställs som det absolut viktigaste och rent av helt avgörande för utgången av en Covidsmitta. Till det även Zink, Magnesium och C-vitamin. Så, för mig är inte problemet i dessa fakta.

Vad gäller dunderpreparatet Ivermectin så hänvisar läkaren till studier i hela världen som visat effektiviteten. Här skulle man förstås behöva granska dokument för att veta säkert, men det är inte orimligt att det stämmer. Men en detalj som bidrar till att dessa inlägg kan tas på mindre allvar är detta:

Närking skriver i trådstarten att ivermectin är "supereffektivt mot alla slags virus". Men vad läkaren säger i föredraget är att det utöver mot det aktuella coronaviruset också är effektivt mot "a bunch of other viruses". Dessa överdrifter och glidningar drar ner trovärdigheten! Detta behöver du tänka på, Närking - håll dig till det som faktiskt sägs!

Vad gäller Pandemin så - vad läkaren avser när han säger att pandemin är över, är smittläget i Idaho. Jag uppfattade iaf inte att han sträckte sig längre än så. Vi är inte riktigt där i Sverige idag, av rapporterna från sjukvården att döma.
Anonym
#9. Publicerat 2021-03-21 av Anonym
Måste säga och samtidigt hålla med övriga svar här att det är skrämmande med folk som är så världsfrånvända att de lägger ut sånt här.

Att vitaminer i rätt dos är ngt kroppen behöver är sant men kommer på intet sätt förhindra att du insjuknar i Covid.

Det enda som hjälper är distans, handhygien och handsprit och av yttersta vikt för att bryta pandemin i världen är vaccation. Utan det kommer alla behöva få Covid innan vi kan återgå till vanligt liv igen och det kommer kanske ta decennier.

Ivermectin har ingen som helst plats i behandlingen av Covid. Många mediciner har övervägts och sen vid granskning visat sig inte hålla måttet.

"State of the art" behandling om man ändå har oturen att bli så sjuk att man hamnar på sjukhus och behöver 2 lr fler liter syrgas är: 1) syrgas 2) kortison 3) proppförebyggande behandling 4) vid försämring högflödes syrgasbehandling (HFNO) 5) ligga i bukläge - förbättrar syresättningen 6) i specialfall antikroppar från blodgivare 7) intensivvård om man bedöms klara av det.

Någon annan behandling och idéer kring det är ren och skär missinformation av oinsatta personer eller individer som tyvärr förnekar och inte går att nå med sanningen.

// En som jobbar dagligen med Covid-19
Anonym
#10. Publicerat 2021-03-21 av Anonym
Måste säga och samtidigt hålla med övriga svar här att det är skrämmande med folk som är så världsfrånvända att de lägger ut sånt här.

Att vitaminer i rätt dos är ngt kroppen behöver är sant men kommer på intet sätt förhindra att du insjuknar i Covid.

Det enda som hjälper är distans, handhygien och handsprit och av yttersta vikt för att bryta pandemin i världen är vaccation. Utan det kommer alla behöva få Covid innan vi kan återgå till vanligt liv igen och det kommer kanske ta decennier.

Ivermectin har ingen som helst plats i behandlingen av Covid. Många mediciner har övervägts och sen vid granskning visat sig inte hålla måttet.

"State of the art" behandling om man ändå har oturen att bli så sjuk att man hamnar på sjukhus och behöver 2 lr fler liter syrgas är: 1) syrgas 2) kortison 3) proppförebyggande behandling 4) vid försämring högflödes syrgasbehandling (HFNO) 5) ligga i bukläge - förbättrar syresättningen 6) i specialfall antikroppar från blodgivare 7) intensivvård om man bedöms klara av det.

Någon annan behandling och idéer kring det är ren och skär missinformation av oinsatta personer eller individer som tyvärr förnekar och inte går att nå med sanningen.

// En som jobbar dagligen med Covid-19
Raggsockan, du är värd en ros för dina dagliga insatser, men även för ditt balanserade inlägg här i en svajig tid!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen