Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-02-28 av Anonym.
"Tusenmannamarschen" Manifestation för sanning och frihet i Stockholm lördag 6 mars

Här kan du delta i en manifestation för sanning och frihet, mot ökande förtryck och smygande diktatur.

”Syftet med manifestationen är att visa Sveriges regering samt övriga makthavare och beslutsfattare att åtgärderna som vidtas i samhället inte accepteras. Ett virus som inte orsakat markant överdödlighet i Sverige eller ökat den totala belastningen på intensivsjukvården under 2020 kan inte användas som grund för att sänka livskvalitén för miljontals människor och köra ekonomin i botten samtidigt som en öppen debatt inte förs och information censureras”.

https://www.vaken.se/tusenmannamarsch-for-sanning-och-frihet-den-6e-mars-i-stockholm/

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-02-28 av Anonym
Skulle du våga gå in på en IVA och visa detta för personalen? Det vore nog klokt att isf ha bästa löpardojorna på dig samt vara uppvärmd och stretchad...
Anonym
#2. Publicerat 2021-02-28 av Anonym
Från sidan Telegram där denna marsch tydligen organiseras:

"Ska vi gruppera oss i grupper om 8?

Nej. Återigen skulle det innebär att vi rättar oss eftersom ett system som vi inte längre känner förtroende för. Vi kommer inte att följa en massa lagar som skapats utifrån en pandemi som i min mening inte existerar. Vi har makten över situationen, inte polisen. Vi styr vad som sker, inte polisen. Vi är i kontroll, inte polisen."

Närking, du säger dig ju vara kristen - evangeliskt, Lutherskt. Eller hur? Hur kan du då uppmana till lagbrott på det här viset, när Skriften mycket tydligt instruerar oss att underordna oss de världsliga myndigheterna? Bara när dessa vill tvinga oss att tiga om vår gudstro får vi "lyda Gud mer än människor".

Eller hur läser du?
Anonym
#3. Publicerat 2021-02-28 av Anonym
Ja det är ju högst intressant att detta görs iallafall.
Hur man som kristen skall agera är inte helt självklart som jag ser det.
Om det kommer genomföras politiska och lagstiftande åtgärder som helr kör över demokrati och frihetsbegrepp som vi är vana vid,då har vi en diktatur.
Jag har svårt att passivt acceptera en diktatur och tänka att"Gud har kontroll"
Gud har förvisso kontroll,men vi lever i speciella tider.
Uppenbarelseboken pratar i slutet om att "man måste gå i fångenskap"
Vi är kanske inte riktigt där ännu,menpå väg dit vad ja kan se.
Hur kan man vara ljus och salt i världen och passivt acceptera märkliga politiska riktningar?
Det är en svår ekvatipn och fråga.
Jag välkomnar motståndet och kommer be för det som kommer framöver. Tänker mig också att de som vill göra motstånd inte har satt sitt jopp till den nya sköna världsordningen som skall lösa alla problem en gång för alla.
Men de har förstås många andra lösningar och sätter sitt hopp till andra krafter än Gud.
Många kan hitta Gud i denna kris och för de som bekänner en tro idag gäller att hålla fast så inte omständigheterna tar över
Anonym
#4. Publicerat 2021-02-28 av Anonym
"Du ska inte plöja med åsna och oxe tillsammans"

"Vad har rättfärdighet med orättfärdighet att göra?"

"Vad kan den som tror dela med den som inte tror?"

Vi är den levande Gudens tempel... Därför säger Herren: Gå ut från dem, skilj er från dem.. då ska jag ta emot er.

Gå med Sanningens ord och Guds kraft, med rättfärdighetens vapen i höger och vänster hand,... vi är bedrövade men alltid glada, vi är fattiga men gör många rika, vi har inget men äger allt.

Kristna strider inte med världen på världens sätt.. Stanna hemma den 6 mars.
Anonym
#5. Publicerat 2021-03-01 av Anonym
Detta är sanning och frihet för Guds barn idag:

https://www.youtube.com/watch?v=-f4MUUMWMV4
Tillit
#6. Publicerat 2021-03-01 av Tillit

”Syftet med manifestationen är att visa Sveriges regering samt övriga makthavare och beslutsfattare att åtgärderna som vidtas i samhället inte accepteras. Ett virus som inte orsakat markant överdödlighet i Sverige eller ökat den totala belastningen på intensivsjukvården under 2020 kan inte användas som grund för att sänka livskvalitén för miljontals människor och köra ekonomin i botten samtidigt som en öppen debatt inte förs "

Ingen markant ökning av överdödligheten eller den totala belastningen av intensivsjukvården? Vilken verklighet lever du i?



I fredags var jag på internetbegravning av en mycket god och nära vän som dog i sviterna efter en kraftig covid-19 infektion bara 75 år gammal. Fullt frisk i övrigt och inga "underliggande sjukdomar". Få som träffade honom innan han blev sjuk skulle gissat på en ålder över sjuttio ens.

Har två goda vänner som jobbar på IVA. Ingen ökad belastning? Vad pratar du om?
Tillit
#7. Publicerat 2021-03-01 av Tillit
Så tittar vi på intensivsjukvården. Först statistiken på de som vårdats där på grund av influensa de senaste sju åren.




Som mest 499 st totalt säsongen 2017/2018. Intressant är att denna vinters flunsasäsong kom av sig helt (på grund av covidrestriktionerna). Tre fall hittills!

Hur ser IVA för covid-19 ut ackumulerat?



Jag la in ett värde efter första "säsongen". Men på knappt ett år så är det redan över sju tusen vårdtillfällen jämfört med flunsans värsta 500. Fjorton gånger så mycket!!! Ingen ökning av den totala belastningen?????
Tillit
#8. Publicerat 2021-03-01 av Tillit
Klipper in mitt senaste svar från den andra tråden och fortsätter utveckla angående grafen i svar #6

Jag ska förklara den här grafen lite mer. Det är den relativa dödligheten under åren 1990 till 2020 jämfört med de tio tidigare åren för varje individuellt år. 1993 dog det alltså 3,6% fler än vanligt i Sverige jämfört med 2020 då det dog 8,2% fler än vanligt. Man måste gå tillbaka till 1975 för att "slå" 2020, men det är inte riktigt jämförbart då sjukvården idag är betydligt bättre och dessutom så hade inte influensavaccinerna kommit igång alls på samma sätt då som nu vilket gör att allvarliga influensaår inte slår tillnärmelsevis lika hårt numera. 1993 var väldigt allvarlig och i april det året dog det fler människor än I april 2020 trots tjugo procent lägre folkmängd. Men trots det så ser ni hur mycket värre covid-19 har drabbat året i sin helhet. Dessutom över hela världen. Det är alltså en pandemi, vilket inte 1975 och 1993 var. Jag har kollat tillbaka ända till år 1900 och covid-19 i Sverige har under 2020 lika hög överdödlighet som övriga pandemier bortsett från Spanska sjukan där motsvarande siffra var 33%. Asiaten 1957 var överdödligheten I Sverige 5% och för Hongkonginfluensan 8,9%.

Bara så att ni får lite proportioner och ser att det är ren lögn det som sägs i trådstarten.
Tillit
#9. Publicerat 2021-03-01 av Tillit
Idag träder ju dessutom de nya restriktionerna i kraft med max åtta deltagare, så det är ett rent lagbrott att hålla en manifestation med fler än så, fast det torde väl vara tämligen svårt att samla fler än åtta med sådana stolligheter som skrivs i uttalandet. Fakta ovan talar sitt tydliga språk och är inte filtrerad eller manipulerad. Kan verifieras av vem som helst.

Angående överbelastningen av sjukvården. Det går sex tusen med misstänkt cancer och väntar på provsvar på grund av belastningen från covid-19. I spåren av pandemin drabbas således andra hårt. Och eftersom statistiken från IVA talar sitt tydliga språk att detta INTE är något påhittat, så håller jag med Flight om att denna typ av konspirationsteori är långt värre än att hävda att jorden är platt. Så att det skulle vara en manifestation för sanning är ju rent skrattretande...
Anonym
#10. Publicerat 2021-03-01 av Anonym
Idag träder ju dessutom de nya restriktionerna i kraft med max åtta deltagare, så det är ett rent lagbrott att hålla en manifestation med fler än så, fast det torde väl vara tämligen svårt att samla fler än åtta med sådana stolligheter som skrivs i uttalandet. Fakta ovan talar sitt tydliga språk och är inte filtrerad eller manipulerad. Kan verifieras av vem som helst.

Angående överbelastningen av sjukvården. Det går sex tusen med misstänkt cancer och väntar på provsvar på grund av belastningen från covid-19. I spåren av pandemin drabbas således andra hårt. Och eftersom statistiken från IVA talar sitt tydliga språk att detta INTE är något påhittat, så håller jag med Flight om att denna typ av konspirationsteori är långt värre än att hävda att jorden är platt. Så att det skulle vara en manifestation för sanning är ju rent skrattretande...
Tyvärr är det nog inte så svårt att komma upp i numerär. Denna galenskap är utbredd. Alltför många sitter och kurar under stenar i skogen och tar inte in vad som händer. Senast på nyheterna idag berättas om hur situationen på vårdavdelningar och IVA blir allmer ansträngd igen. I Tjeckien betecknas smittspridningen som "galopperande" - värst i världen just nu.

Samtidigt har den negativa utvecklingen vänt i Scotland, redan när 1/3 av befolkningen fått en dos vaccin.

Det finns inga andra slutsatser att dra än dessa, om man har förståndet med sig:

1. Coronaviruset är på riktigt.
2. Det pågår en världsvid smittspridning, med hög belastning på sjukhus och hög överdödlighet.
3. Vaccinerna hjälper.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen