CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Andreas Aspenes
Skapat 2021-01-30 av Andreas Aspenes, man, 49 år, Västra Götalands län.
nice guys finnish last
Jag är bara tvungen att väcka frågan.
Varför är det alltid så här att snälla killar blir alltid valda sist?
När man frågar vad kvinnor vill ha skall det vara en tuff och häftig kille.
I nästa andetag klagas det på att det inte görs mer mot våld i nära relationer...
Förstår man inte att det finns ett samband???
Man får vad man betalar för, om du vill ha en tuff och häftig man, finns ju risken att han är tuff även mot dig...

Det verkar bara finnas två typer av killar som får kvinnor.
1.
Det är den tuffe och farliga killen.
det är ett oförklarligt fenomen att kvinnor drar sig till dessa män i dagens moderna samhälle. och att man inte ser kopplingen till våld i hemmet. läste att under dom senaste 20 åren har över 400 kvinnor blivit mördade av sina häftiga och tuffa män.
Brejvik fick många förfrågningar om giftemål av kvinnor efter att han blivit dömd för terrorbrottet i norge, liknande ser man i kumla, dom som sitter inne för grova våldsbrott och mord får kvinnorna att flockas efter dom.
Varför är man förvånad att våldet även fortsätter i hemmet???

2.
Rika män får vilka skönheter man vill.
Att en fet gammal gubbe får en ung, vacker skönhet för att han har pengar är väldigt uppenbart. Det finns inget tvivel om att hon inte är kär i gubben, utan bara pengarna han har. Så hon gifter sig med en gammal gubbe för pengarnas skull. Då får man ju fråga vart gränsen går för prostitution?? om man köper en timme med en kvinna så är det olagligt, men om man har tillräckligt med pengar och leasar henne på längre tid så är det helt ok????
Så om man har tillräckligt med pengar så att ens utseende inte spelar någon roll längre så flockas kvinnorna runt en.

Varför är det på detta sättet? Frågar men en kvinna så är detta inte sant. pengar spelar ingen roll och det är den inre skönheten som räknas.
MEN jag har varit singel länge nu och jag är tydligen för snäll och omtänksam.
Liknande beskriver andra av mina vänner.

Måste jag mörda någon för att få en fru???

Svar på inlägg

DavidP
#1. Publicerat 2021-01-30 av DavidP
Jätteintressant fråga Andreas! Kan du inte posta den i tråden innan som handlar om män och kommunikation? Det anspelar på ämnet och vi kommer ta upp det i podden, så jag har gärna en diskussion om det redan nu.
Alice
#2. Publicerat 2021-01-30 av Alice
Andreas,
Om du istället ser i din omedelbara närhet, pastorn och hans fru, din läkare och hennes make, din mor och far, dina systrar och deras män, din chef och hans fru osv... Så ser du att de flesta äktenskap är normala, så fråga dig istället:
Varför vill jag inte ha en normal tjej?
Utan dras till just de som dras till kriminella män?

Jag menar det är lika konstigt att vissa kvinnor dras till kriminella som det är konstigt att just du dras till den typen av kvinnor.
Om det nu var dig själv du beskrev ovan?

Alla vet ju att 90% av alla förhållanden är mellan vanliga Svenssons och inte mellan en kriminell och ett bimbo.
HerrF75
#3. Publicerat 2021-01-30 av HerrF75

Mycket intressant fråga....

...och rolig att diskutera. Att vara snäll är en underskattad egenskap. Om någon frågar om egenskaper hos en partner så är det alltid snällhet jag lyfter fram. (Undergiven snällhet är dock intee så attraktivt)

Verklig snällhet är en skatt!

Är du snäll så har du också empati och förmåga att se och bemöta andra människors behov. Vilket alla önskar i en relation. Verklig snällhet vill givetvis kvinnor ha. Det är åtråvärt och vi har behov som möts upp på det bästa sättet från en verkligt snäll människa.

Riktigt "dåliga män/killar" kan också uppträd som snälla men är det av strategiska skäl. De är snälla för egen vinning. Snällhet ger förlåtelse och öppnar dörrar. (Dessutom får kvinnan både den snälla och "farliga" spännande i samma "paket".

Varför väljer då kvinnor i så stor utsträckning "farliga" och spännande män så att vi diskuterar det?

”nice guys finish last” och ”snälla killar får inte ligga” är bara exempel på etablerade ”sanningar”.


När det gäller kvinnor så är det komplext. På GRUPPNIVÅ är kvinnor mer känslostyrda än män och mer ojämnare i sitt känsloliv. Det har med hormoner att göra. Alla, även män kan känna igen sig i detta. Känslor är alltid djupare och större på kvällen och problem som känns olösliga på kvällen kan kännas som en bagatell på morgonen. Jag skriver i lite generella termer men jag tror många kan känna igen sig.

Kvinnor har inte bara förändringen av känslors intensitet, djup och karaktär över dygnet. Hormoncykeln gör att det också varierar över längre perioder. Givetvis finns det mer som spelar in som personlighet, energi och livets alla möjliga omständigheter.

Ska jag GENERALISERA OERHÖRT för att göra det tydligt, så:

Under en viss period är de sårbara och vill helst ha den tålmodige, omvårdande och snälla mannen. I den perioden är de inte "jägare" och risktagare. Det är inte i den perioden de är mest benägna att ta steg för att starta eller testa en relation.


HerrF75
#4. Publicerat 2021-01-30 av HerrF75
Så, nu kan ni turas om att slå ihjäl mitt resonemang samt blockera mig på KD
Alice
#5. Publicerat 2021-01-30 av Alice
Så, nu kan ni turas om att slå ihjäl mitt resonemang samt blockera mig på KD
Haha stackars, låter som du bara dejtat PMDS:are I båda dina inlägg.
Fritjof
#6. Publicerat 2021-05-09 av Fritjof
Jag är bara tvungen att väcka frågan.
Varför är det alltid så här att snälla killar blir alltid valda sist?
När man frågar vad kvinnor vill ha skall det vara en tuff och häftig kille.
I nästa andetag klagas det på att det inte görs mer mot våld i nära relationer...
Förstår man inte att det finns ett samband???
Man får vad man betalar för, om du vill ha en tuff och häftig man, finns ju risken att han är tuff även mot dig...

Det verkar bara finnas två typer av killar som får kvinnor.
1.
Det är den tuffe och farliga killen.
det är ett oförklarligt fenomen att kvinnor drar sig till dessa män i dagens moderna samhälle. och att man inte ser kopplingen till våld i hemmet. läste att under dom senaste 20 åren har över 400 kvinnor blivit mördade av sina häftiga och tuffa män.
Brejvik fick många förfrågningar om giftemål av kvinnor efter att han blivit dömd för terrorbrottet i norge, liknande ser man i kumla, dom som sitter inne för grova våldsbrott och mord får kvinnorna att flockas efter dom.
Varför är man förvånad att våldet även fortsätter i hemmet???

2.
Rika män får vilka skönheter man vill.
Att en fet gammal gubbe får en ung, vacker skönhet för att han har pengar är väldigt uppenbart. Det finns inget tvivel om att hon inte är kär i gubben, utan bara pengarna han har. Så hon gifter sig med en gammal gubbe för pengarnas skull. Då får man ju fråga vart gränsen går för prostitution?? om man köper en timme med en kvinna så är det olagligt, men om man har tillräckligt med pengar och leasar henne på längre tid så är det helt ok????
Så om man har tillräckligt med pengar så att ens utseende inte spelar någon roll längre så flockas kvinnorna runt en.

Varför är det på detta sättet? Frågar men en kvinna så är detta inte sant. pengar spelar ingen roll och det är den inre skönheten som räknas.
MEN jag har varit singel länge nu och jag är tydligen för snäll och omtänksam.
Liknande beskriver andra av mina vänner.

Måste jag mörda någon för att få en fru???
Kolla upp Rich Cooper på youtube så får du lära dig lite mer om kvinnlig attraktion. Kvinnor som drar sig till våldsamma män är ofta trasiga själva pga olika anledningar, snälla killar bör undvika dom! Har du provat att dejta någon kristen tjej? Dom är oftast bättre för snällare killar! Och ja det är tragiskt hur det är men jag tror det är svårt att ändra på, det går alldeles utmärkt att vara en snäll kille som kvinnor ändå attraheras av men man måste ha en vi
Anonym
#7. Publicerat 2021-05-09 av Anonym
hmm.. både jag och mina singelvänner föredrar snälla killar över bad guys. För egen del ser jag inget attraktivt i farliga killar som du beskriver. Många av mina vänninor är tillomed sorgsna över att de aldrig hittar en trevlig fin snäll kille och kan instämma i det dom säger.

Snälla killar = bäst! <3
Fritjof
#8. Publicerat 2021-05-09 av Fritjof
Det finns massor bara dom kollar runt lite. Ett stort problem kan nog vara att snälla killar ofta är lite blyga och går inte fram till er på samma sätt som ni är van vid från andra killar.

hmm.. både jag och mina singelvänner föredrar snälla killar över bad guys. För egen del ser jag inget attraktivt i farliga killar som du beskriver. Många av mina vänninor är tillomed sorgsna över att de aldrig hittar en trevlig fin snäll kille och kan instämma i det dom säger.

Snälla killar = bäst! <3
Anonym
#9. Publicerat 2021-05-10 av Anonym
Hej! Och tja, själv funderar jag ju mest på vad det kommer sig att man som kvinna inte är accepterad om man inte är liten och supersöt, har svallande långt blont hår, massor med tingeltangel och går omkring i skostorlek 35.....Hm. Jag har en bok hemma som heter "Varje kvinnas kamp" av Shannon Ethridge. Där kan man få en och annan aha-upplevelse! Föregångaren till den boken heter "Varje mans kamp" och är skriven av Stephen Arterburn/Fred Stoeker. Kanske kan du finna lite tröst i dom! Själv är jag kommen över min fertila ålder nu, och ser det som ett stort plus. För visst varierade humöret (känsligheten) en hel del med menscykeln, men naturligtvis även med det evinnerliga tryck som man hade på sig av prestation och andra stenhårda krav. Nu är jag då ÄNTLIGEN pensionär sen 1 februari. Min mage bråkar fortfarande efter kriget med Försäkringskassan, men jag ger mig inte. Det kommer att gå över, har det gjort förr. Har tänkt på sistone en hel del på vad som gör en man attraktiv i MINA ögon. Och inte är det då en himla massa bråttom bråttom, eller dålig, kortnäst, dömande stil som sitter inne med noll i tålamod. Att inte söka efter en massa kickar, alltså, utan istället satsa på lugn, varaktighet och MOGNAD! Där är snällhet istället en bra egenskap, väl värderad. Livet är ju inte alltid så roligt, men hur ska man kunna ta det om man inte kan värdera rätt utan ska ha allt på en gång. Så hur når man dit?
Lösningen: Fortsätta vidare med Jesus! Tilliten till Honom, när vi läser Hans Ord, försöker att göra som Han säger, lyssnar på predikan, utläggningar, bön, lägger ner arbete på att göra sitt bästa så långt man räcker till för sin nästa, då går Han med. Fostrar och öppnar dörrarna för oss, ett steg i taget. Visst trillar det en tår då och då, för att det aldrig var tillräckligt bra det man tänkte och gjorde. Eller så gjorde man kanske bort sig. Otack är världens lön! Men Kristus är vår vinning och vår kompensation. Glöm aldrig det broder!
Popah
#10. Publicerat 2021-05-10 av Popah
Andreas,
Om du istället ser i din omedelbara närhet, pastorn och hans fru, din läkare och hennes make, din mor och far, dina systrar och deras män, din chef och hans fru osv... Så ser du att de flesta äktenskap är normala, så fråga dig istället:
Varför vill jag inte ha en normal tjej?
Utan dras till just de som dras till kriminella män?

Jag menar det är lika konstigt att vissa kvinnor dras till kriminella som det är konstigt att just du dras till den typen av kvinnor.
Om det nu var dig själv du beskrev ovan?

Alla vet ju att 90% av alla förhållanden är mellan vanliga Svenssons och inte mellan en kriminell och ett bimbo.
Vilken spännande reflektion Alice. Om jag ska provtänka lite. Kan det vara så att den kategorin tjejer som dras till lite farliga män är en lika specifik kategori som de farliga männen?

Sen tänker jag att det nog är så att självförtroende generellt uppfattas som attraktivt och att människor med dålig självkänsla ofta måste kompensera med ett extra stort självförtroende vilket är det som gör dem mer framgångsrika i dejtingsammanshang?
CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen