snömannen säger: Godmorgon alla är där ute på Kd, får önska en trevlig dag till er! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-01-26 av Anonym.
GUD VILL ALLA SKA VETA !!!
Jag vill dela med er alla en viktigt hälsning från Gud. Coronavirus är Guds Vrede ÖVERJORDEN. Många kommer att förgås. Gud har gett till dessa människor som dog, sin sista chans. Dom som är kvar kommer att börja en ny vandring med den Helige Anden, för att förberedda oss för den sista efterlängtad väckelse, som kommer innan uppryckandet.Huruvida bara dem kristna som; söker extra mycket Gud under denna speciella tid kommer att användas av GUD. Bara dem som söker GUD av hela sitt hjärtat kommer att Gå under uppryckandet. Bara dem kristna som llever i andern kommer att "ryckas upp" i samband med att den sista tiden börjar för att öppna väggen för att anti-kristen träder fram.

Coronavirus har gjort möjlighet för oss att upptäckta dem som har infiltrerat sig bland oss som ”kristna”. Därför detta är en fråga som splittrar många kristna. När dem få höra att några ”stora” predikanter har insjuknat och i värsta fall dött.Guds vrede är över hela världen då många av dessa ledare och kyrka som inte har gjort GUDS VILJA kommer att förgås om dem inte lämnar sitt liv till GUD av hela hjärtat. Nu är det inte tid med att söka en partner. Det är tid att söka GUDS Barmhärtighet och överleva.

OM JAG TILLSLUTER HIMLEN SÅ ATT REGN INTE FALLER, OM JAG BJUDER GRÄSHOPPOR ATT FÖRDÄRVA LANDET ELLER

OM JAG SÄNDER PEST BLAND MITT FOLK, MEN MITT FOLK, SOM ÄR UPPKALLAT EFTER MITT NAMN, ÖDMJUKAR SIG OCH BER OCH SÖKER MITT ANSIKTE OCH OMVÄNDER SIG FRÅN SINA ONDA VÄGAR, DÅ VILL JAG HÖRA DET FRÅN HIMLEN OCH FÖRLÅTA DERAS SYND OCH SKAFFA LÄKEDOM ÅT DERAS LAND. (2krönikeboken7)
HERREN SKA LÅTA VARJE SJUKDOM VIKA FRÅN DIG. INGEN AV EGYPTENS ALLA SVÅRA SJUKDOMAR* SOM DU KÄNNER TILL SKA HAN LÄGGA PÅ DIG, MEN HAN SKA LÄGGA DEM PÅ ALLA SOM HATAR DIG.
5TE MOSSEBOKEN 7;15


Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-01-26 av Anonym
Menar du att alla kristna som insjuknar i Covid är infiltrerare bland kristna, människor som vill splittra Guds kropp?
Och menar du att vår Gud vill tala om att alla som insjuknar i covid (kristen eller icke kristen) drabbas av Guds vrede?

Menar du det, ja då kan människan avgöra hjärtats tro utifrån Coronavirusets framfart.

Men endast Gud ser våra hjärtan..
Roffe
#2. Publicerat 2021-01-26 av Roffe
Är coronapandemin ett tecken på den yttersta tiden? Många kristna har antagligen funderat över det under de senaste månaderna. Världen idag har pratat med flera bibellärare och teologer för att höra vad de har för syn på det som händer i vår värld just nu.
https://www.varldenidag.se/nyheter/ar-coronapandemin-ett-tecken-pa-yttersta-tiden/reptdp!fof11qLGBoCDQAOESgp1mA/
Roffe
#3. Publicerat 2021-01-26 av Roffe

OM JAG TILLSLUTER HIMLEN SÅ ATT REGN INTE FALLER, OM JAG BJUDER GRÄSHOPPOR ATT FÖRDÄRVA LANDET ELLER

OM JAG SÄNDER PEST BLAND MITT FOLK, MEN MITT FOLK, SOM ÄR UPPKALLAT EFTER MITT NAMN, ÖDMJUKAR SIG OCH BER OCH SÖKER MITT ANSIKTE OCH OMVÄNDER SIG FRÅN SINA ONDA VÄGAR, DÅ VILL JAG HÖRA DET FRÅN HIMLEN OCH FÖRLÅTA DERAS SYND OCH SKAFFA LÄKEDOM ÅT DERAS LAND. (2krönikeboken7)


HERREN SKA LÅTA VARJE SJUKDOM VIKA FRÅN DIG. INGEN AV EGYPTENS ALLA SVÅRA SJUKDOMAR* SOM DU KÄNNER TILL SKA HAN LÄGGA PÅ DIG, MEN HAN SKA LÄGGA DEM PÅ ALLA SOM HATAR DIG.
5TE MOSSEBOKEN 7;15

13 Om jag tillsluter himlen så att regn inte faller, om jag bjuder gräshoppor att fördärva landet eller om jag sänder pest bland mitt folk, 14 men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land.
Andra Krön.7:---->norden714.com


Anonym
#4. Publicerat 2021-01-26 av Anonym
JA GUD SER VÅRA HJÄRTA DÄRFÖR KAN HANS VREDE INJUTAS PÅ JORDEN. HANS VREDE SKICKAS INTE NÄR FOLK BEHÄR GUD, OCH FÖLJER HANS VILJA. DETTA UPPENBARADE GUD FÖR MIG INNAN CORONAVIRUSET GJORDE SIG KÄNNA. TYVÄRR ÄR DET SÅ ATT GUD VREDE ÄR ÖVER VÄRLDEN FÖR ATT KYRKORNA INTE HAR GJORT SITT SOM GUD HAR VELAT. GUD BEKRÄFTADE DET HAN SA TILL MIG GENOM DETTA ORD SAKARIA 11

Så har Herren, min Gud, sagt: Bli en herde för fåren som skall slaktas De som köper dem drar sig inte för att döda dem, och de som säljer dem säger: Lovad vare Herren, jag har blivit rik! Och deras egna herdar skonar dem inte, Nej, jag skall inte längre skona landets invånare, säger Herren. Jag skall utlämna människorna åt varandra och åt deras kungar; de skall ödelägga landet och jag skall inte låta någon slippa undan.Så blev jag en herde för boskapshandlarnas slaktfår: jag tog två stavar, den ena kallade jag Ynnest och den andra Enighet, och jag vallade hjorden.Jag gjorde mig av med de tre herdarna på en månad. Men jag miste tålamodet med fåren, och även de tröttnade på mig.Då sade jag: »Jag vill inte längre vara er herde. Låt dem dö som skall dö, låt dem gå under som skall gå under och låt dem som blir kvar äta upp varandra.«Så tog jag min stav Ynnest och bröt av den för att upplösa det förbund som jag slutit med alla folk.Den dag det upplöstes förstod boskapshandlarna som iakttog mig att detta var Herrens ord.Sedan sade jag till dem: »Om ni tycker att det är rätt, så ge mig min lön – låt annars bli!« Då vägde de upp trettio silverstycken åt mig.Herren sade till mig: »Kasta dem till smältaren, denna härliga summa som de anser mig värd.« Och jag tog de trettio silverstyckena och kastade dem åt smältaren i Herrens hus.Så bröt jag av min andra stav Enighet för att upplösa broderskapet mellan Juda och Israel.Herren sade till mig: »Utrusta dig nu som en oduglig herde.Ty jag skall låta det komma en herde i landet som inte bryr sig om de bortsprungna, inte letar efter de jämrande, inte läker de skadade, inte sörjer för de friska utan äter de fetas kött och sliter av dem klövarna.«Ve den oduglige herden,som överger sina får!Må svärdet träffa hans arm och hans högra öga!Må hans arm förtvina och hans högra öga utsläckas för alltid!
Alice
#5. Publicerat 2021-01-27 av Alice
...
Så har Herren, min Gud, sagt: Bli en herde för fåren som skall slaktas De som köper dem drar sig inte för att döda dem, och de som säljer dem säger: Lovad vare Herren, jag har blivit rik! Och deras egna herdar skonar dem inte, Nej, jag skall inte längre skona landets invånare, säger Herren. Jag skall utlämna människorna åt varandra och åt deras kungar; de skall ödelägga landet och jag skall inte låta någon slippa undan.Så blev jag en herde för boskapshandlarnas slaktfår: jag tog två stavar, den ena kallade jag Ynnest och den andra Enighet, och jag vallade hjorden.Jag gjorde mig av med de tre herdarna på en månad. Men jag miste tålamodet med fåren, och även de tröttnade på mig.Då sade jag: »Jag vill inte längre vara er herde. Låt dem dö som skall dö, låt dem gå under som skall gå under och låt dem som blir kvar äta upp varandra.«Så tog jag min stav Ynnest och bröt av den för att upplösa det förbund som jag slutit med alla folk.Den dag det upplöstes förstod boskapshandlarna som iakttog mig att detta var Herrens ord.Sedan sade jag till dem: »Om ni tycker att det är rätt, så ge mig min lön – låt annars bli!« Då vägde de upp trettio silverstycken åt mig.Herren sade till mig: »Kasta dem till smältaren, denna härliga summa som de anser mig värd.« Och jag tog de trettio silverstyckena och kastade dem åt smältaren i Herrens hus.Så bröt jag av min andra stav Enighet för att upplösa broderskapet mellan Juda och Israel.Herren sade till mig: »Utrusta dig nu som en oduglig herde.Ty jag skall låta det komma en herde i landet som inte bryr sig om de bortsprungna, inte letar efter de jämrande, inte läker de skadade, inte sörjer för de friska utan äter de fetas kött och sliter av dem klövarna.«Ve den oduglige herden,som överger sina får!Må svärdet träffa hans arm och hans högra öga!Må hans arm förtvina och hans högra öga utsläckas för alltid!
Det här handlar om förbund som bryts mellan olika folk, bland annat Juda och Israel. Avfällingar lämnas åt sitt öde åt varandra utan herde. För det gick inte att vara en god herde över dessa får. Men även den som blev den dåliga herden får sitt straff i slutändan.
GT måste läsas annorlunda än NT. I GT står ofta Guds handlande beskrivet bakom hela händelseförloppet, från att förstocka människors sinnen till att bestraffa dem som övergav de förstockade. Det är oavsett en historiebeskrivning och har ingenting med dagens Corona att göra. Det handlar om förbund som bryts och att människor lämnas åt sin ondska, men att den dåliga herden ska få sitt straff för detta att han lämnat dem. Så överge aldrig varandra!.
Anonym
#6. Publicerat 2021-01-27 av Anonym
GT måste läsas annorlunda än NT.
Jag är helt med dig Alice! I GT fanns inte försoningen även om profeterna förutsåg den. Precis efter Bibelns starkaste profetia om Jesus följer Jesaja 54:7-10. Vi lever nu i nådens tid och Gud är vår kärleksfulle far som älskar sina barn. Gud tillskriver oss inte våra synder (Rom 4:8). Han var kärleksfull i GT också men bemötte synden annorlunda eftersom den bröt ned hans älskade mänsklighet fram tills det fanns en lösning genom Kristus. Tänk amputation istället för medicinsk behandling. Innan medicinsk behandling fanns var amputation det enda som hjälpte men idag vore konsekvenserna av amputation fruktansvärda eftersom det finns en bättre lösning.

Men utan förbundsförståelse mixar man GT och NT rakt av och skapar en Gudsbild av en nyckfull Gud som ena dagen vredgas och andra dagen visar kärlek. En Gud man inte kan veta var man har. Den Guden finns inte på riktigt. bara i huvudet på vissa kristna. Guds sanna natur är Kärlek!
Roffe
#7. Publicerat 2021-01-27 av Roffe
Jag är helt med dig Alice! I GT fanns inte försoningen även om profeterna förutsåg den. Precis efter Bibelns starkaste profetia om Jesus följer Jesaja 54:7-10. Vi lever nu i nådens tid och Gud är vår kärleksfulle far som älskar sina barn. Gud tillskriver oss inte våra synder (Rom 4:8). Han var kärleksfull i GT också men bemötte synden annorlunda eftersom den bröt ned hans älskade mänsklighet fram tills det fanns en lösning genom Kristus. Tänk amputation istället för medicinsk behandling. Innan medicinsk behandling fanns var amputation det enda som hjälpte men idag vore konsekvenserna av amputation fruktansvärda eftersom det finns en bättre lösning.

Men utan förbundsförståelse mixar man GT och NT rakt av och skapar en Gudsbild av en nyckfull Gud som ena dagen vredgas och andra dagen visar kärlek. En Gud man inte kan veta var man har. Den Guden finns inte på riktigt. bara i huvudet på vissa kristna. Guds sanna natur är Kärlek!

27 Ni har hört att det är sagt: Du ska inte begå äktenskapsbrott.28 Jag säger er: Den som ser med begär på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta. 29 Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp kastas i Gehenna. 30 Och om din högra hand förleder dig till synd, så hugg av den och kasta den ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp hamnar i Gehenna.

31 Det är sagt: Den som skiljer sig från sin hustru ska ge henne skilsmässobrev.32 Jag säger er: Den som skiljer sig från sin hustru av annat skäl än sexuell synd, han blir orsak till att äktenskapsbrott begås med henne. Och den som gifter sig med en frånskild kvinna begår äktenskapsbrott. Mat. 5:-


Anonym
#8. Publicerat 2021-01-27 av Anonym

27 Ni har hört att det är sagt: Du ska inte begå äktenskapsbrott.28 Jag säger er: Den som ser med begär på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta. 29 Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp kastas i Gehenna. 30 Och om din högra hand förleder dig till synd, så hugg av den och kasta den ifrån dig! Det är bättre för dig att en del av din kropp går förlorad än att hela din kropp hamnar i Gehenna.

31 Det är sagt: Den som skiljer sig från sin hustru ska ge henne skilsmässobrev.32 Jag säger er: Den som skiljer sig från sin hustru av annat skäl än sexuell synd, han blir orsak till att äktenskapsbrott begås med henne. Och den som gifter sig med en frånskild kvinna begår äktenskapsbrott. Mat. 5:-


Japp, precis så och till och med mycket heligare måste du leva om du ska uppnå frälsning genom lagen. Det är Guds standard för vad som krävs. Lycka till! Ingen har klarat det hittills förutom Jesus själv då.

Eller kan du ärva riket med Kristus
hebreerbrevet 9:15-18
Roffe
#9. Publicerat 2021-01-28 av Roffe

1 Tim 1:

8 Men vi vet att lagen är god, om man använder den rätt 9 och inser att den inte är till för rättfärdiga utan för laglösa och rebeller, gudlösa och syndare, oheliga och oandliga. Lagen är till för dem som misshandlar sin far och mor, för mördare, 10 för dem som lever i otukt och homosexualitet, för slavhandlare, lögnare, menedare och allt annat som går emot den sunda läran, 11 enligt evangeliet om den salige Gudens härlighet som har anförtrotts mig.

https://sv.bibelsite.com/1_timothy/1-8.htm


Anonym
#10. Publicerat 2021-01-28 av Anonym

1 Tim 1:

8 Men vi vet att lagen är god, om man använder den rätt 9 och inser att den inte är till för rättfärdiga utan för laglösa och rebeller, gudlösa och syndare, oheliga och oandliga. Lagen är till för dem som misshandlar sin far och mor, för mördare, 10 för dem som lever i otukt och homosexualitet, för slavhandlare, lögnare, menedare och allt annat som går emot den sunda läran, 11 enligt evangeliet om den salige Gudens härlighet som har anförtrotts mig.

https://sv.bibelsite.com/1_timothy/1-8.htm


Tänker att texten ovan måste utvecklas något, förklaras... kanske...
"Så länge vi levde i köttet var de syndiga begären som väcktes genom lagen verksamma i våra kroppar så att vi bar frukt åt döden. Synden grep tillfället och väckte genom budorden alla slags begär i mig. Utan lag är synden död." Rom 7

Märk väl att utan lag är synden död. Synden blir inte synlig utan lagen. Synden får liv genom Lagen.
Lagen och budorden uppenbarar synden, men eftersom vi inte kan följa lagen och budorden i köttet leder dessa båda till syndens liv och min död.
Lagen är god och budorden är heliga eftersom de uppenbarar vårt behov av Frälsaren, och i Herrens offer blir vi friköpta från lagen.. dvs vi ska inte längre tänka att lagen kan ge människan liv då vi i Kristus dött bort från lagen, det som höll oss fångna.
snömannen säger: Godmorgon alla är där ute på Kd, får önska en trevlig dag till er! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen