Höstlöv säger: Cyklar hem i fantastisk solnedgång med rapsfält som just börjar färga fälten smått gula & gläds över allt som är positivt. Tacka Herren i allt!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-01-15 av Anonym.
COVID-1984; "Boten värre än soten"

Nu har vi fått in lite statistik. Överdödligheten 2020 är i nivå med en svårare influensa, men inte på något sätt unik.

”Åke Nilsson var på 90-talet ansvarig för SCB:s befolkningsstatistik. Han minns de höga dödstalen under influensamånaderna på 90-talet och han minns tystnaden som omgärdade dem. När han nu letar sig tillbaka för att jämföra dödligheten på våra två corona-månader ser han att influensan fortfarande dödade fler än corona-månaderna 2020, mätt i absoluta tal. Han ser till och med hundratals månadspar där Sverige hade fler döda, om man mäter dödstalen relativt befolkningsstorlek”.

https://emanuelkarlsten.se/sveriges-tva-corona-manader-inte-mer-dodliga-an-90-talets-influensa-men-det-innebar-inte-att-allt-ar-normalt/

https://www.statista.com/statistics/525353/sweden-number-of-deaths/?utm_source=statista_system&utm_medium=email&utm_campaign=statistic_update_mail&utm_term=statistik_abo

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-01-15 av Anonym

Det som gör COVID-19 unikt är att detta virus är ett biologiskt vapen, medvetet skapat och utsläppt från ett laboratorium. Det är alltså en attack på mänskligheten,* som hänger ihop med det amerikanska presidentvalet och medverkan från ”The Deep State”. Det andra som skiljer detta från influensan är den samordning med vilken regeringar och massmedia samverkar och bedriver propaganda för vaccinering. Det tredje som skiljer är grundlagsstridiga ”pandemi-lagar”, restriktioner och nedstängningar som får ”boten” att bli många gånger värre än ”soten”. Följden blir, om detta fortsätter, att små och mellanstora företag går i konkurs, medelklassen blir utraderad. Detta kallas nu ”The Great Reset”, tidigare beteckning var ”The New World Order”. Den nya världsordningen, som är en annan beteckning på världskommunismen. Mänskligheten delas upp i ett decimerat antal slavar och deras herrar.

*Källa på ”biologiskt vapen”; ”Tredje världskriget har börjat”, fem minuter:

Lt General Thomas Mclnerney has very important message that he claims. - YouTube

Om amerikanska presidentvalet:

https://peterkrabbe.wordpress.com/2021/01/12/nar-korthuset-faller-samman/

Tillit
#2. Publicerat 2021-01-15 av Tillit
Nej vi har inte fått svaret än. Statistiken för 2020 är ännu inte komplett. Se mitt nya svar i den andra tråden.
Tillit
#3. Publicerat 2021-01-15 av Tillit
Skitsnack!!
sanningssökare
#4. Publicerat 2021-01-16 av sanningssökare

Det som gör COVID-19 unikt är att detta virus är ett biologiskt vapen, medvetet skapat och utsläppt från ett laboratorium. Det är alltså en attack på mänskligheten,* som hänger ihop med det amerikanska presidentvalet och medverkan från ”The Deep State”. Det andra som skiljer detta från influensan är den samordning med vilken regeringar och massmedia samverkar och bedriver propaganda för vaccinering. Det tredje som skiljer är grundlagsstridiga ”pandemi-lagar”, restriktioner och nedstängningar som får ”boten” att bli många gånger värre än ”soten”. Följden blir, om detta fortsätter, att små och mellanstora företag går i konkurs, medelklassen blir utraderad. Detta kallas nu ”The Great Reset”, tidigare beteckning var ”The New World Order”. Den nya världsordningen, som är en annan beteckning på världskommunismen. Mänskligheten delas upp i ett decimerat antal slavar och deras herrar.

*Källa på ”biologiskt vapen”; ”Tredje världskriget har börjat”, fem minuter:

Lt General Thomas Mclnerney has very important message that he claims. - YouTube

Om amerikanska presidentvalet:

https://peterkrabbe.wordpress.com/2021/01/12/nar-korthuset-faller-samman/

Den här delen har jag lite svårt att hålla med om. För om det skulle vara ett sådant. Så har dom ju släppt ett biologiskt vapen som det finna massor med olika sätt att bota!? Jag har hört om hur Faucci gjorde egna stora beslut om att bedriva virusstudier som i och för sig mkt väl kan ha varit med ont uppsåt. Men han fick ju blankt nej och insåg väl att här gäller det att rädda sitt eget skinn. Som det alltid handlar om, att ha ryggen fri. Så han outsoursade den här forskningen till Wuhan. Men hela starten på detta hela tiden så har man aldrig uppvisat viruset, utan hela tiden att det finns saker som antyder viruset. Och nu nä
sanningssökare
#5. Publicerat 2021-01-16 av sanningssökare
Skit förlorade lite text. Men testningen är ett grundfel i hela skapandet av denna kris.

Jag vill inte ta ordet pandemi i min mun, för omfattningen på detta som man kallar covid 19 uppfyller inte WHOs fastslagna premisser för vad som skall kallas en pandemi. Det är för få drabbade för att det skall kunna klassas som en pandemi för då skall en stor del av befolkningen vara drabbad, sjuk vill säga. Det borde röra sig om åtminstone 30 % av befolkningen. Den uppblåsta covid 19 statistiken säger att strax under 4 % är smittade och 0.08 % har avlidit det vill säga att 2.08 % av de som smittats har avlidit.Men då skall vi veta att testet som används för att fastställa att de är sjuka av covid-19 har väldigt stor felprocent. Klaus Schwab, den ormen, säger i son bok Covid 19. Hörde någon säga att slutraden är Covid 19 pandemin som inte var en pandemi! Så detta handlar om just hans och andras visioner om ett ny framtid en hållbar framtid och där människan själv är sin egen Gud och har sitt eget öda i sina egna händer. Jag har svårt att få det att gå ihop att så många kristna stöder den agendan.
Anonym
#6. Publicerat 2021-01-16 av Anonym
Den här delen har jag lite svårt att hålla med om. För om det skulle vara ett sådant. Så har dom ju släppt ett biologiskt vapen som det finna massor med olika sätt att bota!? Jag har hört om hur Faucci gjorde egna stora beslut om att bedriva virusstudier som i och för sig mkt väl kan ha varit med ont uppsåt. Men han fick ju blankt nej och insåg väl att här gäller det att rädda sitt eget skinn. Som det alltid handlar om, att ha ryggen fri. Så han outsoursade den här forskningen till Wuhan. Men hela starten på detta hela tiden så har man aldrig uppvisat viruset, utan hela tiden att det finns saker som antyder viruset. Och nu nä

Jag förstår din tankegång, men som du säkert har hört av virusexperterna Judy Mikovits och Luc Montagnier, så är Sars-Covid-2, som hade en HIV-komponent, framställt på ett biologiskt laboratorium och inte naturligt förekommande. Den amerikanska militären representerad av general Thomas Mclnerney, anser att det är ett biologiskt vapen som man attackerat USA med. Detta ursprungliga virus med denna onaturliga komponent har nu muterat tusentals gånger till sannolikt mildare varianter. Naturen har desarmerat dess ursprungliga farlighet som biologiskt vapen. Filmen ”Plandemic” är censurerad från Youtube i likhet med tusentals andra, men titeln säger vad det var frågan om. En medvetet skapad ”pandemi”, som används för att i kommunistisk anda krossa medelklassen och ekonomin världen över, meddelst "lockdown" och avskaffande av mänskliga friheter och rättigheter, ja folkstyret, demokratin. Detta är huvudsyftet, förutom att trycka i folk giftiga vacciner som skadar det naturliga immunförsvaret.

Anonym
#7. Publicerat 2021-01-16 av Anonym
Den här delen har jag lite svårt att hålla med om. För om det skulle vara ett sådant. Så har dom ju släppt ett biologiskt vapen som det finna massor med olika sätt att bota!? Jag har hört om hur Faucci gjorde egna stora beslut om att bedriva virusstudier som i och för sig mkt väl kan ha varit med ont uppsåt. Men han fick ju blankt nej och insåg väl att här gäller det att rädda sitt eget skinn. Som det alltid handlar om, att ha ryggen fri. Så han outsoursade den här forskningen till Wuhan. Men hela starten på detta hela tiden så har man aldrig uppvisat viruset, utan hela tiden att det finns saker som antyder viruset. Och nu nä
På newsvoice ligger nu en artikel om en militärläkare som menar att coronasituationen uppfyller kriterierna för en biovapenattack mot främst USA.
Anonym
#8. Publicerat 2021-01-17 av Anonym
Anonym
#9. Publicerat 2021-01-18 av Anonym
Den här videon har tagits bort. Nu har de stora mediajättarna gått alldeles för långt!
De har beslutat att ta bort allt som handlar om att "huskurer" kan hjälpa mot Covid19-viruset. De raderar massor som de tycker passar in i detta! Och åsiktsfrihet som varken är kränkande eller någon typ av hets censureras bort, raderas helt. Några enskilda personer sitter och utövar maktmissbruk och åsiktsförbud och bestämmer att viss information inte får nå människor, utan att allt måste följa deras syn på vad som är mainstream och viktigt. Helt sjukt!

Jag hann inte lyssna på vad Walter Veith säger, men eftersom jag hört så mycket med honom förut så anar jag vad han hade för råd. Han är utbildad inom hälsa och människokroppen, och har föreläsningar om hur mat påverkar kropp och immunförsvar. Och han är generellt emot syntetiska preparat.
Men det hade varit intressant att veta vilka fakta han hade med i programmet.

Den här censureringen har blivit en förföljelse av åsikts- och yttrandefriheten! Vad är det för styrande som har börjat och utvecklats, och vart vill de styra in oss alla?
Är det pengar, makt och inflytande som ligger bakom besluten, eller annat?
Ska vi inte kunna få valfrihet och den egna möjligheten att få välja vilka vi vill få information och fakta ifrån, utan viss information ska döljas och mörkas och undanhållas för alla?
Några få mäktiga personer kontrollerar världens åsikter på globala plattformar. Swebb-tv är också raderad, helt och hållet. Det är ju inga brott mot mänskligheten som begåtts! Bara åsikter som inte passar etablissemanget.

Jag försvarar inte allt som skrivs. Men jag försvarar friheten!
Anonym
#10. Publicerat 2021-01-18 av Anonym
Den här videon har tagits bort. Nu har de stora mediajättarna gått alldeles för långt!
De har beslutat att ta bort allt som handlar om att "huskurer" kan hjälpa mot Covid19-viruset. De raderar massor som de tycker passar in i detta! Och åsiktsfrihet som varken är kränkande eller någon typ av hets censureras bort, raderas helt. Några enskilda personer sitter och utövar maktmissbruk och åsiktsförbud och bestämmer att viss information inte får nå människor, utan att allt måste följa deras syn på vad som är mainstream och viktigt. Helt sjukt!

Jag hann inte lyssna på vad Walter Veith säger, men eftersom jag hört så mycket med honom förut så anar jag vad han hade för råd. Han är utbildad inom hälsa och människokroppen, och har föreläsningar om hur mat påverkar kropp och immunförsvar. Och han är generellt emot syntetiska preparat.
Men det hade varit intressant att veta vilka fakta han hade med i programmet.

Den här censureringen har blivit en förföljelse av åsikts- och yttrandefriheten! Vad är det för styrande som har börjat och utvecklats, och vart vill de styra in oss alla?
Är det pengar, makt och inflytande som ligger bakom besluten, eller annat?
Ska vi inte kunna få valfrihet och den egna möjligheten att få välja vilka vi vill få information och fakta ifrån, utan viss information ska döljas och mörkas och undanhållas för alla?
Några få mäktiga personer kontrollerar världens åsikter på globala plattformar. Swebb-tv är också raderad, helt och hållet. Det är ju inga brott mot mänskligheten som begåtts! Bara åsikter som inte passar etablissemanget.

Jag försvarar inte allt som skrivs. Men jag försvarar friheten!
Jag tror inte det är mediejättarna egentligen. Kraven på utgivaransvar kommer uppifrån, i vårt fall på EU-nivå. Facebook & Co har inget eget intresse av att ta bort kontroversiella inlägg - allt som driver mycket trafik är ju klirr i kassan för dem. Men de fäller nog hellre än friar i nuläget, för att inte riskera något.

Detta är dock inget nytt. Innan Internet var vi ju hänvisade till att t.ex. skriva artiklar och insändare, och då fanns alltid en redaktion som kunde vägra publicera. Så, det är bara ett steg tillbaka. Eller två. Och det är på gott och ont, för det sprids också mycket via nätet som leder mänskligheten fel. Det är en svår balansgång!
Höstlöv säger: Cyklar hem i fantastisk solnedgång med rapsfält som just börjar färga fälten smått gula & gläds över allt som är positivt. Tacka Herren i allt!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen