Lilla snöflingan säger: Detsamma till dig (å alla andra), snömannen! =D (även om d e förmiddag/lunchtid nu, hehe! ; ) ..undrar va Gud har för oss den här helgen??! Spännande!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-01-06 av Anonym.
Akut angående corona och vaccinet

Jag delar med mig av detta därför att jag bryr mig om dig, dina nära och kära och vår framtid. Det finns mycket under den yta vi ser gällande coronaproblematiken som är mycket (livs)viktigt att känna till. Se länkarna nedan.

Ni har beslutat köpa in miljontals doser av ett helt nytt, oprövat och icke säkerhetstestat RNA-vaccin mot SARS-cov-19, baserat på genmanipulation och nanoteknologi. Det innebär att gener ska sättas in i våra mänskliga celler för att producera coronaprotein i all evighet. FDA i USA har dessutom konstaterat att detta vaccin kan orsaka ett stort antal livshotande biverkningar, inklusive dödsfall.”

Immunologen Sanna Ehdin nu kräver svar på i ett öppet brev till statsministern Stefan Löfven och Folkhälsomyndighetens Johan Carlson.

https://nyadagbladet.se/debatt/det-svenska-folket-har-fragor-som-kraver-svar/

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-01-06 av Anonym
Rätta mig om jag har fel, men har inte åtminstone en sköterska dött av vaccinet? Det visades film då hon svimmade, jag hörde att hon dog.
Anonym
#2. Publicerat 2021-01-10 av Anonym
Jo tyvärr. Se senare i inläggserien. Dessutom tycks hon inte vara den enda.
Tillit
#3. Publicerat 2021-01-10 av Tillit
Är det den här ni menar dog? Länka gärna direkt till det ni påstår. Tänker inte läsa hela inläggserien med tanke på de felaktiga uppgifterna som sägs i trådstarten.

Detta, bland annat är det felaktiga, som jag visat i den andra tråden: "baserat på genmanipulation och nanoteknologi. Det innebär att gener ska sättas in i våra mänskliga celler för att producera coronaprotein i all evighet"
Tillit
#5. Publicerat 2021-01-11 av Tillit
Ja. Då är osons svar ovan där han säger att hon "inte tycks vara" den enda som dött dessutom ytterst allvarligt att sprida. Väldigt. Så jag ber därför vänligt om en lista med dokumenterade dödsfall som styrker detta allvarliga påstående.
Tillit
#6. Publicerat 2021-01-11 av Tillit
Så, nu finns det minst två dokument som jag ber att få. Ett, som jag frågat efter flera gånger tidigare, nämligen den rapport som sägs mena att PCR teknik inte går att använda för att detektera covid-19 och två, ett skriftligt dokument som visar på att dödsfall skett på grund av vaccin mot covid-19. Inte filmer med obekräftade uttalanden från tydligt vinklade påståenden eller debattartiklar som är fulla av andra felaktiga uppgifter eller slutsatser.

Det är faktiskt inte för mycket begärt att få granska källan när det påstås så allvarliga saker.

Angående PCR. Då jag själv och mina kollegor i Cambridge som jobbar med ett instrument för PCR-analys testas tre gånger i veckan eftersom professorn som tagit fram analysen och jobbar dagligen i teamet är 76 år gammal och förstås inte kan riskera att bli smittad. Ett team på fler än tio personer som testats tre gånger i veckan var sen mars 2020. Det är över 1200 utförda tester där EN person detekterats vara smittad (som sedan verifierades ett par gånger under isoleringen tills han visade negativa svar igen). Om andelen false positive skulle vara så hög som påstås i artiklarna oson delade, hur är detta möjligt?
Tillit
#7. Publicerat 2021-01-11 av Tillit
Rätta mig om jag har fel, men har inte åtminstone en sköterska dött av vaccinet? Det visades film då hon svimmade, jag hörde att hon dog.
Snälla, ge mig källan till det du säger. Vingen och jag har ju annars redan rättat dig med de två länkar vi delade ovan. Annars deltar ju även du själv i ryktesspridningen eftersom du "hörde att hon dog".
SweKiwi
#8. Publicerat 2021-01-11 av SweKiwi
Jag kollade runt lite själv efter ett dokument eller en rapport som pratar om PCR-testernas (o)tillförlitlighet.

Folkhälsomyndigheten själva uppger att PCR-tester är de vanligaste förekommande ute i vården, men att det finns andra. (Källa)

De länkar till en sammanställning av PCR-tester/nukleinsyratester avsedda att påvisa pågående infektion av covid-19, som är gjord av Johns Hopkins. (Källa) Där listas hur testerna går till och för- och nackdelar med de olika varianterna.

De i sin tur hänvisar till NCBI, National Center for Biotechnology Information, som lyder under U.S. National Library of Medicine. (Källa)

FHM har även en litteratursammanställning om provtagning vid PCR-påvisning av SARS-CoV-" i de övre luftvägarna. (Källa)

Nu får väl »experterna« oson, Närking, Sanningssökare och andra visa att de också kan ta fram dokument.

/ Kiwi
Tillit
#9. Publicerat 2021-01-11 av Tillit
Ja. Det är lite det här jag skulle vilja få fram. Det är bara ett sätt att påvisa covid-19 och inte bara ett sätt att köra PCR-analys.

Jag läste lite i en av osons artiklar (som mest är videor med uttalanden vilket knappast kan räknas som "artiklar" eller "dokument") och såg en beskrivning av hur den läkare som visade att PCR inte funkar fick sin bias. Han blev testad positiv symptomfri och han och hans tre kollegor som träffat honom var tvungna att isolera sig en tid, så han blev mäkta upprörd över det. Men sen läser jag vidare och han hade sedan visat att om man termocyklar mer än 35 gånger så får man 97% false positive (eller något ditåt), men då används metoden på ett felaktigt sätt. Vid framtagning av ett instrument och en metod görs rigorösa tester för att se metodens tillförlitlighet med kända prover, både positiva och negativa förstås. Och detta verifieras dessutom i labben regelbundet på befintliga instrument. Jag jobbade med att ta fram ett PCR-instrument 2002-2004 och där var gränsen för att inte få en osoecifik amplifiering just runt 33-35 cykler så det instrumentet körde bara trettio cykler (vilket jag tror var standard på den tiden). Man vill ju snarare korta ner antalet, för att spara tid.

Instrumentet jag är med om nu använder inte termocykling. Går bara upp till 90 grader en gång för att öppna upp DNAmolekylerna.
Tillit
#10. Publicerat 2021-01-11 av Tillit
Måste rätta mig själv efter dubbelkoll. Vissa assays av PCR körs även med typ 40 cykler, men allt är förstås verifierat med positiva och negativa kontroller. Det beror på vilket material som ska amplifieras och vilka primrar som används.

Men jag efterlyser rapporten!!!
Lilla snöflingan säger: Detsamma till dig (å alla andra), snömannen! =D (även om d e förmiddag/lunchtid nu, hehe! ; ) ..undrar va Gud har för oss den här helgen??! Spännande!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen