Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-12-14 av Anonym.
Vaccinationsskador och ”Spanska sjukan”


Boken ”Världsbyggarnas Bedrägeri”, Stockholm 2007, av författaren Jüri Lina tillägnar ett kapitel åt Vaccinationsskador. Jag tar in några intressanta uppgifter om vaccinationer från boken med tanke på att massvaccinationer är på gång. Sedan kan var och en gräva vidare, bekräfta eller ifrågasätta uppgifterna nedan.

Frimurarkatalogen ”I guld och himmelsblått” uppger att frimurarna är både föregångare till och främjare av vaccination. Frimuraren Bill Gates vill enligt egen uppgift vaccinera sju miljarder människor.

På svenska finns boken av läkaren Viera Scheibner ”Beteendestörningar i barndomen. Sambandet med vaccination”. Hennes slutsats: Finns inget bevis för vacciners förmåga att förebygga sjukdomar. Tvärtom finns en mängd bevis för att de vållar allvarliga biverkningar. Läkemedelsverket har inte erkänt detta (2007) samtidigt som miljoner betalats ut till svenska barn för vaccinskador.

Upp till 80 procent av alla barnvacciner tillverkas av laboratorier kontrollerade av frimurarfamiljen Rockefeller.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-12-14 av Anonym

Antoine Béchamp, fransk professor i medicinsk kemi, betonade att om man äter och lever rätt, så tjänar bakterierna oss. Vid obalans lämnar många mineraler cellerna – bakterier och virus börjar attackera de försvagade cellerna. Han fick inga medel till sina forskningsprojekt. Det fick däremot hans landsman, kemisten och läkaren Louis Pasteur. Han påstod att alla mikroorganismer inom och utom kroppen framkallar sjukdomar och därför måste bekämpas med vacciner. Han fick enorma anslag, från framför allt Paris-Rotschildarna.

Statistiken visar att före vaccinationskampanjerna på 1900-talet var smittsjukdomarna på tillbakagång. Barnsjukdomar är inte farliga utan nödvändiga för att bygga barnens immunsystem. Vaccinationerna har orsakat betydande ökning av polio. I USA är enda orsaken till polio vaccination.

1918-1919 började man vaccinera mot ”Spanska sjukan”, ca 75 miljoner människor avled. I Indien 25 miljoner, i Sverige 38000. I Grekland och Egypten dog ingen. De hade inte råd att köpa det dyra Rockefellervaccinet. Sjukdomens ursprungsland var USA och militärbaser där. Det började med att 4000 amerikanska soldater blev vaccinerade mot bakteriell hjärnhinneinflammation. 1000 dog direkt och resten något senare. Amerikanska marinläkare undersökte sjukdomen. Tio frivilliga fördes till de döende i sjukdomen. De skulle exponera sig för influensans offer. Bland annat genom hålla sig nära den sjuke och prata med honom i fem minuter, samt andas in de sjukas andedräkt och låta sig bli hostade i ansiktet fem gånger. Inte en enda av de friska fick sjukdomen.



Anonym
#2. Publicerat 2020-12-14 av Anonym

På senare tid har frimurarna skrämt folk med fågelinfluensan och svininfluensan. AIDS, förkortning för ”förvärvad immunbristsjukdom” var ett biologiskt vapen skapat av USA:s försvarsdepartement, som förvärvades genom vaccination. Fram till 2007 hade 30 miljoner människor avlidit i aids.

Under Kuwaitkriget användes experimentella vacciner på de amerikanska soldaterna, som inte kunde vägra. De fick ”gulfkrigssyndrom”. Vilket är som aids- immunförsvaret bryts ned. Något botemedel finns inte i sikte (2007).

Anonym
#3. Publicerat 2020-12-14 av Anonym
En anledning till att jag inte kommer att ta något vaccin är att vi tog vaccinet mot svininfluensan för 10 år sedan. Jag och min son. Döttrarna ville inte.
Min son blev fruktansvärt sjuk. Han var sjuk i 4 veckor.
Jag vakade över honom i 3 veckor. Och han hade runt 40 graders feber varje dag i 3 veckor.
Han fick lunginflammation och vatten i lungan. Och åt flera antibiotikakurer på rad.
Vi åkte in 7 gånger till läkare.
Jag blev också sjuk och åkte in akut.

Jag kan inte veta om det var vaccinet eller svininfluensan som gjorde oss sjuka. Men det var vi som vaccinerade oss, och det var vi som blev sjuka ganska kort efteråt.

Vi tar inte ett till vaccin, framkallat med expressfart och inte tillräckligt kontrollerat, där företagen tävlar om multibelopp till den som framkallar ett först och vinner tävlingen..

Alla ska göra det de känner är rätt.
Jag ville bara berätta.

Nu har flera i min närhet haft Covid, och allt har gått bra. Det har varit feber, hosta, lite ont i bröstet vid djupa andetag, och någon har åkt in och kollat syresättningen men den var bra. Flera har varit runt 55-60 år.
Anonym
#4. Publicerat 2020-12-14 av Anonym
Man berättade nyligen på TV att man beräknat att man räddade livet på 60 personer i Sverige genom svininfluensavaccinet.
Men 400 ungdomar fick livet förstört av narkolepsi. Ett ämne i vaccinet var så likt det kroppsegna ämnet så att kroppen angrep sig själv. Och det blev hjärnskador. Om jag förstod det rätt..
Anonym
#5. Publicerat 2020-12-14 av Anonym
I våras så i bön ofta fick jag ett återkommande märkligt ord till mig
Efter en tid googlade jag på det ordet, det var ett ämne innehållande arsenik, användes i typ dåtida svåra behandlingar som kunde leda till döden.,var ett dödligt gift

Hittar inte artikeln och ordet i maijet som jag sparade. Puts väck borta :((
Men jag fick till mig det härrörde något om kanske ett corona vaccin som skulle framställas
OBS
Allt måste prövas,

Jag tror själv på Guds löfte för oss om pest och farsot som härjar. Det lovar oss Psalm 91
Var och en måste göra det ens eget samvete säger,
men tro helst på löftena som fått sitt ja och AMEN, de är givna till den som tror på att det är sant
Det är ingen övertro, det är att lita på att alla Guds löften fått sitt Ja och AMEN
Vi har fått ordet att förhålla oss till.
TRO och frukta inte
Men följ folkhälsorestritionerna, gör ditt och lev sunt och lev ute rör på dig och var i ordet, nära Jesus
Läs Psalm 91 varje dag den är en Herrens medicin det stärker din tro på att ordet inte verkar fåfängt tillbaka utan verkar vartill det är tänkt att verka.
Som sagt vilket du gör vaccin el ej, låt Herren vara med i ditt beslut. Han visar dig Han leder dig
Men som troende be före du verkligen vet.
Gud Välsigne dig
Anonym
#6. Publicerat 2020-12-15 av Anonym
(....)

Statistiken visar att före vaccinationskampanjerna på 1900-talet var smittsjukdomarna på tillbakagång. Barnsjukdomar är inte farliga utan nödvändiga för att bygga barnens immunsystem. Vaccinationerna har orsakat betydande ökning av polio. I USA är enda orsaken till polio vaccination.

(....)


Tillit
#7. Publicerat 2020-12-15 av Tillit
Man berättade nyligen på TV att man beräknat att man räddade livet på 60 personer i Sverige genom svininfluensavaccinet.
Men 400 ungdomar fick livet förstört av narkolepsi. Ett ämne i vaccinet var så likt det kroppsegna ämnet så att kroppen angrep sig själv. Och det blev hjärnskador. Om jag förstod det rätt..
I det här ämnet har jag egentligen väldigt mycket att säga, men idag har jag nog inte tid att ge mig in i samtalet. Jag tog själv inte svininfluensavaccinet men resten av familjen gjorde det. Covid 19 kommer jag troligen att ta. Inte för att jag själv är rädd för att bli smittad utan för att bidra till att minska smittspridningen även om inte hela befolkningen behöver vaccineras för att det ska ske. Vi får se hur strategin kommer att se ut.

Däremot är väl en sådan beräkning intressant då vi vet att covid-19 skördar och högst sannolikt kommer att skörda långt fler liv än dessa sextio (huruvida den undersökningen stämmer) som räddades mot svininfluensan. Här är det ju inte tiotal eller hundratal, utan tusental bara i Sverige och det är inte en spekulation utan faktiska siffror hittills. Hur snabbt vi utvecklar naturlig immunitet (som grupp) och hur snabbt viruset blir mer harmlöst (vilket är mer troligt än att det blir värre) är förstås en parameter att ta med i riskbedömningen, så veta säkert om framtiden kan vi ju aldrig göra. Vi har ju inte ens förmågan att fullt ut veta vad som skulle ha hänt om vi inte gjorde det eller det "misstaget" tidigare.

Att vaccin generellt skulle ha gjort mer skada än nytta historiskt, det är det inte alls svårt att motbevisa.

Men som sagt, har inte tid att ge mig in djupare i diskussionen idag. Kanske en annan dag....

Vi har dock en tendens att se betydligt värre på skador som blir på grund av åtgärder som sätts in för att minska skador än på skadorna vi vill stoppa. Om vi skulle införa självkörande bilar och får ner antalet döda i trafiken till fyrtio per år istället för de dryga två hundra som sker på grund av den mänskliga faktorn, så skulle vi inte fokusera på vinsten av 160 människoliv utan bli upprörda över de fyrtio som tekniken dödar och aldrig acceptera det. Det är möjligt att en orsak till att vi är så irrationella är att när det gäller de två hundra så tror jag mig själv åtminstone ha kontroll över min egen bilkörning så då är det andra som drabbas, men överlåter jag det åt tekniken så kan ju jag vara en av de fyrtio.
Tillit
#8. Publicerat 2020-12-15 av Tillit
Kan inte hålla mig....

Den principiella diskussionen är förstås viktig. Några här skriver utifrån ett perspektiv som kristen och de löften som vi har fått, men om jag som kristen jobbar och verkar bland människor "i världen" så bör jag väl även tänka utifrån rent mänskliga förutsättningar som läkare, utvecklare, sjukvårdare eller som medmänniska helt enkelt?

Alla läkemedel har biverkningar. Det är oundvikligt. All teknik medför risker. Jag minns hur min moster, på tiden då det diskuterades bälteskrav i bilen, då hon tog som exempel hur hon vid en kollision med en älg mirakulöst kastades bak i baksätet när älgen krossade hela förarsätet och hade mosat henne totalt om hon haft bältet på sig. Hennes slutsats var att bilbälte var av ondo för då hade hon ju dött.

Och vi kanske bara ska låta farsoterna dra över och inte göra mer än att skydda oss utan att mixtra med läkemedel (med biverkningar och risker) och ta hand om de sjuka och döda som blir?

Spanska sjukan dödade 50-100 miljoner människor. Fler än båda världskrigen tillsammans. Digerdöden dödade en tredjedel av Europas befolkning. Med dagens intensivvård så skulle förstås inte siffrorna bli i närheten lika höga, men kostnaden är enorm så de pengarna och resurserna kanske ska användas till annat (och den ekonomiska följden av nerstängningen av vissa länder skördar ju också liv och ekonomiska problem för den enskilde).

Till Julrosen. Jag tror också på psalm 91 och alla Guds löften. Men jag lever även i en kontext där andra inte gör det. Hur ska jag förhålla mig till det? Se "de ogudaktigas lön" och "skåda därpå med lust"? Det jag gör påverkar ju andra.
Anonym
#9. Publicerat 2020-12-15 av Anonym
Kan inte hålla mig....

Den principiella diskussionen är förstås viktig. Några här skriver utifrån ett perspektiv som kristen och de löften som vi har fått, men om jag som kristen jobbar och verkar bland människor "i världen" så bör jag väl även tänka utifrån rent mänskliga förutsättningar som läkare, utvecklare, sjukvårdare eller som medmänniska helt enkelt?

Alla läkemedel har biverkningar. Det är oundvikligt. All teknik medför risker. Jag minns hur min moster, på tiden då det diskuterades bälteskrav i bilen, då hon tog som exempel hur hon vid en kollision med en älg mirakulöst kastades bak i baksätet när älgen krossade hela förarsätet och hade mosat henne totalt om hon haft bältet på sig. Hennes slutsats var att bilbälte var av ondo för då hade hon ju dött.

Och vi kanske bara ska låta farsoterna dra över och inte göra mer än att skydda oss utan att mixtra med läkemedel (med biverkningar och risker) och ta hand om de sjuka och döda som blir?

Spanska sjukan dödade 50-100 miljoner människor. Fler än båda världskrigen tillsammans. Digerdöden dödade en tredjedel av Europas befolkning. Med dagens intensivvård så skulle förstås inte siffrorna bli i närheten lika höga, men kostnaden är enorm så de pengarna och resurserna kanske ska användas till annat (och den ekonomiska följden av nerstängningen av vissa länder skördar ju också liv och ekonomiska problem för den enskilde).

Till Julrosen. Jag tror också på psalm 91 och alla Guds löften. Men jag lever även i en kontext där andra inte gör det. Hur ska jag förhålla mig till det? Se "de ogudaktigas lön" och "skåda därpå med lust"? Det jag gör påverkar ju andra.
Hur tänker du att de enorma otäcka pandemiermas dödsantal förr eventuellt kan höra ihop med brister på kunskap, hygien, bra kost, antibiotika, sjukvård och annat..?
Tillit
#10. Publicerat 2020-12-15 av Tillit
Hur tänker du att de enorma otäcka pandemiermas dödsantal förr eventuellt kan höra ihop med brister på kunskap, hygien, bra kost, antibiotika, sjukvård och annat..?
Självklart är det en komponent också. Man kan ju då tänka att vaccin var lösningen då (av två onda ting väljer man det minst onda) och att det inte behövs nu. Personligen tycker jag dock att dödstalen vi ser nu är illa nog trots enormt mycket bättre kunskap, hygien, kost (som alltid går att diskutera som enskild komponent även nu förstås) mm.

Jag ställer en motfråga. Om covid-19 inte går över så snabbt utan fortsätter med vågor av sjuka och döda flera år framöver trots då fortsatt nödvändiga inskränkningar i vårt sociala umgänge om vi inte gör något medicinskt. Var går gränsen innan de som inte gillar det negativa priset med vaccin tycker att det nödvändigt onda blir nödvändigt?
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen