Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-11-22 av Anonym.
Kristna kändisar
Hur tänker ni kring kristna kändisar som lever ett glamouröst lyxliv och blir hyllade av världen? Jag tänker som Carola till exempel, sen har vi Ulf Ekman som var kontroversiell till en början, men sen han blev katolik blev han mainstream och sommparpratade i p1. Det är inte vår sak att döma egentligen. Men enligt Jesus så är det ju så att om man följer honom blir man hatad av världen. Så blir man älskad av världen känns det som att man har anpassat sig för mycket till världen.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-11-24 av Anonym
Blasfemi. Det är varje kristen människas uppgift är att avslöja vargar som kommer klädda som får. Den teologin som ni besitter på att vi inte ska döma någon är från djävuelen. Det är han som vill att vi ska vara laglösa och låta allt gå fritt. Se till att ni läser Skriften och ber till Herren Jesus Kristus om förlåtelse.

Inser ni inte att den som är vän med världen gör sig till fiende till Gud?

Det är alltså omöjligt att vara omtyckt av världen om ni har en relation till Gud.
Tillit
#2. Publicerat 2020-11-25 av Tillit
Alltså vad är det här? Så du går omkring och är hatad på jobbet, för så fort du är en omtyckt person så är det fara och färde och ett tecken på att du är på fel väg?

De prisade Gud och var omtyckta av allt folket. Och Herren ökade var dag skaran med dem som blev frälsta.
Apostlagärningarna 2:47
Anonym
#3. Publicerat 2020-11-25 av Anonym
Alltså vad är det här? Så du går omkring och är hatad på jobbet, för så fort du är en omtyckt person så är det fara och färde och ett tecken på att du är på fel väg?

De prisade Gud och var omtyckta av allt folket. Och Herren ökade var dag skaran med dem som blev frälsta.
Apostlagärningarna 2:47
De var säkert omtyckta av vissa. Men vi ser även i Apostlagärningarna att de hamnade i fängelse och de blev slutligen martyrer. Jesus så även att de skulle bli hatade för hans skull. Den bibelvers du hänvisade till är lösryckt ur sitt sammanhang.
Anonym
#4. Publicerat 2020-11-25 av Anonym
Blasfemi. Det är varje kristen människas uppgift är att avslöja vargar som kommer klädda som får. Den teologin som ni besitter på att vi inte ska döma någon är från djävuelen. Det är han som vill att vi ska vara laglösa och låta allt gå fritt. Se till att ni läser Skriften och ber till Herren Jesus Kristus om förlåtelse.

Inser ni inte att den som är vän med världen gör sig till fiende till Gud?

Det är alltså omöjligt att vara omtyckt av världen om ni har en relation till Gud.
Vi ska ta avstånd från vargarna ja. Men dömandet står Gud för. För endast han känner människornas hjärtan.
Huldah
#5. Publicerat 2020-12-10 av Huldah

Blasfemi. Det är varje kristen människas uppgift är att avslöja vargar som kommer klädda som får. Den teologin som ni besitter på att vi inte ska döma någon är från djävuelen. Det är han som vill att vi ska vara laglösa och låta allt gå fritt. Se till att ni läser Skriften och ber till Herren Jesus Kristus om förlåtelse.

Inser ni inte att den som är vän med världen gör sig till fiende till Gud?

Det är alltså omöjligt att vara omtyckt av världen om ni har en relation till Gud.

Var i Bibeln står det att vi ska avslöja "vargar"?

Jag tror personligen att den kristnes uppgift att älska Gud och nästan! Jesus ville att vi skulle slutföra predikandet av Guds rike - till jordens alla delar!

Jo 18:36


Huldah
#6. Publicerat 2020-12-10 av Huldah

Paulus var "kändis" innan han blev kristen. Förföljelsen kom som ett brev på posten!

När Jesus inom kort kommer och skiljer fåren från getterna kommer det att visa sig vem som blir godkända! Vi kan inte läsa hjärtan

Huldah
#7. Publicerat 2020-12-10 av Huldah

Paulus var "kändis" innan han blev kristen. Förföljelsen kom som ett brev på posten!

När Jesus inom kort kommer och skiljer fåren från getterna kommer det att visa sig vem som blir godkända! Vi kan inte läsa hjärtan

Många kändisar som blivit Jehovas vittnen har funnit det svårt att förena, så de har sökt andra jobb. Levnadsberättelser kan läsas på hemsidan jw.org.

Huldah
#9. Publicerat 2020-12-12 av Huldah
Jag kan inte låta blu att påminna mig... just Carola. Hon sökte lyckan på KD men blev totalt utbuad. Varför? Så skulle väl inte Jesus gjort? Jag har träffat henne en gång och kände stark sympati för henne. Nu vet jag att det finns personer här på KD som inte betraktar mig som kristen...