BoazNovax säger: Jag trodde en Snöman skulle gilla snö !? Vad händer med dig när värmen kommer ? Försvinner du inte då ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-11-16 av Anonym.
Idrotten och Pandemin
Idrotten ser ut att strunta i convid-19 (från VK digital idag)

https://www.vk.se/2020-11-16/de-flesta-utan-kontrakt-i-umea-ik-men-foreningen-hoppfull



Foto Conny Sillén

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-11-16 av Anonym
"Idrotten ser ut att strunta i convid-19" är precis lika sant som att "norrlänningar har renar som husdjur".
Anonym
#2. Publicerat 2020-11-16 av Anonym
"Idrotten ser ut att strunta i convid-19" är precis lika sant som att "norrlänningar har renar som husdjur".
Det gäller troligtvis inte alla idrottare!
Jag har en bekant från Åtvidaberg, han är också rolig
Anonym
#3. Publicerat 2020-11-17 av Anonym
Vadå? Baserat på bilden eller?

För det första är det helt säkert en arkivbild, för det andra är laget ofta som en familj för spelarna.
Anonym
#4. Publicerat 2020-11-17 av Anonym
Vadå? Baserat på bilden eller?

För det första är det helt säkert en arkivbild, för det andra är laget ofta som en familj för spelarna.
Ja det kan ju vara en arkivbild! Om spelarna är som en familj fast de inte är det vad är poängen? - Ingen poäng alls!
Anonym
#5. Publicerat 2020-11-18 av Anonym
Poängen är att för en del är behovet att vara nära familjen större än rädslan. Familj är någonting större och viktigare än blodsband, vilket rätt vanligt markeras i språket med att markera samhörighet genom att kalla andra "bröder och systrar".

Men viktigaste här, varför hetsa och påstå att en grupp gör fel baserat på en bild från okänd tidsperiod? Jag prenumererar inte på tidningen och kan förstås inte veta vad som står i artikeln, men utifrån rubriken tror jag inte det handlar om vilket grad av distansiering laget utövar.
BoazNovax säger: Jag trodde en Snöman skulle gilla snö !? Vad händer med dig när värmen kommer ? Försvinner du inte då ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen