BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-11-03 av Anonym.
Koppla av, hur brukar du göra?
Ibland behöver de flesta bara vara, stänga ute och få vila. För några kanske det är tvärtom, vilan kommer när omvärlden tas in.

Själv har jag många vilsama aktiviteter, men ett kan vara att sjunka ned i hett varmt bad med senaste Fantomen. Det hade kanske låtit bättre om jag läst bibeln, men den blir så lätt blöt.

Vad har ni för knep och knåp att dela med er? Hur gör du för att vila?

Svar på inlägg

Bluebell
#1. Publicerat 2020-12-14 av Bluebell
Att ingen svarat på en så viktig fråga. :D Vi behöver mer avkoppling och reflektion i världen, det är då vi kan processa alla intryck och komma vidare i våra tankar.

Jag tycker om skogspromenader (lite klyschigt jag vet), men det är så himla lugnande och skönt att komma ut i det gröna och röra på sig i behagligt tempo. Jag tycker också om att ligga i soffan och lyssna på ljudbok eller på nån spännande pod, gärna med kissekatt som ligger och spinner på magen. Lyssna på musik kan vara allt från lugnande till energigivande... Pachelbel eller Sabaton. ;)

Jag går gärna på massage eller nån SPA-upplevelse, det är avkopplande även om dessa corona-tider har satt stopp för det just nu. Jag är också förtjust i pubkulturen, att umgås och prata med folk över nåt litet snacks och nåt att dricka, det är väldigt opretentiöst och trevligt. Jag försöker generellt leva efter reglen att inte ta med jobbet hem... och lyckas mer eller mindre väl med det. Men tanken är god! Låt inte stressen ta över alla fina delar av vardagen.
BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen