Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Alice
Skapat 2020-11-03 av Alice, kvinna, 45 år, Stockholms län.
Biden eller Trump
Vem tror ni Gud vill ha som världens mäktigaste president?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-11-03 av Anonym
Vem tror ni Gud vill ha som världens mäktigaste president?
Förutsatt att Gud alls vill ha någon som världens mäktigaste president, och förutsatt att det står mellan de två nuvarande USA-kandidaterna, är det definitivt inte Biden.
Anonym
#2. Publicerat 2020-11-03 av Anonym
Förutsatt att Gud alls vill ha någon som världens mäktigaste president, och förutsatt att det står mellan de två nuvarande USA-kandidaterna, är det definitivt inte Biden.
Alice
#3. Publicerat 2020-11-03 av Alice
Aha
Hittills min egna undersökning:
SvK (eller sökare hopklumpade) föredrar Biden
Frikyrkorna (lite hopklumpade) föredrar Trump
Katolska och ortodoxa kyrkan föredrar Trump
Ateister föredrar Biden
Säg gärna emot
Anonym
#4. Publicerat 2020-11-03 av Anonym
Aha
Hittills min egna undersökning:
SvK (eller sökare hopklumpade) föredrar Biden
Frikyrkorna (lite hopklumpade) föredrar Trump
Katolska och ortodoxa kyrkan föredrar Trump
Ateister föredrar Biden
Säg gärna emot
Fast frågan gäller ju inte vilka VI föredrar, utan vem vi tror GUD föredrar. Det är två helt skilda saker. Och ateister tror ju inte alls på Gud.
Alice
#5. Publicerat 2020-11-03 av Alice
Fast frågan gäller ju inte vilka VI föredrar, utan vem vi tror GUD föredrar. Det är två helt skilda saker. Och ateister tror ju inte alls på Gud.
Så klumpigt av mig, jag utgick från att troende människor föredrar den person de tror Gud vill ha.
Trodde det ingick i tron.
Men jag har inga bevis för mitt snäva antagande.
Säkerligen håller du på Biden medan du tror Gud håller på Trump
Ateister föredrar såklart den Gud föredrar.
Men de kallar Guds röst "samvetet" har jag hört det ryktas.
Ferguson
#6. Publicerat 2020-11-03 av Ferguson
Har svårt att tro att det för Gud spelar nån roll vilken av dessa två som blir president;
"Konungars hjärtan äro i HERRENS hand såsom vattenbäckar: han leder dem varthelst han vill". Ord 21:1

Anonym
#7. Publicerat 2020-11-03 av Anonym
Så klumpigt av mig, jag utgick från att troende människor föredrar den person de tror Gud vill ha.
Trodde det ingick i tron.
Men jag har inga bevis för mitt snäva antagande.
Säkerligen håller du på Biden medan du tror Gud håller på Trump
Ateister föredrar såklart den Gud föredrar.
Men de kallar Guds röst "samvetet" har jag hört det ryktas.
Det är nog snarare så att troende tror att Gud vill ha den de själva föredrar. Men om det var vad du undrade, kanske du istället skulle frågat vilka vi föredrar som USAs nästa president. Så verkar ju frågan ställd till övriga kategorier du räknar upp. Det är inte heller klart vilken Gud du syftar på, då du blandar in ateisternas "Gud".

Vem jag föredrar är nog rätt tydligt genom "definitivt inte Biden". Men nu är det inte vad tråden handlar om.
Alice
#8. Publicerat 2020-11-03 av Alice
Har svårt att tro att det för Gud spelar nån roll vilken av dessa två som blir president;
"Konungars hjärtan äro i HERRENS hand såsom vattenbäckar: han leder dem varthelst han vill". Ord 21:1

^^ Ferguson, Fint och hoppfullt i dessa svåra tider. Hoppas liv räddas från Coronan oavsett. Hoppas miljön räddas oavsett.

Ragnar jag förstår inte vad du skriver.
Anonym
#9. Publicerat 2020-11-04 av Anonym
Har svårt att tro att det för Gud spelar nån roll vilken av dessa två som blir president;
"Konungars hjärtan äro i HERRENS hand såsom vattenbäckar: han leder dem varthelst han vill". Ord 21:1

En sak är att Gud inte skulle bry sig om vem av dessa som blir president. En annan, att backa upp det påståendet med den bibelversen. För den borde väl i så fall gälla i samtliga fall någon ska väljas till president eller ledare, dvs att Gud leder deras hjärtan som vattenbäckar, och därför aldrig bryr sig om vem som blir president, i något land, i någon tid. Eller menar du att den versen går att kombinera med att Gud i vissa fall bryr sig?
Ferguson
#10. Publicerat 2020-11-04 av Ferguson
^^ Ferguson, Fint och hoppfullt i dessa svåra tider. Hoppas liv räddas från Coronan oavsett. Hoppas miljön räddas oavsett...........
Hoppet står till Gud och det är hans allmakt som är garanten för oavsett vad som sker faller lotten alltid som Gud vill;

"Lotten varder kastad i skötet, men den faller alltid vart HERREN vill" Ord 16:23

Att liv komer att räddas under coronan är redan ett pågående faktum och kommer att fortsätta. Men hoppet till att vår natur räddas får ställas på relativt kort tid eftersom Gud har bestämt att vår jord och himmel kommer att brinna upp. Men Gud skapar då en ny himmel och en ny jord som kommer att bestå för evigt och där blir det det inga naturskövlingar.
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen