BoazNovax säger: ”Din sol ska aldrig gå ner, din måne ska aldrig försvinna, för Herren är ditt eviga ljus, dina dagar med sorg är förbi.” Jesaja 60:20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-09-21 av Anonym.
Är värdegrund en andemakt?
Kan sjuklöverns värdegrundspartier upprätta landet igen? Kan man tillbe både Kristus och värdegrunden utan att svika den ena? Borde inte en kristen människa hålla sig till den grund som vi får genom tro på Jesus och Guds ord? Kommer sossarna kunna ge oss välfärd, de som just skuldsatt våra barn i ca 58 år genom corona stöd till EU? Kan dialogpoliser återta lag och ordning? Har vår regering den verktygslåda, med rätt verktyg som behövs för att skapa lite verkstad, så att en vanlig 19 årig svensk kille slipper bli rånad tre gånger och nu knappt vågar gå ut. Jesaja 6:10 är en andlig förstockning som ligger över vårt land, men den verkar kännas varm och god.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-09-21 av Anonym
Kan sjuklöverns värdegrundspartier upprätta landet igen? Kan man tillbe både Kristus och värdegrunden utan att svika den ena? Borde inte en kristen människa hålla sig till den grund som vi får genom tro på Jesus och Guds ord? Kommer sossarna kunna ge oss välfärd, de som just skuldsatt våra barn i ca 58 år genom corona stöd till EU? Kan dialogpoliser återta lag och ordning? Har vår regering den verktygslåda, med rätt verktyg som behövs för att skapa lite verkstad, så att en vanlig 19 årig svensk kille slipper bli rånad tre gånger och nu knappt vågar gå ut. Jesaja 6:10 är en andlig förstockning som ligger över vårt land, men den verkar kännas varm och god.
Var i politiken hittar du något som stämmer in på den understrukna meningen?
Hos SD? Nej, de är varken frälsta eller lever efter Guds Ord och Jesu Kristi vilja.

Den andliga förstockningen som Gud tillät i GT handlar om judarna, inte svenskar.
Svenskarna lever i det andliga avfall som hör den sista tiden till, och den sista tiden började redan på apostlarnas tid.
Anonym
#2. Publicerat 2020-09-21 av Anonym
Du må vara välutbildad, men bibelns ord blir inte klarare genom utbildning utan av andens ledning. Vad hjälper det med att kunna grekiska om du i alla fall inte kan förklara kroppen och lampan i Matteus?
Gudsmannen Lars Enarson säger att Gud gjort honom uppmärksam på situationen i Sverige, och att landet kan få upprättelse genom SD om folket ödmjukar sig. Det gjorde de inte och eländet i landet fortsätter.
Anonym
#3. Publicerat 2020-09-21 av Anonym
Du må vara välutbildad, men bibelns ord blir inte klarare genom utbildning utan av andens ledning. Vad hjälper det med att kunna grekiska om du i alla fall inte kan förklara kroppen och lampan i Matteus?
Gudsmannen Lars Enarson säger att Gud gjort honom uppmärksam på situationen i Sverige, och att landet kan få upprättelse genom SD om folket ödmjukar sig. Det gjorde de inte och eländet i landet fortsätter.
Du vidhåller alltså fortfarande att SD, vars partiledare håller på både med otrohet och spelmissbruk och inte är djupt troende, och med rekordhögt antal våldsdömda partiarbetare, är sända av Gud för att rädda Sverige, och om vi inte lyssnar på dem är det ute med oss??

Inget politiskt parti är sänt av Gud, Jesus är sänd av Gud och vi andra har i olika hög utsträckning fått andens gåvor (eller vi kan alla få dem, men vi är olika mottagliga) för att sprida hans ord och kärlek.
Ja, KÄRLEK, inte politisk propaganda.
Anonym
#4. Publicerat 2020-09-21 av Anonym
Du vidhåller alltså fortfarande att SD, vars partiledare håller på både med otrohet och spelmissbruk och inte är djupt troende, och med rekordhögt antal våldsdömda partiarbetare, är sända av Gud för att rädda Sverige, och om vi inte lyssnar på dem är det ute med oss??

Inget politiskt parti är sänt av Gud, Jesus är sänd av Gud och vi andra har i olika hög utsträckning fått andens gåvor (eller vi kan alla få dem, men vi är olika mottagliga) för att sprida hans ord och kärlek.
Ja, KÄRLEK, inte politisk propaganda.
Tack för din klarsynthet, och för att du vill se och lyfta sanningen och har din grund i Guds Ord!
Anonym
#5. Publicerat 2020-09-21 av Anonym
Du må vara välutbildad, men bibelns ord blir inte klarare genom utbildning utan av andens ledning. Vad hjälper det med att kunna grekiska om du i alla fall inte kan förklara kroppen och lampan i Matteus?
Gudsmannen Lars Enarson säger att Gud gjort honom uppmärksam på situationen i Sverige, och att landet kan få upprättelse genom SD om folket ödmjukar sig. Det gjorde de inte och eländet i landet fortsätter.
Vad har du fått det ifrån, att jag dels är välutbildad och dels inte har Andens ledning? Jag studerar Guds Ord, med Andens hjälp. Det är allt.

Enarsson har långt ifrån rätt i allt han undervisar. Nyss har vi sett hur han är helt ute och cyklar när det gäller hans sida "The watchman". Likaså har vi granskat profetian ordentligt, som handlade om att SD skulle rädda Sverige. Den stämmer heller inte helt med Guds Ord. En profetia stämmer alltid till 100%. Den tråden finns i "Mest aktiva"-listan på forumsidan och heter "Profetia och upprop till bön för Sverige".

Gudsmän och Gudskvinnor är alla som tillhör Gud, älskar Gud och följer Gud. Akta dig för personupphöjande, vare sig det är Enarsson eller Åkesson.
Och Guds Ande leder alla med ett ödmjukt hjärta, som endast vill ge all ära åt Gud. Inte åt människor.
Anonym
#6. Publicerat 2020-09-22 av Anonym
Värdegrunden är en stark andemakt, och den går emot Guds ord på alla tänkbara sätt. Är ni lyckligt ovetande om landets situation, så fortsätt som förut. Ni skall höra och höra, men inte förstå, och ni skall se och se, men inte begripa. Det gick dåligt för Israel och det kommer sannolikt gå fortsatt dåligt för Sverige eftersom folket fortfarande röstar på de globalistiska värdegrundspartierna. Våra val får konsekvenser, speciellt för våra barn som får betala skulderna.
Anonym
#7. Publicerat 2020-09-22 av Anonym
Värdegrunden är en stark andemakt, och den går emot Guds ord på alla tänkbara sätt. Är ni lyckligt ovetande om landets situation, så fortsätt som förut. Ni skall höra och höra, men inte förstå, och ni skall se och se, men inte begripa. Det gick dåligt för Israel och det kommer sannolikt gå fortsatt dåligt för Sverige eftersom folket fortfarande röstar på de globalistiska värdegrundspartierna. Våra val får konsekvenser, speciellt för våra barn som får betala skulderna.
Så du menar att genom att rösta på fel partier har vi dragit på oss Herrens vrede som Israel?

Värdegrunden är något som jag som förskollärare har fått studera NOGA, då det ingår i mitt yrke att ständigt fortbilda mig inom den.
Värdegrunden är ett strikt svenskt begrepp och arbetssätt (liknande finns bara i Norge) och det är inte i den ni ska leta efter de fulaste fiskarna. Tvärtom finns det mycket i den som är raka motsatsen till hur Israel var olydiga.

Värdegrunden bygger på demokrati och respekt för allas lika värde, samt åsiktsfrihet och en skyldighet att skapa ett hållbart samhälle utan resursslöseri och nedbrytning av naturen. Sen kan den naturligtvis missbrukas och feltolkas på olika sätt, men det är ju befängt att påstå att den i sig är en ond andemakt.

Det här forumet blir bara konstigare och konstigare i mina ögon, och är ganska osunt centrerad runt politisk propaganda.
Anonym
#8. Publicerat 2020-09-22 av Anonym
Det här forumet blir bara konstigare och konstigare i mina ögon, och är ganska osunt centrerad runt politisk propaganda.


Jag HÅLLER MED!! att förespråka homosexualitet som naturligt och enligt GUDS VLJA är inte bara ABSURT utan fullständigt HÄDISKT. Ren PERVERS propaganda!!! Konstigt kristet? forum!? Man fördöms och mobbas om man INTE håller med om FRI homosex!!???
Snacka om SKEV värdegrund!!
Anonym
#9. Publicerat 2020-09-22 av Anonym


Jag HÅLLER MED!! att förespråka homosexualitet som naturligt och enligt GUDS VLJA är inte bara ABSURT utan fullständigt HÄDISKT. Ren PERVERS propaganda!!! Konstigt kristet? forum!? Man fördöms och mobbas om man INTE håller med om FRI homosex!!???
Snacka om SKEV värdegrund!!
Hur tolkar du in allt detta i det jag skrev?
Anonym
#10. Publicerat 2020-09-22 av Anonym


Jag HÅLLER MED!! att förespråka homosexualitet som naturligt och enligt GUDS VLJA är inte bara ABSURT utan fullständigt HÄDISKT. Ren PERVERS propaganda!!! Konstigt kristet? forum!? Man fördöms och mobbas om man INTE håller med om FRI homosex!!???
Snacka om SKEV värdegrund!!
Inlägget är en PERSONLIG ÅSIKT som jag uttrycker enligt "lagen om åsiktsfrihet" aka YTTRANDEFRIHETSGRUNDLAG
och HÅLLER MED tidigare inlägget om att forumet är KONSTIGT samt delar ett EGET EXEMPEL på SKEV/DEMONISK VÄRDEGRUND (om homosexualitet - också enligt yttrandefrihetslagen) och som är TRÅDENS ÄMNE!!
BoazNovax säger: ”Din sol ska aldrig gå ner, din måne ska aldrig försvinna, för Herren är ditt eviga ljus, dina dagar med sorg är förbi.” Jesaja 60:20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen