Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Kristna Dejtingpodden
Kaffemamsen
Kaffemamsen säger: God morgon på er :) Då är det dags att ta Gud i handen och se vad han har för den här dagen :) Ta hand om er, Bless :)
Skriv i megafonen

Forum >> Religion och tro >> Debatt

Öppna profilen till Elias80

Frimodiga gatupredikanter.

Det finns många frimodiga gatupredikanter runt om i världen som evangeliserar och det finns en gatupredikant
som heter David Lynn från Toronto, Kanada som ni kanske har sett på nyheterna på youtube som jag tycker är
otrolig frimodig. Oavsett hur mycket han har varit utsatt för hot, våld och mobbning på grund av sina meddelanden så fortsätter han predika. Verkligen glad att polisen skyddade honom.

Sätter en länk här nedanför om ni vill se denna video som är på 43min.

Visar sida 1 av 2 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Öppna profilen till Process
Håller med helt och hållet!!!! Väldigt frimodig!! Blev lite chockad över allt hat han blev utsatt för? 
Håller med helt och hållet!!!! Väldigt frimodig!! Blev lite chockad över allt hat han blev utsatt för? 

Jag har sett några utav hans video förr och han blir alltid utsatt men denna gång är den värsta hittills. Hade inte polisen varit där och skyddat honom så hade han säkert blivit misshandlat och kanske till döds eftersom det var en sådan hat. Trots allt hat så blev några döpta. Gud bevarade honom.
Öppna profilen till Bexy
Det är självklart fantastiskt att folk blir döpta och att Jesu kärlek predikas. Men jag tror många homosexuella är väldigt trötta på förföljelse, och Lynn är ganska ökänd för att följa efter homosexuella och störa ordningen när homosexuella dyker upp. Det rann över för dem.
Ännu en kristen som är fixerad vld att det är just de homosexuella som är de stora syndarna och behöver frälsning.
Det är självklart fantastiskt att folk blir döpta och att Jesu kärlek predikas. Men jag tror många homosexuella är väldigt trötta på förföljelse, och Lynn är ganska ökänd för att följa efter homosexuella och störa ordningen när homosexuella dyker upp. Det rann över för dem.
Ännu en kristen som är fixerad vld att det är just de homosexuella som är de stora syndarna och behöver frälsning.

Yttrandefrihet gäller fortfarande i Kanada tack och lov så han har all rätt att predika ute som han gör och
han predikar främst på Dundas Square, Toronto och där finns det alla slags människor så han är inte alls bara fixerad för de homosexuella. Kan du visa mig nånstans där David Lynn tycker att det är just de homosexuella som är de "stora syndarna" och behöver frälsning?  Så har jag aldrig uppfattat det.
Öppna profilen till Alf

Ok jag tror att David Lynn är väldigt trött på falska kristna som istället stödjer LGBT rörelsen istället för kristna evangelister.

Och, i detta fall sa han inte ett skvatt om de homosexuella och han sa att han ville inte ens prata med dem, LGBT maffian förföljde honom i alla fall vart han än gick och spydde ut sitt förakt och hat mot honom.

Jag älskar hans arbete i Herren och kommer fortsätta glädjas över att evangeliet går ut och människor blir döpta. Att du inte ens visar glädje för att folk i klippet blir döpta säger en hel del om din "tro".

Riktigt trött på falska kristna.
Öppna profilen till Bexy

Ok jag tror att David Lynn är väldigt trött på falska kristna som istället stödjer LGBT rörelsen istället för kristna evangelister.

Och, i detta fall sa han inte ett skvatt om de homosexuella och han sa att han ville inte ens prata med dem, LGBT maffian förföljde honom i alla fall vart han än gick och spydde ut sitt förakt och hat mot honom.

Jag älskar hans arbete i Herren och kommer fortsätta glädjas över att evangeliet går ut och människor blir döpta. Att du inte ens visar glädje för att folk i klippet blir döpta säger en hel del om din "tro".

Men snälla....

Amen Alf. Glädjer mig och älskar också David Lynns arbete för Herren. Har stor respekt för honom.
Öppna profilen till Alf

Amen Alf. Glädjer mig och älskar också David Lynns arbete för Herren. Har stor respekt för honom.

Amen broder!
Öppna profilen till Passion

Vilka är falska kristna? Menar du att dessa kristna inte är frälsta? 
Öppna profilen till Klas Vegas
Jag är osäker på det när det gäller just Canada. Har du sett Jordan Peterson kamp mot "compelled speech"? I Canada finns dessutom politiska tribunaler som kan döma folk för hatbrott utanför juridiska domstolar. Canada och England leder tyvärr denna utveckling. Märkligt nog inte Sverige.

Men visst är det komiskt när en svart man anklagas för "white suprimacy".

Men jag tror även ilskan kommer delvis för att han är svart. Finns så många exempel där svarta eller homosexuella fått hat för att de inte följer människors ramar om hur de skall vara.
Visar sida 1 av 2 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista