Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Kristna Dejtingpodden
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.se
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Fritid >> Debatt

Öppna profilen till CB250

Evolutionslåset

Boktip om Skapelse och Evolution, enkel och bra skriven tycker jag 

Visar sida 1 av 34 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Vill bara visa vad som står i boken ,  kanske lite enkelt kan tyckas !
Lite svårt att få till bra bild.

Mats Molen

Öppna profilen till AllanE
Av allt det Mats skriver är endast det som står i inlägg #2 och #3 korrekt. Allt det övriga är falsk information respektive falska slutsatser. 

Inte heller det han skriver i #2 och #3 är helt korrekt. Han slirar påtagligt med sanningen.

Vidare kan man konstatera att inget av det han skriver i #2 och #3 har med evoultion att göra.

Med böcker som den kan han lura folk som saknar naturvetenskaplig utbildning. Gymnasister, humanister etc.
Böcker som denna bidrar till att lura människor bort frånn Jesus.
Av allt det Mats skriver är endast det som står i inlägg #2 och #3 korrekt. Allt det övriga är falsk information respektive falska slutsatser. 

Inte heller det han skriver i #2 och #3 är helt korrekt. Han slirar påtagligt med sanningen.

Vidare kan man konstatera att inget av det han skriver i #2 och #3 har med evoultion att göra.

Med böcker som den kan han lura folk som saknar naturvetenskaplig utbildning. Gymnasister, humanister etc.
Böckr som denna bidrar till att lura människor bort frånn Jesus.

På vilket sätt lurar det bort människor från Jesus ?
Vad slirar han på i #2 och #3
Är #4 en lögn ?
Öppna profilen till Flight61
På vilket sätt lurar det bort människor från Jesus ?
Vad slirar han på i #2 och #3
Är #4 en lögn ?

Av det lilla du delat i #4 framgår inte att Darwin själv ville skjuta kristendomen i sank. Syns det tydligare i resten av texten?
Av det lilla du delat i #4 framgår inte att Darwin själv ville skjuta kristendomen i sank. Syns det tydligare i resten av texten?

Nej, inte vad jag minnas . Kan inte kolla nu då jag lånat ut boken.
Allan,vet inte varför du inte svarat på #6, ska jag tolka det som att du bara låtsas ha ett svar ?
Öppna profilen till AllanE
Svar till CB250

Jag skall börja med att tala om varför jag inte svarat så snabbt.
I natt (natten måndag-tisdag) kom jag hem från Mexico efter drygt 25 timmars resa.
Min hustru bor där.
Dagarna närmast för var upptagna med förberedelser för resan.
Nu har jag börjat kvickna till igen och kan börja ta hand om allt som har samlats på hög medan jag var bortrest.

Jag börjar med #2 och #3.
Livets uppkomst har inget med evolution att göra.
Evolution betyder utveckling.
Evolutionsteori(erna) handlar om hur livet har utvecklats efter att det redan har startat.

Nu kan jag inte se att han påstår något annat.
Och han har rätt i att livet inte kan ha startat utan någon form av ingripande från Gud. Samma sak som jag har visat i "Fotspår i Kosmos".

Men hans påstående att aminosyros och nukleinsyror skulle vara ömtåliga är fel. Inte heller kedjor av sådana är särskilt ömtåliga. De bryts ner under vissa förhållanden, men inte alltid.

Han påstående att de måste finnas i oerhörda mängder är också fel.

Något som han inte nämner är att den genetiska koden som används av levande system inte bara är en fungerande kod, något som i sig är anmärkningsvärt. Man har undersökt effektiviteten hos olika hypotetiska genetiska koder. Då visar det sig att den som används av livet är den bästa tänkbarav alla billioner kodr som är möjliga. Så det här visar tydligt att Gud måste ha haft ett finger med i spelet. Det vet han kanske inte.
Det här är ingen anmärkning mot boken. Bara ett påpekande.

Vidare, det finns en naturlig mekanism som leder till den snabba evoultion som vi ser. Men bakom den ligger nödvändigheten av en Skapare, som har gjort kvantfysiken både möjlig, och även nödvändig för att livet och evoultionen skulle kunna fungera.

Jag återkommer med en fortsättning.
Visar sida 1 av 34 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista