Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Roffe
Skapat 2020-07-26 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
Vetenskapens värld
Del 5 av 6: Guldet i dina tarmar. Våra tarmbakterier kan revolutionera medicinen - om inte vår livsstil tar knäcken på dem först. De senaste årens forskning om det mikrouniversum av bakterier som finns i vår mage har gjort det möjligt att bättre förstå sjukdomar som diabetes, övervikt, vissa typer av cancer och även depression. Programledare: Victoria Dyring.

https://www.svtplay.se/video/27573341/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-sommar-guldet-i-dina-tarmar

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-07-26 av Anonym
Såg detta, mycket intressant!
Anonym
#2. Publicerat 2020-07-26 av Anonym
...om det mikrouniversum av bakterier som finns i vår mage har gjort det möjligt att bättre förstå sjukdomar som diabetes, övervikt, vissa typer av cancer och även depression.
Min magdoktor, som är den bästa i världen berättade för mig sist att alla människor har sin egen personliga sammansättning av bakterier och parasiter i tarmfloran och att den är som ett fingeravtryck unikt sammansatt för varje person. Därför fungerar inte några snabba lösningar med dyra mag- och tarmbakterie mediciner och är bara bortkastade pengar. Jag måste först veta exakt vilka tarmbakterier som saknas och hur mycket som ska tillföras av varje sort för att det ska bli bra balans för just min tarmflora, annars kan man förvärra och göra den sämre och till slut kan man bli sjukare istället. Det tog jag till mig.
Anonym
#3. Publicerat 2020-07-26 av Anonym
Väldigt intressant!!!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen