Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-06-30 av Anonym.
"Kvinnliga pedofiler - finns de?"
Det finns väl knappast något som väcker så starka känslor som övergrepp mot barn. Att hata pedofiler är lätt!
Desto viktigare då att förstå vad som kan ligga bakom. Somliga av oss kan säkert snabbt relatera till onda andemakter, men inom psykiatrin finns en diagnos som handlar om personlighetsstörning...

Detta avsnitt av Kropp & själ i P1 kan jag rekommendera - om du orkar med starka berättelser:

https://sverigesradio.se/avsnitt/Kvinnliga pedofiler - finns de?

Från slutet av programmet:

Intervjuaren: "Minns du hur hon (mamman) såg ut i ansiktet när hon gjorde det här?"

Magnus: "Det var som att hon var besatt..."

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Jag kan tillägga att jag själv haft svårt att förstå annat än att den som begår sexuella övergrepp mot barn enbart drivs av något förvridet behov av att visa sin makt. För inte kan det väl handla om en verklig sexuell dragning - lika verklig som den normalt är gentemot andra vuxna? Men det kan det alltså göra. Diagnosen heter på svenska: "Sexuellt tändningsmönster mot barn".

Detta är av förståeliga skäl tabu, och särskilt när det gäller kvinnor. Det är inte heller något som jag gärna går och funderar över, men när jag nu råkade höra programmet så vill jag dela med mig. Jag tror det är viktig kunskap att ha, inte minst för att kunna bemöta en medmänniska rätt om problematiken skulle dyka upp i vår närhet.
Anonym
#2. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Jag ryser bara vid tanken...ens mor som är ens fysiska trygghet, den som ammat en och burit en i sin kropp, den som ska skydda en mot fysisk och psykisk skada,den som ska lära en att sätta sunda gränser för sin kropp....hon blir plötsligt den som, bildligt eller bokstavligt talat, besatt av ondska och begär- en demon- kränker ens kropp, trampar på ens tillit och får världen att rasa.
Stackars, stackars barn! Jag känner redan nu att jag inte kommer orka/klara att lyssna på programmet, men pedofili är ett väldigt viktigt ämne att upplysa och tala om.
Anonym
#3. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Jag vill tillägga något angående det du nämner i din andra kommentarer, om tabut.

Att bryta tabut kan i detta fall vara viktigt, inte för att normalisera störningen, utan för att förövarna ska våga söka hjälp för sin störning och att deras offer ska våga tala ut och bli hjälpta.
Anonym
#4. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Jag vill tillägga något angående det du nämner i din andra kommentarer, om tabut.

Att bryta tabut kan i detta fall vara viktigt, inte för att normalisera störningen, utan för att förövarna ska våga söka hjälp för sin störning och att deras offer ska våga tala ut och bli hjälpta.
Absolut! Så, åter igen, denna kunskap är viktig att ha och sprida.
Anonym
#5. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Klart att det finns!
Ungefär som att fråga: Finns det kvinnliga mördare? Och svaret på den frågan vet vi ju alla.

Men vad som också måste tas upp när det gäller övergrepp på barn är att det sker både inom kristna och sataniska sekter. Det sker med deltagare i högt uppsatta positioner och dessa skyddas utav sina kontakter inom rättsväsende och politik.

Jag har (någonstans bland alla mina filmer) ett utlåtande från en Brittisk psykolog som har jobbat med barn som har överlevt rituella Sataniska övergrepp. Något han reagerade över var att flera små barn beskrev hur förövarnas ögon ändrades och blev reptillika vid övergreppet. Dessa barn kom från olika delar av landet och hade ingen kontakt med varandra, så de kan inte ha påverkats av varandras vittnesmål. Intressant med tanke på det du skrev om att vara som besatt.

Nu är det ju skillnad på rituella övergrepp och "vanliga" (kan man ens säga så?). Inte för att det ena är värre än det andra för offret, men den andliga aspekten är ju klart annorlunda.

Här är ett vittnesmål från en flicka som överlevde:

Satanic ritual abuse is real. A child testimony gives clear proof

D
et går att få fram en hjälplig översättning. Gå in på Inställningar / Undertexter och välj Svenska istället för Engelska (Autogenererad). Aktivera undertexter.

Det sker också rituella övergrepp av annan karaktär där man är ute efter Adrenaliserat Blod från barn (oftast) som torteras och dödas när deras blod är som mest fyllt av adrenalin. Detta tömmer man barnen på och dricker för att ge sig själva ett rus. Vidrigt på en helt ny nivå!

Här är en hearing i USA där man på federal nivå diskuterar om trafficking och sexuella övergrepp på barn.
Man tar också upp fenomenet med "Adrenalized Blood".
Detta är ingen "konspirationsteori". Detta är kallblodig fakta och det händer över hela världen.

The Elite Torture Children & Drink Their Adrenalised Blood

Anonym
#6. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Smalavägen: Har du lyssnat på programmet?

Hade detta varit "På minuten" så hade du förlorat poäng för avvikelse från ämnet. ;) Det handlade ju inte i första hand om övergreppen på barn utan om de psykologiska mekanismerna bakom pedofili. Sataniska barnövergrepp av det slag du nämner lär vara något helt annat - även om pedofilin i sin värsta form säkert kan tangera detta.
Anonym
#7. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Klart att det finns!
Ungefär som att fråga: Finns det kvinnliga mördare? Och svaret på den frågan vet vi ju alla.

Men vad som också måste tas upp när det gäller övergrepp på barn är att det sker både inom kristna och sataniska sekter. Det sker med deltagare i högt uppsatta positioner och dessa skyddas utav sina kontakter inom rättsväsende och politik.

Jag har (någonstans bland alla mina filmer) ett utlåtande från en Brittisk psykolog som har jobbat med barn som har överlevt rituella Sataniska övergrepp. Något han reagerade över var att flera små barn beskrev hur förövarnas ögon ändrades och blev reptillika vid övergreppet. Dessa barn kom från olika delar av landet och hade ingen kontakt med varandra, så de kan inte ha påverkats av varandras vittnesmål. Intressant med tanke på det du skrev om att vara som besatt.

Nu är det ju skillnad på rituella övergrepp och "vanliga" (kan man ens säga så?). Inte för att det ena är värre än det andra för offret, men den andliga aspekten är ju klart annorlunda.

Här är ett vittnesmål från en flicka som överlevde:

Satanic ritual abuse is real. A child testimony gives clear proof

D
et går att få fram en hjälplig översättning. Gå in på Inställningar / Undertexter och välj Svenska istället för Engelska (Autogenererad). Aktivera undertexter.

Det sker också rituella övergrepp av annan karaktär där man är ute efter Adrenaliserat Blod från barn (oftast) som torteras och dödas när deras blod är som mest fyllt av adrenalin. Detta tömmer man barnen på och dricker för att ge sig själva ett rus. Vidrigt på en helt ny nivå!

Här är en hearing i USA där man på federal nivå diskuterar om trafficking och sexuella övergrepp på barn.
Man tar också upp fenomenet med "Adrenalized Blood".
Detta är ingen "konspirationsteori". Detta är kallblodig fakta och det händer över hela världen.

The Elite Torture Children & Drink Their Adrenalised Blood

Ja, jag berörde möjligheten att förövaren kan vara besatt. Men det var inte huvudspåret. Att det begås fruktansvärda över
Anonym
#8. Publicerat 2020-06-30 av Anonym
Ja, jag berörde möjligheten att förövaren kan vara besatt. Men det var inte huvudspåret. Att det begås fruktansvärda övergrepp i sataniska kretsar vet nog de flesta, och vi behöver knappast gräva i vad som ligger bakom. Den ondskan känner vi. Det viktiga här, som jag ville peka på, var att det finns mekanismer bakom beteendet som inte är så kända, vilket bidrar till tabubeläggningen. Det visar sig (har du hört programmet?) att det inte alls var så självklart med kvinnliga förövare. De lyser med sin frånvaro t.ex. där man kan söka hjälp mot sin dragning till barn - vilket alltså många män gör, trots den skam de känner.

Inget fel i att du tog upp det du gjorde. Men själv kommer jag inte att gräva i det. Jag tror inte det ger någon god frukt.
Anonym
#9. Publicerat 2020-09-12 av Anonym