Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Roffe
Skapat 2020-06-13 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
Sista tidens tecken

1 Och han visade mig en flod med livets vatten, klar som kristall, som går ut från Guds och Lammets tron. 2 Mitt på stadens gata, på båda sidor om floden, står livets träd. Det bär frukt tolv gånger, varje månad ger det sin frukt, och trädets löv ger läkedom åt folken.3 Och ingen förbannelse ska finnas mer. Guds och Lammets tron ska stå i staden, och hans tjänare ska tjäna honom. 4 De ska se hans ansikte och bära hans namn på sina pannor. 5 Ingen natt ska finnas mer, och de behöver inte lampors sken eller solens ljus, för Herren Gud ska lysa över dem. Och de ska regera som kungar i evigheters evighet.6 Och han sade till mig: "Dessa ord är trovärdiga och sanna. Herren, profeternas andars Gud, har sänt sin ängel för att visa sina tjänare vad som snart måste ske."7 "Och se, jag kommer snart. Salig är den som håller fast vid profetians ord i denna bok.
"20 Han som betygar detta säger: "Ja, jag kommer snart." Amen, kom Herre Jesus! …..

2 Det ska ske i den yttersta tiden att berget med Herrens hus ska stå fast grundat och vara högst bland bergen, upphöjt över höjderna. Alla hednafolk ska strömma dit, 3 många folk ska gå i väg och säga: "Kom, låt oss gå upp till Herrens berg, till Jakobs Guds hus. Han ska lära oss sina vägar så att vi kan vandra på hans stigar." För undervisning ska gå ut från Sion, Herrens ord från Jerusalem...

https://www.sondaghelaveckan.se/?m=29272


Svar på inlägg

Roffe
#1. Publicerat 2020-06-14 av Roffe
I en profetisk tid

1 Detta är Jesu Kristi uppenbarelse, som Gud gav honom för att visa sina tjänare vad som snart måste ske.

9 Jag, er broder Johannes som i Jesus delar lidandet och riket och uthålligheten med er, hade kommit till ön som kallas Patmos för Guds ords och Jesu vittnesbörds skull. 10 På Herrens dag kom jag i Anden och hörde en stark röst bakom mig, som en basun: 11 "Skriv ner i en bokrulle vad du ser och skicka den till de sju församlingarna

1 Och jag såg ett vilddjur komma upp ur havet. Det hade tio horn och sju huvuden och tio kronor på sina horn, och hädiska namn på sina huvuden. 2 Vilddjuret som jag såg liknade en leopard, och det hade fötter som en björn och ett gap som ett lejon.

7 Då frågade de honom: "Mästare, när ska det ske? Och vad blir tecknet när det ska hända?" 8 Han svarade: "Se till att ni inte blir vilseledda.

28 Men när det här börjar hända, så räta på er och lyft era huvuden, för er befrielse närmar sig.

11 Och jag såg ett annat vilddjur komma upp ur jorden. Det hade två horn som ett lamm men talade som en drake. 12 Det utövar det första vilddjurets hela makt inför det och får jorden och dess invånare att tillbe det första vilddjuret vars dödliga sår hade blivit läkt. 13 Det gör stora tecken och får till och med eld att falla från himlen ner på jorden i människornas åsyn. 14 Genom tecknen det fått makt att göra inför vilddjuret förleder det jordens invånare. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt vilddjuret som har ett sår från ett svärd men lever igen. 15 Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild.

16 Och det tvingar alla – små och stora, rika och fattiga, fria och slavar – att ta emot ett märke på högra handen eller pannan, 17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. 18 Här krävs vishet. Den som har förstånd ska räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal. Och dess tal är 666.
3 I Anden förde han mig bort till en öken. Och jag såg en kvinna som satt på ett scharlakansrött vilddjur, …..

https://www.sondaghelaveckan.se/?m=28855

forts.....
Roffe
#2. Publicerat 2020-06-14 av Roffe

1 Herrens ord kom till mig:

2 ”Människobarn, vänd ditt ansikte mot Gog i Magogs land, mot storfursten över Meshek och Tubal, och profetera mot honom 3 och säg: Så säger Herren Gud: Se, jag är emot dig Gog, du storfurste över Meshek och Tubal. 4 Jag ska föra dig omkring och sätta krokar i dina käftar. Jag ska föra dig ut med hela din här, hästar och ryttare, alla klädda i full rustning, en enorm skara, beväpnade med stora och små sköldar, och alla med svärd i hand. 5 Perser, nubier och puteer är med dem, alla med sköld och hjälm, 6 Gomer och alla dess härar, Togarmas folk längst upp i norr och alla dess härar – många folk har du med dig.

14 Profetera därför, du människobarn, och säg till Gog: Så säger Herren Gud: På den tiden, när mitt folk Israel åter bor i trygghet, ska du veta det. 15 Du ska komma från ditt land längst upp i norr,..

8 Kush blev far till Nimrod, som var den förste som fick stor makt på jorden. 9 Han var en väldig jägare inför Herren. Därför brukar man säga: ”En väldig jägare inför Herren som Nimrod.” 10 Hans rike hade sin början i Babel, Erek, Akkad och Kalne i Shinars land. 11 Från det landet drog han sedan ut till Assyrien och byggde Nineve,..
24 På den dagen ska Israel vara den tredje vid sidan av Egypten och Assyrien, en välsignelse mitt på jorden. 25 Herren Sebaot ska välsigna dem och säga: Välsignat är Egypten, mitt folk, och Assyrien, mina händers verk, och Israel, min arvedel!
1 Profetia om Damaskus. Se, Damaskus ska upphöra att vara en stad, det ska bli en ruinhög.

21 Jag ska kalla på svärdet mot honom på alla mina berg, säger Herren Gud. Den enes svärd ska vara vänt mot den andres. 22 Jag ska gå till doms med honom med pest och blod.

https://www.sondaghelaveckan.se/?m=28855

Roffe
#4. Publicerat 2020-07-02 av Roffe
Roffe
#5. Publicerat 2020-07-18 av Roffe

Blockkedjan ska ge id-handlingar till 1 miljard papperslösa

Microsoft och Accenture samarbetar i ett FN-projekt som ska ge legala identitetsbevis till de som inte har några id-handlingar. Planerna presenterades under en konferens ordnad av ID2020, en organisation som jobbar mot FN:s mål att alla på jorden ska ha en legal identitet. Accenture och Microsoft ska tillsammans bygga ett digitalt nätverk med blockkedjeteknik för ändamålet och en prototyp finns redan klar.

Protypen är byggd på en befintlig Accenture-plattform som används av UNCHR för att biometriskt registerar indentiteter. Microsoft, Accenture och det samägda Avanade som också är inblandat, ser gärna att fler företag bidrar till projektet, rapporterar Reuters.

Enligt Reuters kommer plattformen koppla ihop befintliga register från både privat och offentlig sektor, och användarna ska kunna komma åt sin information från var som helst. Det handlar till exempel om flyktingar som lämnat sitt land utan födelsebevis eller betyg från utbildningar i pappersform - handlingar som ska gå att komma åt i det nya landet med hjälp av blockchain-systemet......

https://computersweden.idg.se/2.2683/1.684931/blockkedjan-ska-ge-id-handlingar-till-1-miljard-papperslosa
Roffe
#6. Publicerat 2020-07-18 av Roffe

Ökat intresse för att sätta in mikrochip i handen

Inte större än ett riskorn och placeras under huden mellan tummen och pekfingret. På knappt ett år har antalet svenskar som bär omkring på mikrochip i handen tredubblats.

Tekniken gör sedan att information kan överföras mellan olika ytor, ungefär som ett passerkort, fast i handen. Tanken är att det ska underlätta för dig i vardagen och att du ska få en ”egen digital röst”.

– Tekniken är fortfarande ny, men intresset har ökat dramatiskt, säger Jowan Österlund, vd på Biohax International, ett bolag som implanterar mikrochip på människor.


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stort-intresse-for-att-chippa-sig-i-handen


Anonym
#7. Publicerat 2020-07-18 av Anonym

Ökat intresse för att sätta in mikrochip i handen

Inte större än ett riskorn och placeras under huden mellan tummen och pekfingret. På knappt ett år har antalet svenskar som bär omkring på mikrochip i handen tredubblats.

Tekniken gör sedan att information kan överföras mellan olika ytor, ungefär som ett passerkort, fast i handen. Tanken är att det ska underlätta för dig i vardagen och att du ska få en ”egen digital röst”.

– Tekniken är fortfarande ny, men intresset har ökat dramatiskt, säger Jowan Österlund, vd på Biohax International, ett bolag som implanterar mikrochip på människor.


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stort-intresse-for-att-chippa-sig-i-handen


Att få sin identitet stulen kommer framledes även innebära fysisk smärta, utöver det själsliga traumat...
Anonym
#8. Publicerat 2020-07-19 av Anonym

Ökat intresse för att sätta in mikrochip i handen

Inte större än ett riskorn och placeras under huden mellan tummen och pekfingret. På knappt ett år har antalet svenskar som bär omkring på mikrochip i handen tredubblats.

Tekniken gör sedan att information kan överföras mellan olika ytor, ungefär som ett passerkort, fast i handen. Tanken är att det ska underlätta för dig i vardagen och att du ska få en ”egen digital röst”.

– Tekniken är fortfarande ny, men intresset har ökat dramatiskt, säger Jowan Österlund, vd på Biohax International, ett bolag som implanterar mikrochip på människor.


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stort-intresse-for-att-chippa-sig-i-handen


Tänker du att detta bara är allmän info om nutidens teknik...eller tror du att chipen är "vilddjurets märke"?
Roffe
#9. Publicerat 2020-07-19 av Roffe
Tänker du att detta bara är allmän info om nutidens teknik...eller tror du att chipen är "vilddjurets märke"?

11 Och jag såg ett annat vilddjur komma upp ur jorden. Det hade två horn som ett lamm men talade som en drake. 12 Det utövar det första vilddjurets hela makt inför det och får jorden och dess invånare att tillbe det första vilddjuret vars dödliga sår hade blivit läkt. 13 Det gör stora tecken och får till och med eld att falla från himlen ner på jorden i människornas åsyn. 14 Genom tecknen det fått makt att göra inför vilddjuret förleder det jordens invånare. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt vilddjuret som har ett sår från ett svärd men lever igen. 15 Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att vilddjurets bild till och med kunde tala och låta döda dem som inte tillbad vilddjurets bild.

16 Och det tvingar alla – små och stora, rika och fattiga, fria och slavar – att ta emot ett märke på högra handen eller pannan, 17 så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal. 18 Här krävs vishet. Den som har förstånd ska räkna ut vilddjurets tal, för det är en människas tal. Och dess tal är 666.(Upp.13:)
https://www.karnbibeln.se/las/?b=66#c13

https://bibelfokus.se/666
Anonym
#10. Publicerat 2020-07-19 av Anonym
"Ty så älskade Gud världen att han gav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv."

"För Gud sände inte sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte har trott på Guds enfödde Sons namn."

Joh. 3.16-18

"Framför allt som skall bevaras må du bevara ditt hjärta, ty från det utgår livet."

Ords. 4:23

"I honom har också ni, när ni hörde sanningens ord, evangeliet om er frälsning, i honom har också ni, när ni kom till tro, fått den utlovade Helige Ande som ett sigill, som är en pant på vårt arv, fram till återlösningen av hans egendom, hans härlighet till pris."

Ef. 1:13-14

"För jag är övertygad om att varken död eller liv, varken änglar eller furstendömen eller makter, varken något som nu är eller något som ska komma, varken något i höjden eller i djupet eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek som är i Kristus Jesus, vår Herre."

Rom. 8:38-39

"Han ska också göra er fast grundade ända till slutet, så att ni är fria från anklagelser på vår Herre Jesu Kristi dag. Gud är trofast, genom honom är ni kallade till gemenskap med hans Son, Jesus Kristus, vår Herre."

1 Kor. 1:8-9
Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen