Aquilina säger: Nu måste sista snön ha fallit. Jag gillar snö. Nu vill jag nog ändå ha vår med lite värme. Se tulpanerna blomma i min trädgård.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Popah
Skapat 2020-06-03 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Dina frågor till grundaren av Kristendate?
Hejsan!

I nästa avsnitt av Kristna Dejtingpoden kommer vi att intervjua grundaren/ägaren till Kristendate.se, vi skulle därför vilja samla in era synpunkter och frågor till honom att ställa i programmet!

Kör hårt! :-)

Svar på inlägg

diskuterateologi
#1. Publicerat 2020-06-03 av diskuterateologi

Småfrågor (jag kan inte skriva så långt eftersom webbläsaren kraschar efter bara sekunder, vilket beror på att det är offentlig dator jag sitter vid):
1) Varför valde Du inte från början att det skulle vara möjligt i avancerad sökning, att söka på kroppslängd? Säkerligen finns en Kristen förklaring/motivering till det. Annars går vilken som helst annan förklaring mer än utmärkt. Helst annat svar än att det inte såg ut i början som att det behövdes då sökningen ger hyfsat noggranna resultat att visa ändå. Jag har sakteliga undrat allt mer och mer.

2) Skulle det inte varit möjligt att göra en matchningsfunktion för intressen på fritiden? En sådan finns på HappyPancake (där jag kollade precis igår att det finns praktiskt taget inga alls Kristna där, en av två hade jag redan följaktligen kontaktat på annat håll (utan att ha fått svar) som fanns där). Var det så att det var för svårt att programmera/koda in med den tidens teknik för att skapa hemsidor? Det har varit väldigt utmanande att ens tillnärmelsevis träffa i grova drag rätt i detta hänseende, jag har behövt besöka de flestas profiler för att konstatera att sådant som intresse för böcker inte står alls högt i kurs (och intresset för böcker har rasat till bottennoteringar under detta innevarande och förra året).

3) Jag har fler utvecklingsförslag men rekommenderar Du att jag ens skickar in dem? Jag har använt sajten väldigt mycket, det är för mig dock inte det viktiga hur mycket faktiskt resultat det blir härifrån, till stor del har deltagandet här (alltså i själva meddelandena, profilen och dejtandet) övat mig mycket i att skriva - och eftersom sådant som min bokpublikation dröjer till en viss tidpunkt och det på FB är svårt att få någon över huvud taget att läsa långa texter på väggen, så har det utgjort en viktig möjlighet att över huvud taget skriva, att finnas här.

Anonym
#2. Publicerat 2020-06-03 av Anonym
Hittat det bästa som finns via min nätdejting: Forskning (oändlig, utan gränser för vad man kan förstå sig på tack vare rå intelligens). Jag kommer bli tvungen att köpa snart en Octa-Core Intel Xeon Silver (men jag rekommenderar ENDAST AMD - som dock inte finns just nu alls tillgängligt till salu begagnat och inte gammalt och för väldigt mycket RAM och väldigt bra RAID-kort - men jag ska kolla en gång innan jag köper för att klara trycket av att ha minst ett par tusen Firefox 64-bit overprovisioned flikar med text och YouTube öppet samtidigt (de drar inte kraft alla samtidigt men ändå): Intel att finns det ändå AMD) Q1 2019 processor; ZFS filsystem (det filsystem med världens högsta precision och bäst stöd för stora enhetliga/clustrade lagringsutrymmen, det vill säga Linux SUSE version 15 Enterprise Server Desktop) på två styckna 14 mm tjocka begagnade Enterprise-class SSD 200 GB var (har inte enormt lagringsbehov, jag använder så gott som inga fotografier alls och verkligen inga videos av något som helst slag ens en gång och inte utan att lagra heller) 6 Gbps SAS gränssnitt, men jag ska kolla om jag ändå måste köra 12 Gbps SAS gränssnitt för att ZFS över huvud taget ska kunna jobba med full kraft och mata datan med diskläsning); åtta minneskammar à 16 GB high performance mode (en per kärna) för totalt exakt 128 GB registered ECC DDR4; InfinityBand; 100 Mbps Ethernet (men jag väljer lägsta hastigheten att betala för - jag tror det är 10 Mbps (bitar per sekund, vilket är åtta gånger mindre och långsammare än bytes per sekund). Jag ska köra overprovisioning på allt och hitta på något att göra med RAM-Disk för att utnyttja RAM-minnet. Åt total kvinnorespekt.
Men hjälp, är du sponsrad av företaget eller? Var i all denna reklam är frågan till grundaren?
Anonym
#3. Publicerat 2020-06-03 av Anonym
Vad var drivkraften till att starta en kristen dejtingsida?

Har du själv provat nätdejting?

Har du funnit kärleken på nätet?

Finns det planer på att göra forumet mer användarvänligt (i funktionerna) och mer lättillgängligt (att även de som använder appen får tillgång till det)?
smålänning i norr
#4. Publicerat 2020-06-03 av smålänning i norr
Slå ihop Norska o Svenska Kristendate
Anonym
#5. Publicerat 2020-06-04 av Anonym
Hittat det bästa som finns via min nätdejting: Forskning (oändlig, utan gränser för vad man kan förstå sig på tack vare rå intelligens). Jag kommer bli tvungen att köpa snart en Octa-Core Intel Xeon Silver (men jag rekommenderar ENDAST AMD - som dock inte finns just nu alls tillgängligt till salu begagnat och inte gammalt och för väldigt mycket RAM och väldigt bra RAID-kort - men jag ska kolla en gång innan jag köper för att klara trycket av att ha minst ett par tusen Firefox 64-bit overprovisioned flikar med text och YouTube öppet samtidigt (de drar inte kraft alla samtidigt men ändå): Intel att finns det ändå AMD) Q1 2019 processor; ZFS filsystem (det filsystem med världens högsta precision och bäst stöd för stora enhetliga/clustrade lagringsutrymmen, det vill säga Linux SUSE version 15 Enterprise Server Desktop) på två styckna 14 mm tjocka begagnade Enterprise-class SSD 200 GB var (har inte enormt lagringsbehov, jag använder så gott som inga fotografier alls och verkligen inga videos av något som helst slag ens en gång och inte utan att lagra heller) 6 Gbps SAS gränssnitt, men jag ska kolla om jag ändå måste köra 12 Gbps SAS gränssnitt för att ZFS över huvud taget ska kunna jobba med full kraft och mata datan med diskläsning); åtta minneskammar à 16 GB high performance mode (en per kärna) för totalt exakt 128 GB registered ECC DDR4; InfinityBand; 100 Mbps Ethernet (men jag väljer lägsta hastigheten att betala för - jag tror det är 10 Mbps (bitar per sekund, vilket är åtta gånger mindre och långsammare än bytes per sekund). Jag ska köra overprovisioning på allt och hitta på något att göra med RAM-Disk för att utnyttja RAM-minnet. Åt total kvinnorespekt.
Hade det inte varit enklare att stanna vid första frågan? hur är det andra relevant?
Anonym
#6. Publicerat 2020-06-08 av Anonym
Bra förslag smålänning i norr! :)
Popah
#7. Publicerat 2020-06-10 av Popah
Stort tack för era synpunkter och frågor Bexy och studerateologi! :-)

Jag tror vi fick med allt, avsnittet kommer nu på torsdag - ni hittar länken längst ned till höger på sidan!
Aquilina säger: Nu måste sista snön ha fallit. Jag gillar snö. Nu vill jag nog ändå ha vår med lite värme. Se tulpanerna blomma i min trädgård.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen