BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Roffe
Skapat 2020-03-20 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
Bevittnar vi just nu det stora avfallet?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-03-20 av Anonym

Bevittnar vi just nu det stora avfallet?

https://www.varldenidag.se/opinion/olof-edsinger-bevittnar-vi-just-nu-det-stora-avfallet/cbbohu!jkUuec1SVnHOL7aZe3OqQ/


Liksom jordbävningar och sjukdom på global skala med större befolkning som inte varit tidigare et cetera. Frid
Growitz
#2. Publicerat 2020-03-20 av Growitz

Bevittnar vi just nu det stora avfallet?

https://www.varldenidag.se/opinion/olof-edsinger-bevittnar-vi-just-nu-det-stora-avfallet/cbbohu!jkUuec1SVnHOL7aZe3OqQ/


Ja det är bara att kolla var majoriteten av svensk kristenhet befinner sig idag
Anonym
#3. Publicerat 2020-03-20 av Anonym
Ja det är bara att kolla var majoriteten av svensk kristenhet befinner sig idag
Ja, men än bättre är att vi kollar på Jesus och låter Fadern förvandla oss i Kristus genom sin Ande så att vi kan föregå med gott exempel och låta Gud få bli ärad. Därtill att vi kan få kraft och kärlek till att tjäna Honom i att gå i förutberedda gärningar och kanske kommer många eller några tillbaka till Livets väg. Frid
Roffe
#4. Publicerat 2020-03-20 av Roffe


"Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

http://bibelfokus.se/avfallet

Anonym
#5. Publicerat 2020-03-20 av Anonym


"Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

http://bibelfokus.se/avfallet


Romersk katolska kyrkan må vara en avart med falska läror men de är inte Babylon i Uppenbarelseboken, det är Jerusalem. Endast i den staden kunde profeterna inklusive Jesus dödas. Men en kan säga att så som med Jerusalem att också den Romersk katolska kyrkan fallit till att rida på världens makt. Inte bara det, de har under många århundraden varit världens makt. Frid
Anonym
#6. Publicerat 2020-03-20 av Anonym


"Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

http://bibelfokus.se/avfallet

Jag är däremot helt övertygad om att Romersk-katolska kyrkan är Babylon. Påven har ju dessutom lyckats att samla alla stora religioner under sig själv, under sitt antikristliga ämbete.
Och det finns en förvånande stor mängd kristna som tycker att detta är bra och att påven gärna får vara huvudet i denna "enhetskyrka". Skrämmande...
Men, i det stora hela, så är alla falska läror Babylon. Och alla falska villolärare, profeter och messias-gestalter antikrister.
Anonym
#7. Publicerat 2020-03-20 av Anonym
Jag är däremot helt övertygad om att Romersk-katolska kyrkan är Babylon. Påven har ju dessutom lyckats att samla alla stora religioner under sig själv, under sitt antikristliga ämbete.
Och det finns en förvånande stor mängd kristna som tycker att detta är bra och att påven gärna får vara huvudet i denna "enhetskyrka". Skrämmande...
Men, i det stora hela, så är alla falska läror Babylon. Och alla falska villolärare, profeter och messias-gestalter antikrister.
Jag säger inte emot till fullo, men det Babylon som nämns i Uppenbarelseboken beskrivs som den staden som är det jordiska Jerusalem. Odjuret beskrivs som det romerska riket. Det var efter att Jerusalem hade vänt sig bort från Gud, och blivit änka. Det gör den Romersk katolska kyrkan än idag också. Den följer det jordiska Jerusalems mönster i det att den Romersk katolska kyrkan adopterat det jordiska Jerusalems symbolik i skrifterna i sin antikristlighet. Men, Romersk katolska kyrkan är inte Babylon trots symbolik och påvedömet är inte Antikrist trots antikristlighet. Dock än antikristligt och babyloniskt på grund av dess ekonomi och villoläror som Luther protesterade mot och då exempelvis mot avlatsbrev och att påven ses som Kristi ställföreträdare. Men, jag håller inte med Luther om att den Romersk katolska kyrkan är Babylon och att påvedömet är Antikrist. Hur kan påvedömet bränna och hata sin egen kyrka? Vart är för övrigt protesten idag? Jag såg för övrigt första delen i dokumentärserien på SVT om det trettioåriga kriget vilken delvis handlar om den religiösa konflikt mellan dessa sidor som fanns i början av 1600-talet, ack så många människor som dödades vilket går mot Jesu bud. Flera odjur krigade på vardera sida där många huvuden var antikristliga utöver påvedömet. De mönster som innefattas av Antikrist och Babylon tycker jag en kan se följa människan genom historien i annat än det jordiska Jerusalem och Rom, mönster som återspeglas i makt och religion i antikrist ande. Jag tycker att det stämmer det du skriver om en världsreligion då en kan se det där människan och även kristna kompromissar för att i antikrists ande enas som i Babel. Frid
Anonym
#8. Publicerat 2020-03-21 av Anonym
Jag tänker mig att den antikristliga Romersk katolska kyrkan är en utveckling av vad Paulus varnade för, men att det var vad som fick fäste historiskt. Men Anden och Svärdet segrar än dock. Frid
Anonym
#9. Publicerat 2020-03-21 av Anonym
Chris....

Titta på denna, och du kommer att få de bevis du behöver.


Du kommer att se kopplingen mellan RKK, den babyloniska religionen i Bibeln och historien, och till Balder i den svenska fornreligionen.

Men jag har många många fler om du vill ta del av dem också, efteråt. Det är en serie, full av fakta, dokument, foton och böcker, på ca 30 föreläsningar.

The Wine of Babylon

M

Anonym
#10. Publicerat 2020-03-21 av Anonym
Vet du att RKK gav Ignatius av Loyola uppdraget att starta Illuminati, med enda uppgiften att stoppa Reformationen på 1500-talet, och att Adam Weishaupt sedan reformerade Illuminati till vad den är idag?

Och att den Romersk-katolska jesuitorden ligger bakom både Illuminati och Freemasons?

Samma jesuitorden som gav uppdraget till fyra jesuiter att skapa preterismen och futurismen (dispensationalismen), för att flytta bort anklagelserna på att RKK var Babylon och påven Antikrist.

The Secret Behind Secret Societies

Vet du om länken mellan RKK och Islam?

The Islamic Connection

Vet du om avtalet som Lutherska Världsförbundet och Svenska kyrkans ledning och Metodisterna har gått in under, redan 1999? Att man sagt upp och tagit tillbaka Reformationen, och nu står helt under påven och RKK?
Vet du vad avtalet innebär för religion?
Avtalet visas översatt i två delar i denna tråd:

En världsreligion på gång

https://www.kristendate.se/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=11068

BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen