Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Kristna Dejtingpodden
Cilla85
Cilla85 säger: Idag testar vi på KDP kristna raggningsrepliker:https://www.podbean.com/ew/pb-j5wqq-ddadd6
Skriv i megafonen

Forum >> Religion och tro >> Debatt

Öppna profilen till Roffe

Bevittnar vi just nu det stora avfallet?

Visar sida 1 av 5 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Öppna profilen till Growitz
Ja det är bara att kolla var majoriteten av svensk kristenhet befinner sig idag
Öppna profilen till Chris1
Ja det är bara att kolla var majoriteten av svensk kristenhet befinner sig idag

Ja, men än bättre är att vi kollar på Jesus och låter Fadern förvandla oss i Kristus genom sin Ande så att vi kan föregå med gott exempel och låta Gud få bli ärad. Därtill att vi kan få kraft och kärlek till att tjäna Honom i att gå i förutberedda gärningar och kanske kommer många eller några tillbaka till Livets väg. Frid
Öppna profilen till Roffe

"Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

http://bibelfokus.se/avfallet

Anonym

"Förförelser måste komma!" – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

http://bibelfokus.se/avfallet

Jag är däremot helt övertygad om att Romersk-katolska kyrkan är Babylon. Påven har ju dessutom lyckats att samla alla stora religioner under sig själv, under sitt antikristliga ämbete.
Och det finns en förvånande stor mängd kristna som tycker att detta är bra och att påven gärna får vara huvudet i denna "enhetskyrka". Skrämmande...
Men, i det stora hela, så är alla falska läror Babylon. Och alla falska villolärare, profeter och messias-gestalter antikrister.
Anonym
Chris....

Titta på denna, och du kommer att få de bevis du behöver.

Du kommer att se kopplingen mellan RKK, den babyloniska religionen i Bibeln och historien, och till Balder i den svenska fornreligionen. 

Men jag har många många fler om du vill ta del av dem också, efteråt. Det är en serie, full av fakta, dokument, foton och böcker, på ca 30 föreläsningar. 

The Wine of Babylon 

M

Anonym
Vet du att RKK gav Ignatius av Loyola uppdraget att starta Illuminati, med enda uppgiften att stoppa Reformationen på 1500-talet, och att Adam Weishaupt sedan reformerade Illuminati till vad den är idag? 

Och att den Romersk-katolska jesuitorden ligger bakom både Illuminati och Freemasons?

Samma jesuitorden som gav uppdraget till fyra jesuiter att skapa preterismen och futurismen (dispensationalismen), för att flytta bort anklagelserna på att RKK var Babylon och påven Antikrist.

The Secret Behind Secret Societies

Vet du om länken mellan RKK och Islam?

The Islamic Connection

Vet du om avtalet som Lutherska Världsförbundet och Svenska kyrkans ledning och Metodisterna har gått in under, redan 1999? Att man sagt upp och tagit tillbaka Reformationen, och nu står helt under påven och RKK?
Vet du vad avtalet innebär för religion?
Avtalet visas översatt i två delar i denna tråd:

En världsreligion på gång

https://www.kristendate.se/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=11068

Öppna profilen till Leftbehind
"And have a golden cup in her hand." 

Trist eftersom det förekommer inom Svenska kyrkans mässor också. 
Anonym
Jag sa i åratal att Antikrist var påvedömet och Babylon var Rom, det håller inte. Antikrist ska bränna och hata Babylon. Sen får en också överväga att den onde gett upphov till detta, för att bedra genom syndabockar för att starta krig. Amillennialistiskt är också Babylon det jordiska Jerusalem vilket även vissa icke-dispensationalistiska premillennialister säger med skillnaden i futurism och det finns belägg i skrifterna för att det jordiska Jerusalem är Babylon. Men, som jag skrev så säger jag inte emot. Påvedömet och den Romersk katolska kyrkan är antikristligt och babyloniskt. Likaså den Lutherska Protestantiska kyrkan med vissa undantag. All hednisk kristendom, vill jag påstå. Med vissa undantag. Baptisterna är fristående församlingar även om många är medlemmar i Equmenia som för dialog med den Romersk katolska kyrkan, jag är själv medlem i en baptistförsamling. Gud vet vart mitt hjärta är. Jag har förut lämnat samfundet Pingströrelsen av samma anledning, men jag behöver gemenskap. Det finns flera bröder och systrar inom alla samfund som har ett hjärta av Gud. Även inom Romersk katolska kyrkan, även om jag tror de är färre desto större den antikristliga kunskapen. Det kräver uppoffring hos en för att låta Herren rasera tankebyggnader som reser sig upp mot kunskapen i Kristus. Frid
Titta på den första länken jag gav dig.
Öppna profilen till Ferguson
Jag är däremot helt övertygad om att Romersk-katolska kyrkan är Babylon. Påven har ju dessutom lyckats att samla alla stora religioner under sig själv, under sitt antikristliga ämbete.
Och det finns en förvånande stor mängd kristna som tycker att detta är bra och att påven gärna får vara huvudet i denna "enhetskyrka". Skrämmande...
Men, i det stora hela, så är alla falska läror Babylon. Och alla falska villolärare, profeter och messias-gestalter antikrister.

Jag tror att Babylon inte endast är ett relgiöst system det är också ett politiskt/ekonomisk system. Upp 17 handlar om det religiösa Babylons fall och Upp 18 handlar om det ekonomiskt/politiska Babylons fall.

Förmodligen representerar staden Rom och RKK den kommande synkretistiska världsreligion som håller på att formas "as we speak". I den religionen kommer den avfallna kyrkan att finnas med som en ekumenisk del i allt annat som det redan sker i FN skrapans bönerum designat av Dag Hammarsköld. Där samlas alla religioner och beder Alice Baylies bön hon fick från Dvail Kuhl, tibetanen, "den stora invokationen. Den religionen kommer att bli som den Babyloniska religionen där de gamla gudarna kommer att nämnas vid deras rätta nam och inte längre vara gömda bakom kristna namn som det är i RKK idag.  

Jag tror inte Rom representerar det ekonomiska/politiska Babylon utan frågan är vilken stad det är? Antagligen det urgamla Babylon som kan komma att uppstå. 

https://bible.org/seriespage/babylon-seen-scripture-introduction-rev-17-18 
Anonym
Jag har sett undervisningen förr, men det finns problem med denna lära liksom med att tolka andra profetior litterärt som du också belyst. Som du har fått tillrättavisa mig vill jag nu tillrättavisa dig om detta. Läs denna, den stämmer med den amillennialistiska läran. Påvedömet är inte Antikrist och Rom är inte Babylon. Som jag har skrivit är de antikristliga och babyloniska. Frid
Dina frågor i inlägg #7 får mig att undra över hur väl insatt du är i den Romersk-katolska kyrkan..?
Jag får känslan av att du faktiskt inte vet om deras doktriner och agenda, från insidan.
Frågorna skulle aldrig ställas om du hade studerat denna kyrka i detalj.. 

Jag har läst i din länk, och deras argument är väldigt tunna. De radar själva upp tveksamhet efter tveksamhet över deras egen teori, pga att den är för tunn och argumenten emot den blir motsagda...och blir då bara spekulationer.

De går t.o.m. så långt att de tar 1 Enoks bok som ett stöd för teorin att det skulle vara Jerusalem.
Där slutade jag att läsa.

Nej, det finns alldeles för många saker som visar att den babyloniska religionen är världsspridd som en villolära som förför alla människor och folkslag på jorden. Och det gör inte Jerusalems religion. De går tvärtom in under RKK. Och RKK bygger på kabbalan och de babyloniska hedniska religionerna. 
Alla deras symboler härstammar därifrån. Deras bokstäver IHS står för Isis-Horus-Set, solgudens symboler (och massor av andra) finns med på kläder och oblat och i katedralerna, Maria kallas för "the queen of heaven", vilket är den kvinnliga guden Ishtar i den babyloniska gudasamlingen Bel/Baal - Tammuz - Ishtar. 
De har bytt ut Jesus mot Maria, så nu är Maria den fullkomliga och obefläckade och Jesus är fullkomlig enbart för att han var född av Maria.
De har idag trion: Fadern - modern Maria - sonen Jesus, och ingen kommer till Jesus utan att gå genom Maria.
Och de varnar alla för att ha en individuell relation med Jesus, för allt måste gå genom denna bedrägliga falska kyrka, där påven anses gudomlig och fullkomlig och sitter på "Guds plats". 

Det finns hur mycket som helst. 
Jerusalem ingår i denna "sköka", som så många andra, eftersom de anammat den kabbalistiska babyloniska religionen och Talmud. 
Alla falska religioner och villoläror kommer att samlas under detta. Det är agendan.
Och det är bara vissa evangelistiska kyrkor kvar. 
Ingen ropar så högt efter en ny världsordning som påven, och klimathoten har blivit hans "utpressningsmotiv". Vi "måste ha en ny världsordning för att rädda världen". 
Visar sida 1 av 5 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista