Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Tillit
Skapat 2020-03-17 av Tillit, man, 59 år, Stockholms län.
Särskrivningsreflektion (eller sär skrivnings reflektion)
När jag gick in på en ny hemsida där jag står med som en medarbetare så presenterades jag som mekanik konstruktör. Jag hade precis skrivit ihop en reflektion över särskrivningar som jag delar här:

Jag blir van sinnig på alla sär skrivningar. Det svenska språket bygger på samman satta ord. Genom att sär skriva hämmas ord flödet och texten blir dess utom dubbel tydig. Inte ens väl utbildade som många av mina ingenjörs kollegor hanterar skrift språket trots att vi ofta måste ut trycka oss text mässigt.

Nu har vi ju dessutom en massa corona smittade. Men corona smittade inte bara igår utan det blir fortsatt en massa nya corona smittade idag.... Eeeh

Risken finns ju att vi då måste bli vårdade av en sjuk sköterska. Det går ju inte för sig, men med bara under sköterskor kvar i vården så lär bemanningen knappast räcka till, så det är nog bäst att undvika särskrivningar....

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-03-28 av Anonym
Ja i bland kan det bli tokigt
Tillit
#2. Publicerat 2020-03-28 av Tillit
Ja i bland kan det bli tokigt
Skratt retande ur tokigt.
Anonym
#3. Publicerat 2022-06-22 av Anonym
Och i menyraden här på KD har vi i många år kunnat läsa att en gratis mobil appar. Vem mobilen appar framgår inte och vad man gör när man appar vet jag inte heller...
sanningssökare
#4. Publicerat 2022-06-22 av sanningssökare
Ja du har så rätt om sär skrivningen men inte om corona smittan. Och ett prblem som blir med de sär skrivna sjuk sköterskorna är ju att de blir fler sjuka sjuk sköterskor när så många av dem till låtit att någon gav dem en experminent injektion. En experiment injektion som de kanske hoppas ska förändra deras DNA så att de får kalla sig läkare i stället. Men så går det när så många av dessa sjuk sköterskor är sjuka sjuk sköterskor redan från början och till låter det ske att de blir mer sjuka sjuka sjuk sköterskor på grund av det sjuka som sjuk vårds utbildningar förmedlar. Dessa ut bildningar är köpta av Big Pharma! Så grund problemet är att deras sjuka sjuk sköterske utbildning gjorde dem sjuka, grund problemet är inte sär skrivningen av dem. Om någon fattar vad jag för medlar i sär skrivningarnas forum. Trevligt påpekande av dig tråd startaren om sär skrivningarna, själv har jag aldrig blivit van sinnig på dem för jag har aldrig riktigt reflekterat över dem för än nu när du på pekade detta. My bad :( Men jag har reflekterat en hel del över vad sjuka sjuk vårds utbildningar gör med människor :)
Tillit
#5. Publicerat 2022-06-22 av Tillit
Hahaha

Ja, reflektionen var skriven för över två år sedan...

Nu har vi vinterinfluensa i sommartid på grund av släppta restriktioner. Världen är upp och ner (eller ska det vara uppochner???)

NI brukar klaga på att Ferguson kapar trådar om sin hjärtefråga...
Anonym
#6. Publicerat 2022-06-22 av Anonym
Upp- och ner?...

Jaja. Rök fritt...
MrIroni
#7. Publicerat 2022-06-22 av MrIroni
Hahaha

Ja, reflektionen var skriven för över två år sedan...

Nu har vi vinterinfluensa i sommartid på grund av släppta restriktioner. Världen är upp och ner (eller ska det vara uppochner???)
Ha ha ha jag missade läsa ditt inlägg för två år sedan så det blev nu istället.
Med lite extra punkter så blir din text lite missförstådd.

"Nu har vi vinter. Influensa i sommar. Tid på grund av rest rik tioner. Värld en är upp och ner."
sanningssökare
#8. Publicerat 2022-06-23 av sanningssökare
Hahaha

Ja, reflektionen var skriven för över två år sedan...

Nu har vi vinterinfluensa i sommartid på grund av släppta restriktioner. Världen är upp och ner (eller ska det vara uppochner???)

NI brukar klaga på att Ferguson kapar trådar om sin hjärtefråga...
När du själv kapar din tråd så hänger jag på. Skojar du när du påstår att vi har vinter influensa på grund av släppta restriktioner? Det är mät bart, väldigt vetenskapligt mät bart, att ju fler av dessa injektioner som människor tagit desto mer immuno komprimerade blir de! Om det är för en kort tid nu eller om denna immuno komprimering sitter i för resten av era liv det får den som dör och lever se! Ja världen rusar emot Jesu åter komst (eller ska det vara återkomst)
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen