Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-03-15 av Anonym.
Så här kan du skydda dig mot Coronaviruset

Utöver allmänna råd som jag inte behöver gå in på här finns det effektiva sätt att stärka immunförsvaret, vilket gör att du står bättre rustad mot Coronaviruset.

Köp hem C-vitamin, D-vitamin, citroner, vitlök, kokosolja och kolloidalt silver i koncentrationen 10 ppm per liter.

Börja bygg upp immunförsvaret med C-vitamin. Köp askorbinsyra billigt i kiloförpackning, 200-300 kr kilot.

Ta minst 5 gram askorbinsyra och lös i vatten, en lätt rågad tesked som inte är av metall, tillsammans med pressad citron, att intas fördelat över dygnet. Citron hjälper kroppen att ta upp vitaminet.

Ta även D-vitamin och gärna en vitlöksklyfta om dagen. Även kokosolja har sannolikt stark antiviral effekt.

Blir du infekterad öka ovanstående C-vitamin dos till minst den dubbla. Håll silvervatten under tungan, blodkärlen tar då upp silvret utan att tarmfloran rubbas. Kollodialt silver har liknande verkan som antibiotika och ska endast tas i kurer. Om du sväljer silver är en lämplig kur 2 msk, ggr 4 högst två veckor. Använd inte metallsked. Ta även samtidigt probiotika.

Vid lunginflammation andas in kolloidalt silver med hjälp av en nebulisator några minuter då och då. Kollodialt silver är effektivt vid de flesta åkommor, t.ex. på huden vid sårskador och brännskador.



Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-03-15 av Anonym
Jag vill då säga att kolloidalt silver är förbjudet att säljas inom EU sedan 2010. Detta pga att det kan skada hälsan. Däremot använder man kolloidalt silver som desinfektionsmedel när man renar vatten.

Några bättre råd:

Ca 80 % av immunförsvaret sitter i tarmarna, så ät Lactiplus dagligen.
Vid behov kan man ta upp till 8 kapslar/dag, men annars tar man 2/dag.
Innehåller 5 miljarder med nyttiga bakterier från sex olika stammar som skyddar försvaret.
Lactiplus Mage innehåller Kalcium, C-vitamin och Selen i samma kapsel. 120 kapslar/burk.
Finns med fri frakt på www.apotea.se.
Kommer på 2-3 dagar.

Andra tipset är kosttillskottet Magnesium, som hjälper nervsystemet och musklerna, och dessutom motverkar gifter i kroppen.
Finns också på www.apotea.se.
Även kosttillskott med alla viktiga vitaminer och mineraler är bra, men Magnesium brukar inte finnas med i dem eftersom den ska vara i högre doser.

Tredje tipset är Viruseptin. Finns i både munspray och nässpray.
Det enda dokumenterade medel som hjälper mot virus, mot influensor och förkylningar. Man sprayar vid första symtom, och fortsätter sedan under hela tiden man har symtom. Viruseptin kan både förkorta sjukdomstiden och lindra besvären. Förkylningar kan t.o.m. helt stoppas (Jag har själv testat flera gånger).
Finns också på www.apotea.se.

Fjärde tipset. Ingefärashots.
Basreceptet:
Riv 1 litet paket ekologisk färsk ingefära och häll i kastrull.
Skär av skalet på 2-3 citroner (utan det vita under skalet) och häll i kastrullen.
Häll över 1 liter vatten.
Värm upp till 70 gr, (precis tills det börjar ryka).
Ta bort från plattan, och låt stå och dra tills det svalnat helt.
Pressa citronerna och häll i saften, plus 0,5 dl honung.
Ta en shot/dag, ca 20 ml. (i medicinkopp)
(Eller gör den svagare och ta lite i ett glas varje dag.
Jag brukar göra på 2 liter vatten.)
Hållbart i kylen några veckor. Jag häller upp drycken på glasflaskor med lock.
Anonym
#2. Publicerat 2020-03-16 av Anonym

Jag vill då säga att kolloidalt silver är förbjudet att säljas inom EU sedan 2010. Detta pga att det kan skada hälsan. Däremot använder man kolloidalt silver som desinfektionsmedel när man renar vatten.

Några bättre råd: /../

Dina råd är säkert bra vid förkylningar. Det är dock skillnad på en vanlig förkylning och influensa med namnet SARS- CoV-2 döpt till det trevligare namnet Corona och som är lite farligare än en vanlig influensa, åtminstone för riskgrupper. Då tror jag att intag av C-vitamin i högre doser tillsammans med vitaminer är bättre än ditt förslag.

Du ger inga belägg för att KS skulle vara skadligt och det är ett beprövat medel.

Men du läser ju NewsVoice? Där medger självaste Folkhälsoministern Anders Tegnell att kolloidalt silver fungerar.

https://newsvoice.se/2014/10/folkhalsomyndigheten-erkanner-att-kolloidalt-silver-fungerar-mot-virus/comment-page-1/#comment-353414



Anonym
#3. Publicerat 2020-03-16 av Anonym

Dina råd är säkert bra vid förkylningar. Det är dock skillnad på en vanlig förkylning och influensa med namnet SARS- CoV-2 döpt till det trevligare namnet Corona och som är lite farligare än en vanlig influensa, åtminstone för riskgrupper. Då tror jag att intag av C-vitamin i högre doser tillsammans med vitaminer är bättre än ditt förslag.

Du ger inga belägg för att KS skulle vara skadligt och det är ett beprövat medel.

Men du läser ju NewsVoice? Där medger självaste Folkhälsoministern Anders Tegnell att kolloidalt silver fungerar.

https://newsvoice.se/2014/10/folkhalsomyndigheten-erkanner-att-kolloidalt-silver-fungerar-mot-virus/comment-page-1/#comment-353414



Nej, han är felciterad. Av en person som säljer just kolloidalt silver, och tagit hans ord ur sitt sammanhang.
Anonym
#4. Publicerat 2020-03-16 av Anonym
Nej, han är felciterad. Av en person som säljer just kolloidalt silver, och tagit hans ord ur sitt sammanhang.

Har du inget bättre att komma med?

Anonym
#5. Publicerat 2020-03-16 av Anonym

Har du inget bättre att komma med?

Vad är det nu...? Är du också på krigsstigen?

Jag skrev bara att kolloidalt silver inte är bra för hälsan och att det är förbjudet att sälja.
Anonym
#6. Publicerat 2020-03-16 av Anonym
Vad är det nu...? Är du också på krigsstigen?

Jag skrev bara att kolloidalt silver inte är bra för hälsan och att det är förbjudet att sälja.

NejdåJ Jag vet vad du skrev, men du har inte visat några belägg för att kolloidalt silver är skadligt vid normalt och beprövat bruk och då faller dina påståenden platt till marken.

Du vet väl att EU är en genomkorrumperad och brottslig organisation, vars representanter sitter i knät på mäktiga påtryckningsgrupper, däribland läkemedelsindustrin som tjänar miljarder på verkningslösa och farliga preparat. Dessa är naturligtvis motståndare till användning av medel de inte tjänar pengar på. Ett av syftena med hysterin kring Coronaviruset är väl att tjäna hundratals miljarder på giftiga vacciner. Så vad är det för hälsovådligt med beprövad användning av kolloidalt silver som kan jämföras med garanterade biverkningar från läkemedelsindustrins preparat?

Anonym
#7. Publicerat 2020-03-16 av Anonym
Anonym
#8. Publicerat 2020-03-16 av Anonym
Jag anade att det var dit du ville komma...

Till alla läsare:

"Stadsepidemiologen dementerar viralt påstående om kolloidalt silver."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsepidemiologen-pastas-erkanna-att-kolloidalt-silver-fungerar-mot-coronaviruset-men-ar-det-sant

Läs allt vad Anders Tegnell säger!

Och läs på om kolloidalt silver, som både kan skada hjärnan och lungornas DNA..m.m.
Anonym
#9. Publicerat 2020-03-17 av Anonym
Jag anade att det var dit du ville komma...

Till alla läsare:

Sök på detta - "Stadsepidemiologen dementerar viralt påstående om kolloidalt silver."

Läs allt vad Anders Tegnell säger!

Och läs på om kolloidalt silver, som både kan skada hjärnan och lungornas DNA..m.m.
Du har fortfarande inte angett någon källa till just din uppfattning och dina påståenden om kolloidalt silver.
Anonym
#10. Publicerat 2020-03-17 av Anonym
Du har fortfarande inte angett någon källa till just din uppfattning och dina påståenden om kolloidalt silver.
Safety and risks
According to the NCCIH, regularly taking colloidal silver can cause severe side effects, including the following:
  • argyria, which causes a person’s skin or eyes to take on a permanent silver-blue tone
  • a reduced ability to absorb certain medications, such as antibiotics, which can treat bacterial infections, and thyroxines, which can treat thyroid deficiencies
  • fatal poisoning
    https://www.medicalnewstoday.com/articles/324793#safety-and-risks

Det kontroversiella medlet kolloidalt silver kan skada hjärnan hos människor.

https://www.hd.se/2014-12-15/forskare-stora-risker-med-silver

"Svenska toxikologen Hanna Karlsson vid Karolinska Institutet bekräftar även hon till Yle att intag av mikroskopiska silverpartiklar kan orsaka skador på inre organ. Hanna och hennes kollegor har visat att silver skadar lungcellernas DNA och avråder folk att konsumera kolloidalt silver."
https://www.dh.se/kolloidalt-silver-mirakelmedicin-eller-bluff/

forts...
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen