Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-02-04 av Anonym.
Alla dessa Falska Profeter...
Hur kunde den till synes oanselige Helge Fossmo från Björneborg
vilseleda människor i Knutby att reagera så extremt, och tom. döda?


Nedan uppräkning är falska profeter, baserat på vad de predikar och hur de lever (bär frukt) och vad Jesus lärde.
Falska Lärare finns överallt! Om någon påstår att Jesus är kines, spring! - demonposessed

Guds andliga gåva kan inte köpas och därmed inte säljas!


Joyce Myer - påstår bla. att Jesus var i helvetet i 3 dagar när han dog, och blev hoppad på av demoner
Kenneth Copeland - rik som ett troll...hur mycket pengar behöver en pastor..?
Joel Olstein - predikar "Law of attraction" inte Jesus lära
Benny Hinn - mästare på djävulens tricks..?
Billy Graham - tog en avstickare och blev Freemason
Joseph Prince - no comments
Todd White - predikar "no sin"
Heidi Baker - demonposessed

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-02-04 av Anonym

Apropå Billy Graham, som var med i en frimurarorden. En kristen som är grundad i Bibeln uppmanas av Jesus att gå ut i världen och där vara ljus och salt. Kanske fick BG vara just detta för sina vänner bland frimurarna? Det kan vi inte veta därför ska vi inte döma. Som kristen är man fri att vara med i olika föreningar, politiska partier, sammanhang och sällskap som inte direkt bespottar Kristus utan kanske arbetar med välgörenhet?

Anonym
#2. Publicerat 2020-02-04 av Anonym
Svar #1. Postat i dag kl 20:08 av Asterix.

Apropå Billy Graham, som var med i en frimurarorden. En kristen som är grundad i Bibeln uppmanas av Jesus att gå ut i världen och där vara ljus och salt. Kanske fick BG vara just detta för sina vänner bland frimurarna? Det kan vi inte veta därför ska vi inte döma. Som kristen är man fri att vara med i olika föreningar, politiska partier, sammanhang och sällskap som inte direkt bespottar Kristus utan kanske arbetar med välgörenhet?

Jag förstår dig, Asterix.
Vi kan inte veta vilket inflytande BG hade i freemasons, men vi vet att inget har förändrats.
Frimurarordern är fortfarande ett hemligt sällskap...så vi får aldrig veta.

Tänker också att som följare av Jesus ska vi inte vara med i hemliga sällskap alls
och inte ägna oss åt hemliga ritualer vilket man gör i Freemasons.

För att komma upp till 31:a graden som BG var, måste han aktivt medverka vid minst
31 hemliga ritualer och där lova trohet till ordern framför allt annat.
Går emot allt jag lärt mig av Bibeln i allafall...

Jesus predikade öppet och vem som helst kunde lyssna, inte i hemlighet....

Anonym
#3. Publicerat 2020-02-04 av Anonym
Och alla böcker som skrivs om nästan alla teologiska frågeställningar, numera utgår jag nästan ifrån att alla är "idioter"(ursäkta uttrycket)(utom mej förstås ) tills jag upptäcker motsatsen!
Anonym
#4. Publicerat 2020-02-04 av Anonym
Jag förstår dig, Asterix.
Vi kan inte veta vilket inflytande BG hade i freemasons, men vi vet att inget har förändrats.
Frimurarordern är fortfarande ett hemligt sällskap...så vi får aldrig veta.

Tänker också att som följare av Jesus ska vi inte vara med i hemliga sällskap alls
och inte ägna oss åt hemliga ritualer vilket man gör i Freemasons.

För att komma upp till 31:a graden som BG var, måste han aktivt medverka vid minst
31 hemliga ritualer och där lova trohet till ordern framför allt annat.
Går emot allt jag lärt mig av Bibeln i allafall...

Jesus predikade öppet och vem som helst kunde lyssna, inte i hemlighet....

Ja, är man så högt uppe som i 31:a då är det förskräckligt, för då har man skändat Kristus och förnekat korset i den 27:e graden.

Anonym
#5. Publicerat 2020-02-04 av Anonym

Ja, är man så högt uppe som i 31:a då är det förskräckligt, för då har man skändat Kristus och förnekat korset i den 27:e graden.



Det hade du koll på?

Visste inte att ingick en ritual att skända korset, det gör ju satanister.

Frimurarna (i Sverige) utger sig för att vara kristna, och andligt inriktade.
Har gjort lite egen research och kom in och fick en tur runt i frimurarlogen i Örebro,
de hade "the allseeing eye" på väggen, mellan de två stolarna längst fram.

Anonym
#6. Publicerat 2020-02-04 av Anonym
Du får nog lägga till både mig ett par apostlar som också predikar "no sin" i listan ;-)

Fast egentligen är det väl ingen (inte ens Paulus) som förnekar att vi som kristna kan synda även om bland annat 1 johannes 3:9 antyder att vi inte kan det. "No sin" undervisning pekar istället på att synd inte penetrerar den kristens ande och tar vår frälsning ifrån oss. Att synden är högst relevant för oss genom livet så det finns all anledning till att leva heligt. Både för oss själva och för våra medmänniskor. Men vi syndar varken bort vår frälsning eller Guds kärlek till oss. Den enda synd som verkligen skiljer oss från Gud är att inte känna Kristus. Gud vill att vi ska ha ett omvänt hjärta som längtar efter det som är gott och rätt men som hatar ondska.

"No Sin" lägger istället fokus på hjärtats omvändelse.
Ungefär som:
Du skall äls­ka Her­ren, din Gud, med he­la ditt hjärta och med he­la din själ och med he­la ditt förstånd. Det­ta är det störs­ta och förs­ta bu­det. Se­dan kom­mer ett av sam­ma slag: Du skall äls­ka din nästa som dig själv.
På des­sa båda bud vi­lar he­la la­gen och pro­fe­ter­na.”

På samma sätt vill du leva heligt om du har ett omvänt hjärta men utan att leva under syndens slaveri. "Bokstaven dödar men Anden ger liv".

Gud blir inte arg på oss när vi syndar, han vänder inte sitt ansikte ifrån oss. Men han hatar vad synden gör med hans älskade människor. Låt oss DÄRFÖR inte synda!
Anonym
#7. Publicerat 2020-02-04 av Anonym

Ja, är man så högt uppe som i 31:a då är det förskräckligt, för då har man skändat Kristus och förnekat korset i den 27:e graden.

Han var en 33 gr. Frimurare. Den högsta graden. Och han var andlig ledare åt presidenterna som också var Frimurare och med i Skull & Bones.
Men han kan ha varit rätt ute från början, B. Graham.
Anonym
#8. Publicerat 2020-02-04 av Anonym
Svar #6. Postat i dag kl 20:47 av testify.
Du får nog lägga till både mig ett par apostlar som också predikar "no sin" i listan ;-)
Välommen in i stugvärmen, testify, här är det högt i tak. Vi är väl alla simpla syndare, men Jesus sa också
"Gå och synda inte mer..." det är viktigt att tillägga i sammanhanget.

Katolikerna är väl annars de som är experter på synd, bara gå att bikta sig och få förlåtelse från prästen,
be några ave maria och så kan man börja om på ny kula. Inte riktigt så det var tänkt, va?

Jesus kom ju för att rädda syndare och vände sig till fattiga, sjuka och de förlorade fåren.
Anonym
#9. Publicerat 2020-02-04 av Anonym
Han var en 33 gr. Frimurare. Den högsta graden. Och han var andlig ledare åt presidenterna som också var Frimurare och med i Skull & Bones.
Men han kan ha varit rätt ute från början, B. Graham.
Tack för rättelse LoS, jag hade för bråttom och kollade inte exakt. Glömde att han var så högt upp i rang.
Ja, jag tror också att han var rätt ute från början, men avvek på vägen. Som många andra. Men andlig ledare tror jag inte att han var, tvärtom. Han drevs av demoner...
Skulle inte kalla påven för en andlig ledare heller, fast han uppfattar sig själv
som Guds ställföreträdare på jorden, typ...
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen