Sommarsol säger: Sitter ute i solen och njuter av de varma strålarna . Värmer så skönt i ansiktet ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-12-27 av Anonym.
Kristna singlar.Kortfattat.Vad söker du man hos en kvinna och du kvinna hos en man
Lämna dina önskemål utan personliga platser och åldrar så kanske det finns mera träffar och intressen in på din profil
ett försök, flera säger det är trögt här :(

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-12-28 av Anonym
Att det känns trögt här är nog på grund att dom flesta är väldigt kräsna. Många här har en helt orealistisk syn på sin blivande partner och hälften själva kan inte ens leva upp av vad drömpartnerna ska ha. Det är inget fel att vara kräsen men självinsikt hade inte varit helt fel.
Anonym
#2. Publicerat 2019-12-28 av Anonym
Att det kan upplevas lite trögt här tror jag nog beror mera på att det kanske krävs mer än en bild och lite text för att väcka varandras nyfikenhet. Och som önskemål får jag nog säga mera förutsättningslös kommunikation så man har en chans att falla för rätt profil.
Ferguson
#3. Publicerat 2019-12-29 av Ferguson
Att det känns trögt här är nog på grund att dom flesta är väldigt kräsna. Många här har en helt orealistisk syn på sin blivande partner och hälften själva kan inte ens leva upp av vad drömpartnerna ska ha. Det är inget fel att vara kräsen men självinsikt hade inte varit helt fel.
Så sant!
Anonym
#4. Publicerat 2019-12-29 av Anonym
Till alla här på webbsidan:
Sök djupare än ytan och de egna checklistorna.
Sök en partner som får dig att känna dig unik, efterlängtad, betydelsefull, älskad för vem du är som människa (inte för ytliga attribut), som alltid finns där för dig, som du kan lita 100% på, som ser och bryr sig om andra människor också, som har empati, som sätter generositet före egenprestige, och som lever för Herren och sin kallelse.
Ingen är perfekt. Alla jobbar med brister. Men ödmjuka hjärtan som är snabba till förlåtelse måste få råda.
Sök inte en drömvision, en människa som ska göra dig lycklig. Sök en realistisk vision, med en människa som du kan göra livet bättre tillsammans med.
Dela visionerna och kallelserna, som är så mycket större än intressen och hobbys.
Dela förväntningarna på äktenskapet (och vad sex är) och familjen. Och prata om dem.
Ta lång tid till att lära känna varandra. Fall inte, och spring iväg och gift er direkt för att känslorna stormar. Varningsklockor får svårt att överrösta känslostormar.
Observera varandra i alla sammanhang, var vaken för hur den andre prioriterar, behandlar människor, löser problem, vilken plats Herren har i livets situationer.
Det tar år att helt lära känna en annan människa. Var inte naiva. Bryt kärleksrelationer som inte känns bra och rätt. Offra inte era liv i påbörjade relationer byggda på övertalning.

Låt varandra få leva i en individuell frihet, en egen frihet i att alltid få höra och följa hjärtat och Herren. Begränsa inte varandra och styr inte någon annan. Vi är kallade till frihet, men behöver varandra i den friheten. Hjärtans beroenden, av Herren och varandra.
Låt varandra åldras synligt och respektera åldrandet. Visa hela tiden att en kristen ser och söker under ytan, i själen och i anden. En gemenskap, skönhet och kärlek som är från Gud och skapad av Gud. Inte efter världens mått och fåfänga.

Lägg sökandet i Herrens händer. Ha tålamod. Lita på Herrens vilja, omsorg och tajming. Men medan du väntar, så lev fullt ut och gör det bästa av varje dag du får.

Lite råd från en som har varit med ett tag. ;-)
Guds frid!
Anonym
#5. Publicerat 2019-12-29 av Anonym
Fint skrivet "Ljus och Salt". Tack för att du delar med dig av din erfarenhet, det uppskattas :)
Anonym
#6. Publicerat 2019-12-29 av Anonym
Till alla här på webbsidan:
Sök djupare än ytan och de egna checklistorna.
Sök en partner som får dig att känna dig unik, efterlängtad, betydelsefull, älskad för vem du är som människa (inte för ytliga attribut), som alltid finns där för dig, som du kan lita 100% på, som ser och bryr sig om andra människor också, som har empati, som sätter generositet före egenprestige, och som lever för Herren och sin kallelse.
Ingen är perfekt. Alla jobbar med brister. Men ödmjuka hjärtan som är snabba till förlåtelse måste få råda.
Sök inte en drömvision, en människa som ska göra dig lycklig. Sök en realistisk vision, med en människa som du kan göra livet bättre tillsammans med.
Dela visionerna och kallelserna, som är så mycket större än intressen och hobbys.
Dela förväntningarna på äktenskapet (och vad sex är) och familjen. Och prata om dem.
Ta lång tid till att lära känna varandra. Fall inte, och spring iväg och gift er direkt för att känslorna stormar. Varningsklockor får svårt att överrösta känslostormar.
Observera varandra i alla sammanhang, var vaken för hur den andre prioriterar, behandlar människor, löser problem, vilken plats Herren har i livets situationer.
Det tar år att helt lära känna en annan människa. Var inte naiva. Bryt kärleksrelationer som inte känns bra och rätt. Offra inte era liv i påbörjade relationer byggda på övertalning.

Låt varandra få leva i en individuell frihet, en egen frihet i att alltid få höra och följa hjärtat och Herren. Begränsa inte varandra och styr inte någon annan. Vi är kallade till frihet, men behöver varandra i den friheten. Hjärtans beroenden, av Herren och varandra.
Låt varandra åldras synligt och respektera åldrandet. Visa hela tiden att en kristen ser och söker under ytan, i själen och i anden. En gemenskap, skönhet och kärlek som är från Gud och skapad av Gud. Inte efter världens mått och fåfänga.

Lägg sökandet i Herrens händer. Ha tålamod. Lita på Herrens vilja, omsorg och tajming. Men medan du väntar, så lev fullt ut och gör det bästa av varje dag du får.

Lite råd från en som har varit med ett tag. ;-)
Guds frid!
Fint skrivet. Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Det uppskattas :)
Anonym
#7. Publicerat 2019-12-29 av Anonym
Vad jag söker hos en kvinna är först och främst att hon är troende och att hon har hittat relationen med Jesus, att han betyder mer för henne än bara någon som man ber till på söndagar. Detta är viktigt eftersom jag inser att den människa som kommer stå mig närmast och influera mig mest är min framtida fru och det är lätt att världsligt tänk tar över om man inte söker Jesus ständigt, helst varje dag, och jag inser min egen svaghet och att jag kommer att behöva en fru som uppmuntrar mig i att söka Gud och tar initiativ till bön, bibelläsning och att tjäna honom när jag har en dålig dag. På samma sätt vill jag hjälpa och inspirera henne att ha rätt fokus när hon behöver det.

I övrigt värdesätter jag en varm och kärleksfull personlighet, inte bara mot mig utan mot alla. Har en soft spot för lite djupare och känslomässigat tjejer, gärna någon somgillar att prata och som har mkt livsglädje. Attraktion är viktigt, men personkemin och relationen som växer fram över tid är det viktigaste. Jag vill vara med någon som är sig själv och som älskar mig för den jag är, trots brister och tillkortakommanden. I slutändan söker jag inte en perfekt person utan ser kvalitéer som ödmjukhet och empati som viktigare. :)
Anonym
#8. Publicerat 2019-12-30 av Anonym
Hej
Ja, vad ska jag skriva om min "drömprins på äldre dar ,kanske lite försiktigt prinsarna lyser med sin frånvaro här. De yngre är mer aktiva!
Där tror jag oxå kräsenheten finns hos i synnerhet troende,,,varför.
Jag är här för tror på Guds ledning att finna den rätte.Vi behöver räkna med Guds ledning även här på Kd
Så,släng kravlistan.Ibland blir det kanske inte som vi trodde, kanske till och med bättre.Finns ingen attraktion el kemi så tackar vi för en trevlig date.Inget att förlora, men kanske hade vi en vinst på försöket.
Förståeligt om norrbottningen har svårt flytta till Skåne el vice versa,men iaf finns en möjlighet,så varför inte
Ni män ska inte bli kuvade av oss kvinnor,vi är mjukare när ni väl träffar oss, men om vi inte är försagda här på KD betyder inte det att vi är överlägsna er, vi vill (tror jagsjälv) vara det svagare kärlet och att ni är den beskyddande. INTE TVÄRTOM.
Ser ofta hon tankar bilen,han sitter i bilen!!!! en tjej svarade mig, det är så nuförtiden.Tydligen inget konstigt.

Jag vill inte leva enligt jämställdhetsnorm, du är man och jag är kvinna, du gör det du är bra på och jag det jag är bra på,vardagslivet möts vi och hjälper ofta varandra för vi tycker om att vara nära varandra.
Vi dividerar inte hit och dit utan älskar att vara till för den andres bästa. Kärleken är utgivande och den är kravlös,

Lycka är att få dela med sig,,,
livet tillsammans är att FÅ GE och TA Emot

Saltochljus,Simon,
sammanställt
Growitz
#9. Publicerat 2019-12-30 av Growitz
Det finns två saker som är viktig för mig och det är att min blivande partner ska har en brinnande kärlek i Jesus. Jesus ska vara först i min partners liv. Det andra är att min partner måste vara en hundmänniska eftersom jag inte kan tänka mig ett liv utan hund.
Sen är jag diagnostiserat med ADD och lätt autism, så att jag inte alltid fungera som en "normal" människa är naturligtvis också något min blivande partner behöver har acceptans för.
Anonym
#10. Publicerat 2019-12-30 av Anonym
Att det känns trögt här är nog på grund att dom flesta är väldigt kräsna. Många här har en helt orealistisk syn på sin blivande partner och hälften själva kan inte ens leva upp av vad drömpartnerna ska ha. Det är inget fel att vara kräsen men självinsikt hade inte varit helt fel.
[/

Elia,ja det är sant,här delar jag av egen erfarenhet RÄDSLA
rädslan det kan bli fel,
är ett hinder att våga vidareutveckla relationen.
Stop. skylten dyker upp när det börjar brännas.

Kd vänner 2020 nu slänger vi kravlistan och kastar oss på Herrens ledning
Gott också att vi får urskilja med våra känslor då attraktionen till någon väcker till nyfikenhet, samt kemin stämmer då vi träffas vid "fikat".Kemin är viktig,,,inte meriter och plånboken.
Herren ger oss friheten att välja, han är ju med oss och vill vårt bästa och gläds ju med oss.Han förbli nr 1 i våra liv för oss båda
Vi behöver VÅGA mycket mera,se varandra med Guds ögon.För det är inte fel på oss, alla passar inte för varandra,så det är inget misslyckande, men att ta ett steg i tro behövs,handling,då kopplar Gud på.
sedan märker jag att alla är inte villiga fullt ut att ha någon, bara vara här för skojs skull,
ÄRLIGHET mot dig själv måste finnas, för det är ett pris att betala att leva tillsammans med någon.Det kan bli både kostsamt och slitsamt för dig.Du behöver veta vad det är du vill innan du söker en partner.Men släng rädslan.
Frimodighet har med sig stor lön
Sommarsol säger: Sitter ute i solen och njuter av de varma strålarna . Värmer så skönt i ansiktet ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen