Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Roffe
Skapat 2019-11-30 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
Hon är Trumps andliga rådgivare

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Paula White...som var otrogen med Benny Hinn, när han var gift..
Anonym
#2. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Bevaremigväl
Anonym
#3. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Bevaremigväl
Googla på dem. Och titta på fotona som tagits.
Tillit
#4. Publicerat 2019-11-30 av Tillit
Paula White...som var otrogen med Benny Hinn, när han var gift..
Är du insatt så att du vet hur hennes relation med Gud är idag? Eller var hennes synd då så stor att hon för evigt är utanför Guds vilja för sitt liv och därför behöver stå till svars för detta nu?

Jag har ingen som helst aning om vem hon är, var hon står eller vad hon gör, men om synder som vi gjort för flera år sedan ska hållas emot oss för all framtid, så bör även jag vara tyst och jag ber er... Lyssna inte på mig, för jag har inte alltid gjort rätt i mitt liv.
Anonym
#5. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Är du insatt så att du vet hur hennes relation med Gud är idag? Eller var hennes synd då så stor att hon för evigt är utanför Guds vilja för sitt liv och därför behöver stå till svars för detta nu?

Jag har ingen som helst aning om vem hon är, var hon står eller vad hon gör, men om synder som vi gjort för flera år sedan ska hållas emot oss för all framtid, så bör även jag vara tyst och jag ber er... Lyssna inte på mig, för jag har inte alltid gjort rätt i mitt liv.
Har jag SAGT DET?
Tillit
#6. Publicerat 2019-11-30 av Tillit
Har jag SAGT DET?
Nej men "faktan" som du la fram och som Tillsammans svarade "bevare mig väl" på var den relevant för nyheten? Eller hur ville du och Tillsammans att era reaktioner ska tolkas? Vad ska vi göra med informationen?

Jag är själv skild efter ett trettiotvå år långt äktenskap. Från en lycklig familj med åtta barn som var/är offentliga. Det var en besvikelse inte bara för oss utan för kristna som såg oss som något sorts föredöme... Då... Nu är det annorlunda.. För ett tag sedan kom en kvinna från församlingen in till min exfru på hennes jobb, tittade henne stint i ögonen och sa "fatta hur misslyckat ditt liv är!"

Jag är övertygad om att du vare sig tänker så eller skulle bemöta en redan krossad människa så, men när jag såg er förfäran över att denna kvinna tjänstgör i den amerikanska administrationen så reagerade jag på det. Jag frågade eftersom du kanske vet saker som inte jag vet. Men hennes äktenskapsbrott för tio år sen kanske för länge sedan är uppklarat inför Gud?
Anonym
#7. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Nej men "faktan" som du la fram och som Tillsammans svarade "bevare mig väl" på var den relevant för nyheten? Eller hur ville du och Tillsammans att era reaktioner ska tolkas? Vad ska vi göra med informationen?

Jag är själv skild efter ett trettiotvå år långt äktenskap. Från en lycklig familj med åtta barn som var/är offentliga. Det var en besvikelse inte bara för oss utan för kristna som såg oss som något sorts föredöme... Då... Nu är det annorlunda.. För ett tag sedan kom en kvinna från församlingen in till min exfru på hennes jobb, tittade henne stint i ögonen och sa "fatta hur misslyckat ditt liv är!"

Jag är övertygad om att du vare sig tänker så eller skulle bemöta en redan krossad människa så, men när jag såg er förfäran över att denna kvinna tjänstgör i den amerikanska administrationen så reagerade jag på det. Jag frågade eftersom du kanske vet saker som inte jag vet. Men hennes äktenskapsbrott för tio år sen kanske för länge sedan är uppklarat inför Gud?
Ett inte ovanligt "kristet" uppförande. Inte konstigt att de ni kallar "nyfrälsta" (och vanliga troende också för den delen) kan tappa tron när de utsätts för sådan behandling eller läser om det. Min nu 85åriga mamma tappade också tron när hon i unga år såg hur Filadefiaförsamlingen i hennes lilla hemby behandlade hennes mamma, min mormor. Slicka uppåt och sparka nedåt, var det som gällde. Den som stod närmast prästen var finast, sen kom allla andra i en fallande ordning därefter.

Lägg ner kyrkan. Riv skitet och bygg bostäder eller annat som är till nytta för samhället. Att tillbe Fadern kan vi alla göra i hemmets lugna vrå med nära och kära och vänner som vi känner att vi kan lita på. Efter att vi städat ut alla bildstoder på änglar, jesus, apostlar och allt vad man brukar samla på sig.

Fadern finns inte i kyrkan och inte Helig Ande heller för den delen.

Hesekiel 8:5

5 Han sade till mig: ”Människo­barn, lyft din blick mot norr.” När jag lyfte min blick mot norr, fick jag vid själva ingången norr om altarporten se den avgudabild som hade väckt Guds vrede. 6 Han sade till mig: ”Människobarn, ser du vad de gör? Det är så hemska vidrigheter Israels hus ägnar sig åt här att jag måste lämna min helgedom. Men du ska få se mer och ännu värre vidrigheter.”

Barn/ungdomar som luras att knäböja framför Tammuz på korset och andra avbilder i form av väggmålningar.
Det finns även nån ockult kalv representation på sidoväggen. Detta hade Fadern aldrig tillåtit.
Ferguson
#8. Publicerat 2019-11-30 av Ferguson
Nej men "faktan" som du la fram och som Tillsammans svarade "bevare mig väl" på var den relevant för nyheten? Eller hur ville du och Tillsammans att era reaktioner ska tolkas? Vad ska vi göra med informationen?

Jag är själv skild efter ett trettiotvå år långt äktenskap. Från en lycklig familj med åtta barn som var/är offentliga. Det var en besvikelse inte bara för oss utan för kristna som såg oss som något sorts föredöme... Då... Nu är det annorlunda.. För ett tag sedan kom en kvinna från församlingen in till min exfru på hennes jobb, tittade henne stint i ögonen och sa "fatta hur misslyckat ditt liv är!"

Jag är övertygad om att du vare sig tänker så eller skulle bemöta en redan krossad människa så, men när jag såg er förfäran över att denna kvinna tjänstgör i den amerikanska administrationen så reagerade jag på det. Jag frågade eftersom du kanske vet saker som inte jag vet. Men hennes äktenskapsbrott för tio år sen kanske för länge sedan är uppklarat inför Gud?
"Dömen icke, så skolen I icke bliva dömda; fördömen icke, så skolen I icke bliva fördömda. Förlåten, och eder skall bliva förlåtetLuk 6:37 Ett ord jag tänkte på när jag läste vad dina barns mor fick ta emot. Jag kan ana hur det kändes för henne och hur tungt ni båda har haft det.
Anonym
#9. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Googla på dem. Och titta på fotona som tagits.
Nej!
Slösa inte bort er tid på sådant, och smutsa inte ner era själar med den typen av information.

"För övrigt, bröder (och systrar): allt som är sant och värdigt, rätt och rent, allt som är värt att älska och uppskatta, allt som kallas dygd och förtjänar beröm, tänk på allt sådant."
Anonym
#10. Publicerat 2019-11-30 av Anonym
Nej men "faktan" som du la fram och som Tillsammans svarade "bevare mig väl" på var den relevant för nyheten? Eller hur ville du och Tillsammans att era reaktioner ska tolkas? Vad ska vi göra med informationen?

Jag är själv skild efter ett trettiotvå år långt äktenskap. Från en lycklig familj med åtta barn som var/är offentliga. Det var en besvikelse inte bara för oss utan för kristna som såg oss som något sorts föredöme... Då... Nu är det annorlunda.. För ett tag sedan kom en kvinna från församlingen in till min exfru på hennes jobb, tittade henne stint i ögonen och sa "fatta hur misslyckat ditt liv är!"

Jag är övertygad om att du vare sig tänker så eller skulle bemöta en redan krossad människa så, men när jag såg er förfäran över att denna kvinna tjänstgör i den amerikanska administrationen så reagerade jag på det. Jag frågade eftersom du kanske vet saker som inte jag vet. Men hennes äktenskapsbrott för tio år sen kanske för länge sedan är uppklarat inför Gud?
Ja i en världslig regering spelar det väl noll roll hur personen lever, oavsett om ärendet är andlig rådgivare eller ej.
I församlingen däremot har vi ett ansvar vad gäller det moraliska levenet hos andliga rådgivare, typ pastorer, äldste..församlingstjänare. Du vet allt det där som Paulus säger om "en kvinnas man, nykter, förståndig.. och en äldste ska ju vara fläckfri, ha troende barn.. ja du vet.

Såå.. kan vi se White som andlig rådgivare överhuvudtaget?
Bör vi förlåta övertrampet pga att hon inte kan vara en andlig rådgivare utifrån Bibelns ord... är det så att hon kan vara andlig rådgivare i en av världens styren, (som inte har Bibelns råd att följa)
Dock,sanningen om detta övertramp är inte helt synlig.
Gud förlåter den som bekänner sin synd. Om det nu har skett, otroheten, så är den inte bekänd eftersom de båda nekar till omoraliskt levene. Faktagrävare däremot ser det falska i det nekandet och anser otroheten finnas bakom de fakta som kommit fram

Alltså, skall vi.. här på en dejtingsajt, säga: Döm inte, eller ska vi säga: Hon står utanför och de som står utanför skall vi icke döma.
Anser vi att Gud förlåtit (en ev. otrohetsaffär) måste vi även veta att White erkänt en otrohetsaffär, vilket hon inte gjort.
Anser vi att fakta visar en otrohetsaffär mot hennes nekande bör vi ta avstånd från alltihop men samtidigt förstå vad som andligt styr Trump.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen