Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Growitz
Skapat 2019-11-27 av Growitz, man, 47 år, Skåne län.
Antisemitism och förintelse förnekelse på kristendate
Hej kristendate
Tänkte bara höra om ni är medvetna om att det förekommer både grov antisemitism och förintelse förnekelse I forumet. Inlägget där det förekommer mest är tråden Varför publicerar inte Nerikes Allehanda mitt svarsinlägg om "Kristallnatten"?

Svar på inlägg

Ferguson
#1. Publicerat 2019-11-27 av Ferguson
Jag förvånas över att forumets ägare inte bryr sig om det judehat asterix sprider här!
Anonym
#2. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Vad är "åsiktsfrihet"..?

Var drar man gränsen för åsiktsfriheten, och rätten att få tro och tycka i frihet?

När handlar det sedan om att inte alls få kritisera några sionister överhuvudtaget?

Får man diskutera historiska fakta överhuvudtaget framöver?

Tänk er in i en förbjuden värld, där gränserna och friheten dras åt och förminskas och oliktänkande tystas..

Här på forumet finns villoläror och allt möjligt konstigt.
Frågan är hur Kristen Date vill styra forumet.
Får man tro olika?
Annars behöver alla villoläror också rensas ut.
Anonym
#3. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Har man läst och minns Asterix kommentarer i tråden 9/11 så kan man misstänka att inget är omöjligt i hans värld!
Anonym
#4. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Faktum är att det delas så mycket både judehat och annat konspiratoriskt svammel här, att man undrar var man har hamnat nånstans. En kristen sajt? Verkligen?? Man tappar lite lusten att läsa på forumet, tycker jag. Är det inte meningen att vi ska bygga upp varandra? Eller har jag missuppfattat det?
Anonym
#5. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Vad är "åsiktsfrihet"..?

Var drar man gränsen för åsiktsfriheten, och rätten att få tro och tycka i frihet?

När handlar det sedan om att inte alls få kritisera några sionister överhuvudtaget?

Får man diskutera historiska fakta överhuvudtaget framöver?

Tänk er in i en förbjuden värld, där gränserna och friheten dras åt och förminskas och oliktänkande tystas..

Här på forumet finns villoläror och allt möjligt konstigt.
Frågan är hur Kristen Date vill styra forumet.
Får man tro olika?
Annars behöver alla villoläror också rensas ut.
Det är väl ändå viss skillnad mellan att t.ex. föra fram en avvikande lära om vem Jesus är (allvarligt nog för oss som tror på honom) eller påstå att alla judar är satanister som vill ta över världen - vilket ju är något Asterix gjort gång på gång.

Att hävda en sån sak skulle eventuellt kunna närma sig hets mot folkgrupp - inte minst med tanke på att detta är ett "kristet" forum. Jag är inte jurist så jag vet förstås inte, men jag tänker mig att kristendate skulle kunna ligga illa till om någon anmälde Asterix inlägg - inte bara till admin utan även till polisen.
Anonym
#6. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Det är väl ändå viss skillnad mellan att t.ex. föra fram en avvikande lära om vem Jesus är (allvarligt nog för oss som tror på honom) eller påstå att alla judar är satanister som vill ta över världen - vilket ju är något Asterix gjort gång på gång.

Att hävda en sån sak skulle eventuellt kunna närma sig hets mot folkgrupp - inte minst med tanke på att detta är ett "kristet" forum. Jag är inte jurist så jag vet förstås inte, men jag tänker mig att kristendate skulle kunna ligga illa till om någon anmälde Asterix inlägg - inte bara till admin utan även till polisen.
Skulle de ligga illa till...Kristen Date?
Allt annat som tillåts spridas då, på en kristen sajt?

Är forumet inte öppet för utbyte av åsikter och för diskussioner?
Var ska de dra gränserna?
Vid enbart det laddade ämnet "judarna" och Israel?
De drar inte ens gränserna när folk beter sig vettlöst, hatiskt och är oförskämda mot andra HÄR.

Är det hets mot folkgrupp att hävda att de som sprider villoläror är hädiska?
Att säga att läror är antikristliga?
Är det hets mot de grupperna?

Att kommunister och sossar är på ett visst sätt?
Att SD är på ett visst sätt?
Att islam är en mörk andemakt?

Då ryker många här..

Kristen Date är förbjudna att lämna ut några personuppgifter till polisen. Men de kan stänga av personen här.
Anonym
#7. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Faktum är att det delas så mycket både judehat och annat konspiratoriskt svammel här, att man undrar var man har hamnat nånstans. En kristen sajt? Verkligen?? Man tappar lite lusten att läsa på forumet, tycker jag. Är det inte meningen att vi ska bygga upp varandra? Eller har jag missuppfattat det?[/



Nej, du har inte missuppfattat något.
Detta är en " kristen datingsida" som ska ledas till uppbyggelse på forumet.
Gud välsigne dig
Ferguson
#8. Publicerat 2019-11-27 av Ferguson
Skulle de ligga illa till...Kristen Date?
Allt annat som tillåts spridas då, på en kristen sajt?

Är forumet inte öppet för utbyte av åsikter och för diskussioner?
Var ska de dra gränserna?
Vid enbart det laddade ämnet "judarna" och Israel?
De drar inte ens gränserna när folk beter sig vettlöst, hatiskt och är oförskämda mot andra HÄR.

Är det hets mot folkgrupp att hävda att de som sprider villoläror är hädiska?
Att säga att läror är antikristliga?
Är det hets mot de grupperna?

Att kommunister och sossar är på ett visst sätt?
Att SD är på ett visst sätt?
Att islam är en mörk andemakt?

Då ryker många här..

Kristen Date är förbjudna att lämna ut några personuppgifter till polisen. Men de kan stänga av personen här.
Jo forumet är öppet för utbyte av åsikter och för diskussioner men att hetsa mot judar som asterix gör har sen länge lämnat det området. Den gräns som ska dras är den om hets mot folkgrupp, vilket judarna per definition är både efter "köttet" och religionen.
Anonym
#9. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Jo forumet är öppet för utbyte av åsikter och för diskussioner men att hetsa mot judar som asterix gör har sen länge lämnat det området. Den gräns som ska dras är den om hets mot folkgrupp, vilket judarna per definition är både efter "köttet" och religionen.
Och resten av allt som jag räknar upp då?
Är det skillnad på folk och folk, och vilka grupper av människor det handlar om?
Och vilket ämnet är?
Anonym
#10. Publicerat 2019-11-27 av Anonym
Det finns många här som gör olika generella uttalanden.
Dömer generellt. Religioner, politiska grupper, folk m.m.

Om jag har förstått Asterix rätt, så generaliserar han enbart de judar som genom religionen brukar Kabbalan och Talmud.
Inte sekulariserade judar, för att de är judar.
Jag tror att jag har missförstått honom, eftersom han nu har hållit med mina två inlägg där jag klargjort denna uppdelning.

Då blir i så fall följdfrågan: Gäller detta alla muslimer som praktiserar islam?
Får vi tycka och tro att de tjänar mörkret?
Fast vi inte dömer alla araber etc som folkslag för det?
Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen