Rosie säger: Hej! Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg. Men all vår skuld lade Herren på honom. Jes 53. Tack Jesus! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-11-14 av Anonym.
Varför publicerar inte Nerikes Allehanda mitt svarsinlägg om "Kristallnatten"?

Bonnierägda Nerikes Allehanda är en vänsterliberal landsortstidning med ”debatt- och åsiktssida”. Varför nekar de publicering av min replik till en debattartikel om ”Kristallnatten”? Jag undertecknade med eget namn. Här följer min artikel. När jag får besked om orsaken till att de inte publicerar kommer jag att lägga in svaret här.



Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-11-14 av Anonym

Som kommentar till Kukkamarilla Valtola Sjöbergs skriverier om ”Kristallnatten”, NA 9/11, bidrar jag här med vad en historisk forskare, Ingrid Wechert, genom grundliga studier har kommit fram till i sin bok; ”Flashpoint - Kristallnacht 1938- Instigators, Victims and Beneficiaries ”. Den korrekta historien om vad som hände skiljer sig på några punkter väsentligen från den sionistiska propagandan om samma händelse.

Färre än 100 miste livet, 91 eller 36, enligt samtida tyska rapporter. 844 skyltfönster och affärer förstördes. Likaså 267 eller 177 skolor/synagogor.

När Hitler fick de första rapporterna gav han omedelbart order om att stoppa laglösheten. SS fick order att skydda judarna. Till skillnad från i Östeuropa skedde inga pogromer i Tyskland.

Bakgrund: 1933 hade den judiska makten över Tyskland brutits på laglig väg. I mars 1933 förklarade sionistiska judiska organisationer krig mot Tyskland.

1938 mördades den tyske ambassadsekreteraren i Paris, Ernst vom Rath, av en ung judisk man, Herschel Grynszpan. Han hölls i avvaktan på rättegång i tyskt fängelse och överlevde kriget samt kunde senare emigrera till Palestina. Grynszpan stod i förbindelse med en sionistisk organisation, LICA, som försåg honom med vapen, pengar och hotellrum. Några försök att skydda eller gömma mördaren efter mordet skedde inte, utan han lät sig gripas av fransk polis. 1936 hade en annan tysk, Wilhelm Gustloff, blivit mördad på liknande sätt.

Det finns inga bevis för att Tredje Riket skulle ha något att göra med ”kristallnatten”. Men vi vet att internationella sionistiska organisationer hade förklarat Tyskland krig. Sionisterna hade som mål att tyska och andra judar skulle emigrera till Palestina, så att de kunde grunda sin sionistiska stat. De enda som tjänade på ”kristallnatten” var sionisterna medan Tyskland stod som stora förlorare. Dessa fakta är en indikation på vilka de skyldiga var.

Anonym
#2. Publicerat 2019-11-14 av Anonym

Bonnierägda Nerikes Allehanda är en vänsterliberal landsortstidning med ”debatt- och åsiktssida”. Varför nekar de publicering av min replik till en debattartikel om ”Kristallnatten”? Jag undertecknade med eget namn. Här följer min artikel. När jag får besked om orsaken till att de inte publicerar kommer jag att lägga in svaret här.

Hur löd din replik?

sanningssökare
#3. Publicerat 2019-11-15 av sanningssökare
Ja vad ska man säga. Inget svar publiceras i det Bonnierägda Nerikes Allehanda. Har du provat att få sådant här publicerat på annat håll där ägarna inte har sinoistiska agendor? Men alla övriga de sväljer en presenterad "sanning", en "sanning" som kommer från dom som ljuger. Varför vill så många tro på lögnen och agera försvarstalare för lögner? Detta med att sinoistiska organisationer förklarade Tyskland krig 1933 är ju häpnadsväckande med tanke på att väldig väligt få i sverige och i världen i övrigt vet om det! Jag visste inte om det innan jag fick höra det av dig! Vad är så farligt med sanningen?

Vem sa "sanningen skall göra er fria"? Om sanningen skall föra oss fria, vad gör oss då fågna?
Ferguson
#4. Publicerat 2019-11-15 av Ferguson
Ja vad ska man säga. Inget svar publiceras i det Bonnierägda Nerikes Allehanda. Har du provat att få sådant här publicerat på annat håll där ägarna inte har sinoistiska agendor? Men alla övriga de sväljer en presenterad "sanning", en "sanning" som kommer från dom som ljuger. Varför vill så många tro på lögnen och agera försvarstalare för lögner? Detta med att sinoistiska organisationer förklarade Tyskland krig 1933 är ju häpnadsväckande med tanke på att väldig väligt få i sverige och i världen i övrigt vet om det! Jag visste inte om det innan jag fick höra det av dig! Vad är så farligt med sanningen?

Vem sa "sanningen skall göra er fria"? Om sanningen skall föra oss fria, vad gör oss då fågna?
Det Asterix inte tog med är att "krigsförklaringen" var en tidinings rubrik satt av en engelsk tabloid "The Daily Express". Det fanns inget land "Judea" som kunde förklara krig utan det var judiska organisationer i USA och andra länder som upmande till bojkott av tyska varor 1933. Ett beslut som judar i Tyskland var emot för de förstod att det skulle påverka deras situation till det sämre. Vilket som vi vet var ett antagande de fick rätt i för judeutrotningen kom.
Anonym
#5. Publicerat 2019-11-21 av Anonym
Det Asterix inte tog med är att "krigsförklaringen" var en tidinings rubrik satt av en engelsk tabloid "The Daily Express". Det fanns inget land "Judea" som kunde förklara krig utan det var judiska organisationer i USA och andra länder som upmande till bojkott av tyska varor 1933. Ett beslut som judar i Tyskland var emot för de förstod att det skulle påverka deras situation till det sämre. Vilket som vi vet var ett antagande de fick rätt i för judeutrotningen kom.

Fanns mycket jag inte tog med men syftet var publicering och då är det vanligen kort som gäller.

Den aktuella krigsförklaringen, ”Judea Declares War On Germany” i mars 1933, bara sex veckor efter att Hitler blivit rikskansler.

Så här sa ordföranden Samuel Untermeyer för den konferens i Amsterdam som meddelade krigsförklaringen när han var tillbaka i USA:

Alla världens judar förklarar nu det heliga kriget mot Tyskland. Vi är nu engagerade i en helig konflikt mot tyskarna. Vi ska svälta dem till underkastelse. Vi kommer att använda en världsomspännande bojkott mot dem. Det kommer att förinta dem eftersom de är beroende av sin exportverksamhet”. (April 1933 Columbia Broadcasting System)

Ovanstående vittnar om oresonlig judisk/sionistisk ondska hat och rasism av samma slag som Ryssland då redan fått uppleva och fortfarande levde under då 1933, med avrättningarna i GULAG, och svältterrorn i Ukraina; ”Holodomor”.

Sionisterna kallade utvandring för ”utrotning”. Bland annat ordnade Hitler 200 000 tyska judar till sionisternas kolonisationsprojekt i Palestina, se ”The Transferagreemen

Ferguson
#6. Publicerat 2019-11-22 av Ferguson
Så här sa ordföranden Samuel Untermeyer för den konferens i Amsterdam som meddelade krigsförklaringen när han var tillbaka i USA:

Alla världens judar förklarar nu det heliga kriget mot Tyskland. Vi är nu engagerade i en helig konflikt mot tyskarna. Vi ska svälta dem till underkastelse. Vi kommer att använda en världsomspännande bojkott mot dem. Det kommer att förinta dem eftersom de är beroende av sin exportverksamhet”. (April 1933 Columbia Broadcasting System)

Ovanstående vittnar om oresonlig judisk/sionistisk ondska hat och rasism av samma slag som Ryssland då redan fått uppleva och fortfarande levde under då 1933, med avrättningarna i GULAG, och svältterrorn i Ukraina; ”Holodomor”.

Sionisterna kallade utvandring för ”utrotning”. Bland annat ordnade Hitler 200 000 tyska judar till sionisternas kolonisationsprojekt i Palestina, se ”The Transferagreemen

Det var ingen som på allvar varken då förväntade sig ett krig i ordets mening helt enkelt därför att det inte fanns ett judiskt land med en judisk arme. Det är som om samerna skulle förklara Sverige krig pga alla oförrätter begångna genom historien! Det var en judisk bojkott av tyska varor och inget annat.

Orsaken var rädslan var att Hitlers parti hade gått starkt fram i valet 1930 och risken för att han skulle få makten i valet 1933 var stor. Vilket han fick genom list, våld och bedrägeri.

Hur det skulle gå för judarna hade han redogjort för i Mein Kampf. Där de pekas ut som den stora fienden till Tyskland. Vet inte om hans tankar om att judarna ligger bakom en plan om världsherravälde står omnämnt i Mein Kapf eller om den tanken kommer in senare. Vilket som, du sprider samma antisemitism och tankar som Hitler gjorde för du kopierar dem!

Anonym
#7. Publicerat 2019-11-22 av Anonym

Det jag skriver är historiskt korrekta fakta hämtat från historieboken ”De skapade ett blodigt 1900-tal”. Du är grundlurad av sionistisk propaganda. Skaffa dig boken och gå till källorna!

Anonym
#8. Publicerat 2019-11-22 av Anonym

Det jag skriver är historiskt korrekta fakta hämtat från historieboken ”De skapade ett blodigt 1900-tal”. Du är grundlurad av sionistisk propaganda. Skaffa dig boken och gå till källorna!

Vilka är källorna då om man inte vill köpa den? Sanningen tål genomlysning.
Anonym
#9. Publicerat 2019-11-22 av Anonym
Vilka är källorna då om man inte vill köpa den? Sanningen tål genomlysning.

Författaren är historiker och mångårig historielärare med gedigen grundutbildning. Att redovisa alla källor skulle bli för omfattande här. Förlaget heter Historiskt Korrekt. https://historisktkorrekt.se/

Anonym
#10. Publicerat 2019-11-22 av Anonym

Författaren är historiker och mångårig historielärare med gedigen grundutbildning. Att redovisa alla källor skulle bli för omfattande här. Förlaget heter Historiskt Korrekt. https://historisktkorrekt.se/

Förlagsnamnet "Historiskt korrekt" ger då mej tankar som, att en räv kan lura.
Var har han varit Historielärare?
Att heta Historisk korrekt behöver inte betyda mer än en mördares ord!

.
Rosie säger: Hej! Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg. Men all vår skuld lade Herren på honom. Jes 53. Tack Jesus! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen