Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-11-13 av Anonym.
Long Island Medium. En fråga hur ser ni på detta och annat??

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-11-14 av Anonym
Är dom hos oss fast dom lämnat jorden???
SweKiwi
#2. Publicerat 2019-11-15 av SweKiwi
Finns spöken? Kommer de döda tillbaka som andar? Går det att kommunicera med »andra sidan«?

Jag kan inte utesluta någonting av detta, även om jag är väldigt skeptisk eftersom jag inte sett något hållbart som visar på något av det är sant.

Dock känner jag att så kallade »medium« är bluffar, inklusive denna kvinna.

Klippet du länkade till är talande för hur det brukar vara: Plötsligt får hon in »frekvensen« av en död anhörig till någon. Hon vet inte vem denna person är eller vem i närheten som har någon form av relation till »anden« eller hur denna koppling ser ut. Hon pratar svävande om »någon ung som har dött«, att någon »inte satt där de borde eller inte borde ha varit med i fordonet« och att det handlar om ett säkerhetsbälte som var på eller inte på.

Tydligen kände sig ljudteknikern träffad. Hon kände någon som dött ung i en trafikolycka.

Nu vet jag inte hur många som fanns i närheten, men det borde ha varit minst tre (intervjuaren, ljudteknikern och kamerakillen). Kanske fanns det fler. Och ju fler människor, ju större odds att någon känner någon som dött ung i en trafikolycka. Ingen överraskning där.

Och jag ber er notera igen: Mediet pekade inte ut tjejen och sade »du har någon som dött ung i en trafikolycka«, utan det var tjejen själv som tog på sig detta.

Nästa sak: Personen skulle inte ha varit i fordonet eller så satt han »på fel plats«. Detta tycks bekräftas, men vi får inte riktigt veta vad detta innebar. Och det känns också väldigt svävande. Dels eftersom det är två olika saker, detta att han antingen inte skulle ha varit med alls eller att han satt »på fel plats«, dels eftersom man kan tolka in allt möjligt i det: »Det var egentligen någon annan som skulle ha kört«, »Han brukar alltid sitta längst fram, men satt nu längre bak«, »Han brukar sitta till höger, men satt nu till vänster«, »Han brukar åka med sin syster, men nu fick hon förhinder«... Precis allt går att tolka in i efterhand.

Och så det sista: Säkerhetsbältet. Tjejen och släktingen brister ut i stor gråt när de inser att han faktiskt inte hade något säkerhetsbälte på sig. HUR KUNDE HON VETA? OTROLIGT!
SweKiwi
#3. Publicerat 2019-11-15 av SweKiwi
Nej, inte särskilt otroligt. För det första så var mediet (som alltid) ganska svävande på målet. Hon sade inte att han saknade säkerhetsbälte, utan hade detta som ett av två alternativ. Det andra alternativet var att säkerhetsbältet hade lämnat ett märke efter sig. Det är TVÅ HELT OLIKA SAKER.

För det andra, om man ser till olycksstatistiken, så hade nästan varannan person som dog i trafiken inte något säkerhetsbälte på sig. Bland unga dödade i trafiken kan vi läsa följande i en studie: »Motor vehicle crashes kill more adolescents in the United States than any other cause, and often the teen is not wearing a seat belt.«

Det var alltså ganska sannolikt att den unge mannen som dog inte hade haft säkerhetsbälte på sig...

/ Kiwi
Anonym
#4. Publicerat 2019-11-15 av Anonym
Har besök hemma och blivet så att vi tittar på detta
Anonym
#5. Publicerat 2019-11-19 av Anonym
En erfarenhet av dom som var döda men fick livet tillbaka är att dom möte sina släktingar men fick lämna dom och återvända
Anonym
#6. Publicerat 2019-11-21 av Anonym
Pröva att titta på kanal elva
SweKiwi
#7. Publicerat 2019-11-23 av SweKiwi
En erfarenhet av dom som var döda men fick livet tillbaka är att dom möte sina släktingar men fick lämna dom och återvända
Och aldrig någonsin är det någon »på andra sidan« som är det minsta bitter eller arg. Det är bara positiva besked hela tiden. Nästan som om medium säger... vad de anhöriga vill höra.

Hmm..!

/ Kiwi
Anonym
#8. Publicerat 2019-11-24 av Anonym
Ja hittills är det bara bra saker hos dom som hamnat i döden men återkommit.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen