Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Real Love
Real Love säger: Hejsan ja söker nya kristna vänner i Kalmar med omnejd. Söker även en man att dela livet med.
Skriv i megafonen

Forum >> Politik och samfund >> Debatt

Öppna profilen till olw

Jag överlevde förintelsen

https://webb-tv.nu/jag-overlevde-forintelsen-svt-play/

PlayHenia Bryer: fånge nummer A26188.
Jag överlevde förintelsen. Brittisk dokumentär från 2015 på SVT Play.

Hur skickas man till fyra olika koncentrationsläger och överlever samtliga? Henia Bryer föddes i en medelklassfamilj, men den tyska invasionen av Polen avslutade hennes lyckliga barndom. Hon förlorade sin pappa, bror och syster under ockupationen. Själv överlevde hon, som fånge nummer A26188. Här berättar hon med egna ord hur hon överlevde Förintelsen.

Läs mer om Jag överlevde förintelsen på bbc.com
Öppna profilen till Asterix
"Hur skickas man till fyra olika koncentrationsläger och överlever samtliga?"

Ha ha. Men snälla VAKNA! Den kvinnan är ingen överlevande utan en före detta fånge. Hon är ett levande bevis på att någon förintelse aldrig ägde rum. Tron på förintelsen är exempel på massugession och hysteri. En falsk religion!

Lägervistelsen var inte som att bo på Vingresohotell, men en tryggare plats att vistas på än i en tysk stad.

Alla tyska städer med mer än 50 000 invånare terrorbombades med avsikt att döda så många tyska civila som möjligt. Först släpptes luftminor som sprängde bort taken på bostadskvarteren. Nästa steg var brandbomberna som satte fyr på allt brännbart. Sist fällde det brittisk amerikanska terrorflyget sprängbomber som slog ut vattenledningen så att bränderna inte kunde bekämpas. Detta var det verkliga "Holocaust", brännoffret. VAKNA!
Öppna profilen till olw

Ha ha. Men snälla VAKNA! Den kvinnan är ingen överlevande utan en före detta fånge. Hon är ett levande bevis på att någon förintelse aldrig ägde rum. Tron på förintelsen är exempel på massugession och hysteri. En falsk religion!

Lägervistelsen var inte som att bo på Vingresohotell, men en tryggare plats att vistas på än i en tysk stad.

Är du onykter, jag börjar undra
Öppna profilen till olw

"Ha ha" Jag gissar att du håller på att tappa greppet, troligen har du sett filmen
Öppna profilen till olw

Alla tyska städer med mer än 50 000 invånare terrorbombades med avsikt att döda så många tyska civila som möjligt. Först släpptes luftminor som sprängde bort taken på bostadskvarteren. Nästa steg var brandbomberna som satte fyr på allt brännbart. Sist fällde det brittisk amerikanska terrorflyget sprängbomber som slog ut vattenledningen så att bränderna inte kunde bekämpas. Detta var det verkliga "Holocaust", brännoffret. VAKNA!

Är det någon som har förnekat det ? Tyskarna fick betala ett högt pris på grund av Hitler bl a.
Öppna profilen till sanningssökare
Är det någon som har förnekat det ? Tyskarna fick betala ett högt pris på grund av Hitler bl a.
  Ja det bör man ju nästan kunna säga när det aldrig talas om detta terrror krig mot tysklands befolning. WW2 är ett krig där de allierade riktade så enormt mkt resurser till att döa civila tyskar. Vad jag vet så har de alierade världsrekordet i WW2 att mörda civilbefolkning. Och det enda, mer än 90 procetn,  som det talas om från WW2 är den sk. förintelsen. Bara att välja namndet förintelsen. Hur kan man förinta ett folk som är spritt över hela värdlen ? Jättemånga judar bodde i USA, Ryssland. Jag vet inte vartifrån och vem som kom på namnet förintelsen.  Och genom att de inte blev förintade så har ju ingen förintelse heller skett om man bara skall se till ordet förintelsen. Lyssna i alla fall lite på Asterix, han är mkt duktig på detta området.  Det kan du väl hålla med om att det är en mkt snedvriden beskrivning som berättar om vad som hände under WWW2.
Öppna profilen till olw
Det kan du väl hålla med om att det är en mkt snedvriden beskrivning som berättar om vad som hände under WWW2.

Nej det gör jag absolut inte, anledningen till att mycket  handlar om Judarnas situation beror på att vissa förnekar att det hänt .