Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-11-04 av Anonym.
Hitlers dödsdömda svenskar
https://webb-tv.nu/hitlers-dodsdomda-svenskar-tv4-play/

Dramadokumentären Hitlers dödsdömda svenskar – en sann hjältehistoria är en rafflande historia om svenska direktörer som med risk för eget liv samarbetar med polska motståndsrörelsen under andra världskriget. Med Gestapo i hälarna lyckas de smuggla ut de första bevisen för nazisternas allra värsta illdåd – och döms till döden. Se båda delarna av dokumentären måndag 4 november på TV4 och TV4 Play.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-11-04 av Anonym

Källor och bevis på detta?

Skräckpropaganda var vanligt men förbjudet under kriget. Borde vara förbjudet nu också, förtal är inte ok.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Greuelpropaganda

Anonym
#2. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
.
Anonym
#3. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
.
Anonym
#4. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
.
Anonym
#5. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
Tack, Olw, att du lägger upp detta! Jag tänkte samma sak. Det finns så många som vill tysta detta och kalla allt för lögner och påhitt.

På FREDAG SVT2 20.00 kommer dokumentären "WITNESSES", som handlar om 97 vittnen som överlevde förintelsen.
Anonym
#6. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
.
Anonym
#7. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
Tack, Olw, att du lägger upp detta! Jag tänkte samma sak. Det finns så många som vill tysta detta och kalla allt för lögner och påhitt.

På FREDAG SVT2 20.00 kommer dokumentären "WITNESSES", som handlar om 97 vittnen som överlevde förintelsen.
Anonym
#8. Publicerat 2019-11-04 av Anonym

Skräckpropaganda var vanligt men förbjudet under kriget. Borde vara förbjudet nu också, förtal är inte ok.

Jag är lite trött, försök inte få mej att skratta.......

Anonym
#9. Publicerat 2019-11-04 av Anonym

1928 kom det ut en bok som hette ”Falsehood in Wartime”, med undertiteln: ”Propaganda Lies Of the First World War”, av brittiske parlamentsledamoten Arthur Ponsonby. Britterna bad officiellt tyskarna om ursäkt för kränkningen av den tyska äran, vilket skylldes på krigspropagandan. Efter andra världskriget kom inga sådana ursäkter, varken vid Tysklands kapitulation eller senare då något fredsavtal aldrig skrevs.

Talande citat från nämnda bok som i högsta grad ännu är aktuella: ”Falsehood is a recognized and extremely useful weapon in warfare. You must have intellectual lies for intellectual people and crude lies for popolar consumption..In war-time, failure to lie is negligence, the doubting of a lie a misdemeanour, the declaration of the truth a crime”.

Böcker, artiklar som avslöjar krigspropagandalögnerna mot Tyskland:

http://www.barnesreview.org/

Video som visar att talet om SEX MILJONER JUDAR förekom i nyhetstidningar tio gånger redan under åren 1915-1938:

Anonym
#10. Publicerat 2019-11-04 av Anonym
Titta på båda programmen, Asterix. Det är fullt med dokument och bevis och vittnesmål.
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen