snömannen säger: Fördelen är att man kan göra en liten städdag inne när vädret är lite tråkigt! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

snömannen
Skapat 2019-09-14 av snömannen, man, 53 år, Västerbottens län.
Kristna chaufförer/maskinförare!
Skulle vara roligt få kontakt med andra kristna chaufförer, snacka lite jobb kanske, dela livet, lära känna nya kolegor. Kör själv tankbil, många turer varit på Skåne, blir mycket tid i bilen, man hinner fundera på mycket. Hör gärna av er, skulle vara roligt!

Mvh

Snömannen!

Svar på inlägg

sestir
#1. Publicerat 2020-02-12 av sestir
Jag reggade just... kör styckegods Skåne - Norge. Har tidigare varit sopgubbe. :)

En aktuell fråga kan vara att det finns en antiglobalistisk trend just nu som försöker begränsa godstransporter på väg. Just nu är fokus på miljö, men om det sker ett skifte i drivmedel till biogas, väte eller el så kommer trenden fortsätta men ta sig delvis nya uttryck. Ett sjukt exempel är att politiker försvårar att köra lastbil i städer, vilket såklart gör att det blir massa käbbel med kunderna när man inte kan leverera till vissa adresser, samt förseningar och onödiga skador.

Jag tänker mig att det kan vara klokt att frångå modulsystemet så fort skiftet i drivmedel kommer igång. Då kan fordonsskatter och vägslitageavgifter sänkas samtidigt som de transporterade volymerna minskar.
snömannen säger: Fördelen är att man kan göra en liten städdag inne när vädret är lite tråkigt! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen